shemo

shemo @shemo

رحيق الصحة

دليلنا لكل ما يخص ..اولادنا و بناتنا والبيبى من مشتريات .. افكار وتربية و تعليم

ملتقى الأحبة المغتربات

بسم الله نبدا موضوعنا الممتد المتجدد و الخاص بكل ما نحتاجه لاولادنا من كل النواحى مشتريات كتب مجلات افكار مدارس كل شئ و ده حيساعدنا نتعاون فى تقديم خبراتنا لبعضنا مما سينعكس على حياتنا لتصبح اسهل فى معرفة ما خفى على بعضنا و يعلمه ذو الخبرة مننا من هم اقدم و اعلم :41:

سابدا مثلا البيبى يحتاج لاشياء كثيرة منها الحفاضات استعمل لابنتى luvs leak gaurd ده بعد تجارب كتير مع الانواع الاخرى بس ده افضل فى كل شئ سعره و عدم التسريب و قفله

كمان الالتهابات ديستن ممتاز

بالنسبة للاولاد الاكبر فيه السبورة magic board
مريحة و توسخش شئ

اماكن اللعب فيه chucky chesse

امم... يلا همتكم معايا الموضوع كبير و كلنا نساعد اكتبوا لكل الاعمار كل حاجة تعرفوها كتب ملاعب اوض نوم ملابس دين كله الله يكرمكم
اسيبكم و اشوفكم تانى

ارجو عدم حذف الموضوع فهو يتكلم عن الاطفال و اغرضهم و هذا يختلف عن المواضيع الاخرى التى تهتم اكثر بالكبار و هذا سيسهل على الكثيرين بدلا من دمجه فى اغراض الكبارو شكرا جزيلا لكم
تحياتى :27:
113
12K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

damdoom
damdoom
هذه يعض خبراتي البسيطة:
لالتهابات منطقة الحفاظ ديستن للعلاج ودرابولين للوقاية
للغازات ديفلات
للامساك يانسون مغلي
لعلاج تقشر فروة الرأس دهن زيت الزيتون مساءا وتشطيف الرأس في الصباح
shemo
shemo
شكرا لكى damdoom علىمشاركتك و فعلا ديستين ممتاز
فى انتظار الباقى و لى عودة :27:
ام دانو
ام دانو
موضوع حلو يااختي وان شاء الله نستفيد منه وبالنسبه لي خبرتي قليله بس اذا افتكرت شئ رجعت لكم:26:
ام لولوة من قطر
هلا حلوات ...

احسن مرهم لالتهابات منطقة الحفاظ انا احبه هو Balmex

اما للغازات عند الاطفال حتى ابو اسبوع هو MYLICOM DROPS تلاقونه في كل مكان ..

اما للبامبرز انا تعبت من التغير البامبرز والتسرب :06: والحين مع HUGGIE وماشي حاله ..

ملابس من OLD NAVY و CHILDRENS PLACE و GAP اسعارها حلوة ومو غاليه

GYMBOREE H, , غالي لكن ملابسه روعه الزيارات لانه تيجي اطقم من كل شئ ويروح الطفل ميه ميه ..

اما المكان الوحيد الترفيه هو chucky chesse:06::06: كل مانطالع مالنا غيرة

اما التعليم فاخذ بنتي على المكتبه من وقت لين وقت علشان تشوف الاطفال شلون جالسين يقرون ويتعلمون وتنمي عندها حب القراءة ..

بس لو تذكرشئ باكتبه ..

سلام
شاكرة
شاكرة
موضوع ممتاز ان شاء الله ارجع لك اختي..:27: