umothman
umothman
فدوى مشكوووره الف شكر
أنا سمعت ان المر يسمر البشره..
وكم جلستي تستخدميه؟؟وهل فيه دكتور قد قالك انك لازم تاكلين الروكتان؟؟ :(

pretty woman
يعطيك العافيه..
هذا الكريم يستخدم للحب الشباب او اثااره؟؟
umothman
umothman
بصراحه مفكره اروح لعيادات أدمه ادور لي دكتور سنع واشوف وش يقول
حبة كريز
حبة كريز
حبيبتي انتي ليه خايفه من الروأكوتان ...هل أنتي متزوجه؟؟

بصي حبيبتي عن تجربه....انا كان وشي متبهدل من حب الشباب واُثارة وكله تضاريس وملتهب وحبوب وبلاوي

المهم رحت لدكتورة الله يعطيها العافيه....أصرت اني أخد الرووأكوتان

وكانت نتيجته تحفه

بصي حبيبتي أهم حاجه تروحي لدكتورة شاطرة تحددلك الجرعه صح وتتابعي معاه وتركزي جدا الكام شهر بتوع العلاج...انا اخدته 3 شهور

بصي ياحبيبتي أول مابتخديه الحبوب بتزيد ماتخفيش بتهدا بعد كده خالص وانا كنت ماشيه على مضادات حيويه وعلاج موضعي قبل الروأكوتان وبعد الروأكوتان أخدت علاج موضعي بس لكن مش فاكرة الأسامي
أهم حاجه انك تشربي ميه كتيييييييييييييييييييييييير على قد ماتقدري...انا الدكتورة كانت منبهه عليا أحط زجاجه الميه جنبي وكل ربع ساعه اشرب شويه...هلشان الحبوب بتعمل جفاف في البشرة

وكمان لو بستخدمي العدسات للعين هتستغني عنهم فترة العلاج لمنع حدوث التهابات

وكمان مهم تحافظي على الجرعه كويس قوي انا كنت بظبط المنبه...ومرة نسيت ميعاد القرص...اخدت اتنين في الميعاد اللي بعدة....لكن عرفت ان ده غلط جدا جدا

بس بصراحه الروأكوتان فرق جدا معايا ....والحمد لله الحبوب اختفت حوالي سنتين وحاليا ظهرت لكن بشكل خفيف عن الأول علشان اللي فهمته ان الروأكوتان بيقفل الغدد الدهنيه في الوجه وبالتالي افراز الدهون بيقل وكمان ظهور الحبوب

حاليا انا بعاني من أثار حب الشباب وزايدة جدا اليومين دول مش عارفه ليه....شحوب مع حفر في الوجه...الله لا يوريكم

وقريت في المنتدى عن الكونتراأكتوبس ده وبستحدمه حاليا بقالي اسبوع....لسه مش حاسه بفرق لسه شويه

وانا الدكتور وصفلي التقشير علاج لأثار حب الشباب لكن انا خفت جدا من اثارة الجانبيه

دي ياحبيبتي تجربتي مع حب الشباب وأثارة....يارب أكون أفدتك

عموما قرري اللي هتعمليه وصلي استخارة وتوكلي على الله وابدأي في حاجه ولو فيها خير ربنا هيكملها ان شاء الله

لكن خسارة تقعدي بدون علاج وكل العلاجات دي موجودة حواليك
Reeema_q8
Reeema_q8
في تقنية جديدة بالليزر اسمها فرااكسل

والبنات بمدحون نتايجها حيييييل للتصغير المسام وتشيل الكلف والآثار وتعيد بناء طبقات الجلد

بس غاليه شووي

واذا مو حيل فيج ماتحتاجين جلسات واجد

انا خلصت من كورس الروكتان وناويه اعالج الاثار بهالتقنيه بس انتظر تمر علي 6 شهور

لان بعدها البشره حساسه ومايصير اسوي الحين

ياليت اكون فدتج

ومووفقه ياارب :26:
umothman
umothman
مشكوووره ياحبه كرييز على تفاعلك معاي الله يجزاك ألف خير
الروكاتان أنا نفسي آكلها بس أمي حلفت علي ماأكلها ولها حق
وأنا تراني ماتركت العلاجات الى الآن وانا على علاج بس مافاد فيني
يخف يوم ويزيد بعده :( :( :(