marmoor81_5

marmoor81_5 @marmoor81_5

عضوة فعالة

كيف اتخلص من رائحة الترامس

التنظيف والتنظيم

السلام عليكم اخواتي في عالم حواء

حبيت اسأل سؤال الله يجازيها خير اللي تساعدني
انا من قبل فترة كان عندي ترمس (اللي نضع فيه الشاي والمشروبات الساخنة حتي تحتفظ بالحرارة وقت الطلعات)
ومرة حطيت فيه اعشاب رويال للتخسيس اللي تعرفها ريحتها قوية جدا ولزقت الرائحة في الترمس وملو اعمل فيه اي شاي او ماء ساخن يكرف الرائحة تبع الاعشاب

جربت انقعه يوم كامل بالخل وجربت الليمون وحطيت له بيكربونات الصوديوم يوم تمتص الريحة لكن مافي فايدة

هل دة له حل ولا خلاص كدة برميه ؟؟؟؟؟

المشكلة انه بتاع حماتي كنت اخذته منها لان بتاعي اتكسر ومكسوفة ارده بهذه الرائحة فاللي عندها حل ياريت تقوله لي ويجزاها ربي الجنة
9
22K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

Fo Fo
Fo Fo
جربي انقعيه بماء ساخن وصابون غسيل وكلوركس أكثر من مرة وبعدها اغسليه باتقان وثم انقعيه بماء سااخن فقط مرتين أو ثلاثة وان شاء الله تروح الريحة
ام اشواق12
ام اشواق12
عزيزتي ضعي فيييه قهوه تركي ثقيله وخليها يومين مع تحريك الترمس وقلبه فوق تحت
وبعدها اغسليه وضعي شااهي ورق مو اكياس لااا ورق وضعي كميه ثقيله وصبي عليها ماء ساخن وايضا اتركييه يومين مع تقليب الترمس وبعدها اغسلييه وحطي فيها قهوه مع زيااده الهيل واتركيها يوومين وبعدها ان شاء الله تروح الريحه
لمــعة ألمــاسه
للررررررررررفع والله يوفقك يارب:)
marmoor81_5
marmoor81_5
جزاكن الله خيرا حبيباتي

انا جربت انقعه بصابون بريل مع ماء ولم تنفع وكذلك الخل

اما الكلوركس معرفش ليه اخاف منه علي حاجة الطعام خصوصا انه عندي اطفال وافضل الخل عنه في التعقيم

سوف اجرب القهوة وياريت لو فيه احد عنده معلومة تاني يذكرها

وشكرا لكن
hind999
hind999
اغسليه بملح يشيل الريحه بسرعه وكل شي عندك له ريحه اغسليه بملح جربي النتيجه مضمونه 100 %