مزن جدوع
مزن جدوع
مشكوره مهاجره مصريه عاي ذكر تجربتك وجزاك الله خير الحلبه مفيده بس ريحتها تمسك في الجسم وهل هذي الطريقه تطلع ريحة الحلبه وتستخدم محمصه حب ولا مطحونه وماشاء الله وزنك حلو انتي بتشربيها دمتي بصحه وعافيه
مهاجرة مصرية
مهاجرة مصرية
الحلبة المحمصة حب مش مطحونة انا متعودة اشربها فى الولادة فقط لمدة شهر اربعين يوم وحبيت اجربها اليومين دول لما قريت عن فايدتها للتسمين مش للتنحيف وطريقتها على النت كانت مطحونة ومش محمصة فجربتها مطحونة ومحمصة فكانت مرة جدا ما استحملتهاش فهى حب احسن ومحمص بيحسن النكهة والطعم كتير وتقريبا مفيش مرار انا عملتها عايزة ازود وزنى للستين حجرب وقلتلكم على الطريقة للعايزة تسمن باستخدام الحلبة ومضايقاها طعمها ومرارتها وانا جربتها لاولادى وكل فترة حديهم كوب منها علشان يستفيدوا منها فىالوزن هما رفيعين شوية وراثة انا وزنى كدة طبيعى من غير رجيم من عند ربنا مش بيزيد بسهولة باكل عادى لكن مش بحب الحلويات الشرقية اللى بتخن زى البسبوسة والكنافة والقطايف وغيرها ممكن اكل الكنافة بالمهلبية اللى بيقولوا عنها بالقشطة وهى من جوة مهلبية بعملها جميلة ممكن اكل منها على قد نفسى مش كتير حتة اتنين بالكتير والشيكولاتة والتورتات اكل عادى مش بيزيد وزنى وزنى بيزيد لما اكل المسليات اللب والمكسرات لكن الحمد للة بينزل وزنى بسرعة بعدها يمكن هرمونات ومحاولتش ازود وزنى قبل كدة قلت اجرب معاكم الحلبة وان شاء **** حاستخدمها مرة فى اليوم مش اكتر علشان الصيف خلاص مش حاستحمل سخن فى الشتاء تبقى جميلة بالسمن البلدى على طريقة ماما زى ما ذكرتها ومفيش مرار ونكهتها احسن ياريت تجربوها ومهمة جدا للستات اللى ولدوا مغذية ومدرة للبن كنت بشربها هى والمغات طول اليوم مع الشوربة والطيور البلدى ربنا يخليلنا ماما ويحميها يارب مش بتخلى حاجة الا ما بتعملها لينا طولت عليكم اسفة
كنوز المحبة
كنوز المحبة
الحمدلله مشكوووووووورة يا عسل
ياريت لو تعيدين لي طريقة ماما بالسمن البلدي شوي شوي لأني ما فهمت عدل؟؟؟؟؟؟؟؟
وأستعملها على طول ولا أخفظها بعلبة زجاجية بعد وأستخدمها متى ما بغيت؟؟؟
عبيــــر الــــورد
الله يجزااك كل خير ياااارب
hawaaworld
hawaaworld

موضوع مفيد
لي عودة ان شاء الله