Noody30
Noody30
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
يا اهلا يا منمن، طيب يا ستي و ده اسمه كلام برضه؟؟؟ و هل يفتى و مالك في المدينة؟؟ بقى نبقى في مطبخ دون و توصيني برضه عالرايب!!!! >>>>> الهروب الكبيييييييييييير!!!! (متقلقيش فاكراكي يا منى و حاجيلك بالخبر اليقين اول ما اتيقن انا!!)
أم أبيها74
أم أبيها74
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
أنا بامسي عليكم احلى تماسي قبل ما تطيروا على المطابخ وتجهزو الفطار
moslema_3
moslema_3
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
يا رواء أنا لسه شايفه أكله فى التليفزيون يمكن تفيدك بس بصراحه أنا ما اعرفش حلوة ولا لأ طبعا بس أعتقد انها تنفع للسحور لأن فيها فول و فى نفس الوقت مش فول تقليدى المهم يا رب تنفعك
شوفى يا سيتى تجيبى طاسه غويطه شويه و تسخنيها و تحطى فيها شويه زيت زيتون و لما يسخن تحطى شويه حبه البركه و لما ريحتها تطلع تحطى بصل مبشور و يقلب على نار متوسطه لحد ما البصل يبقى شفاف لحد كدة ماشى؟
بعدها تقومى جايبه حمص ( اللى هو بتاع حمص الشام ) و تكونى نقعاة فى الميه لمدة يوم و طبعا تصفيه من الميه و تحطيه على البصل و تقلبى و بعدها حطى الفول و قلبى و بعدها حطى طماطم متقطعه مكعبات صغيرة و فلفل حار واحد بس و تقلبى و طبعا الطماطم هتنزل ميه و تعمل صوص كدة
بعدها تقومى حاطه كركم و بابريكا و سكر بنى و معجون تمر هندى كل حاجه منهم معلقه و فى الآخر حطى ملح و فلفل و قلبيه كويس و يقدم مع وضع كسبرة خضرا على الوش
مش عارفه انا حاسه انه زحمه شويه مش كدة؟ عامه يا رب يفيدك
رواء الاسلام
رواء الاسلام
وده كان الطبق الرئيسي و ده فراخ اللي قي النص و بناء على طلب موتي هاكتب لكم طريقتها
وده كان الطبق الرئيسي و ده فراخ اللي قي النص و بناء على طلب موتي هاكتب لكم طريقتها
شكرا يا مسلمة جزاك الله كل خير
هو فعلا زحمة شوية بس ربنا يكرمك على محاولة المساعدة
و شكرا لكل واحدة ردت علي
Noody30
Noody30
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
رورو، انا من الصبح باحاول افكر لك في حاجة تبقى خفيفة و في نفس الوقت تبقى شيك لعزومة، بس مش لاقية فعلا افكار غير زي ما البنات اقترحوا صينية جلاش باللحمة المفرومة، او فكرة السمبوسك دي هايلة و الله يا رواء و نوعيها بالعصاج و بالخضار و بالجبنة الشيدر المبشورة و معاها زيتون اسود مقطع، مش بتاخد وقت في تجهيزها و لذيذة و خفيفة في نفس الوقت. انا شايفة دي اكتر حاجة معقولة لان مش حينفع اتقل من كده و لا اخف من كده، و الا ايه رأيك؟