Taqwa_Allah1

Taqwa_Allah1 @taqwa_allah1

عضوة جديدة

عاجل لمن تريد أن تحمل فى شهر مايو ان شاء الله وصفة مجربة

تأخر الحمل

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أشهد الله عز وجل حبيباتى فى الله ان ما سأقصه عليكن حق وحدث لى بالفعل أنا تزوجت من سنة و3 شهور وكانت كلها معاناة لتأخر الحمل خاصة ان كل الفحوصات أثبتت انه لا مانع للحمل عندى أو عند زوجى حتى أنى أعدت كل التحاليل مرة أخرة وغيرت الطبيبة التى كنت أتعامل معها على الرغم من ثقتى بها وفى هذا الشهر ذهبت أتابع التبويض عند طبيبة أخرى قالت لى بالحرف الواحد :
أنا مش عايزة أكلفك أكتر من كده وتيجى تانى تعملى متابعة تبويض لآنك عندك تكيس مبايض ومش شايفة أى بويضة ممكن تنضج وتخصب على العموم اعملى لى تحليل البروجيستيرون فى اليوم الواحد والعشرين وكده كده الدورة دى ضايعة ضايعة بس أهو خالى الجماع عادى يعنى لعل وعسى
طبعا انا خرجت من عندها وهموم الدنيا على دماغى وقعدت ابكى ومرضتش ابلغ زوجى بما حدث حتى لا يتكدر هو الآخر
المهم حتى لا اطيل عليكن فى الشهر ده ولا راقبت الايام اللى المفروض يكون فيها جملع ولا غيره ما انا عارفة ان الشهر ده رايح رايح حتى العلاقة الحميمة بينى وبين زوجى كانت أقل بكثر من الطبيعى وطبعا أنا كنت بأديها كده يعنى تقضية واجب مش أكثر ولا أقل وفى يوم فى منتصف الشهر تقريبا زارتنى أمى وقلنا نصلى مع بعض كلنا قيام وفعلا صليت أنا وأمى وزوجى وتركتهم فى آخر ركعتين وصليت لوحدى وبكيت لله عز وجل وأمى شارت علينا نصلى بسورة مريم (للعلم هذه السورة لم يرد أى شىء عنها فى السنة لتأخر الانجاب لكن أمى تباشرت بها)
وفى نفس الشهر أخرجت بعض الصدقات القليللللللللللللللة بنية أن يرزقنى الله الذرية الصالحة وأكثرت من الاستغفار
ورب السماوات والأرض أنفقت القليل لوجه الطريم فأفاض على بالكثيييييييييييييييييييييييييير والله حملت فى نفس الشهر الحمد لله ذو المنة والعظمة إذا أراد شىء قال له كن فيكون
والله العظيم هذا ما حدث معى تفصيلا
والله وثقت فى رب الأسباب فرزقنى من حيث لم أحتسب والله يا غالياتى ثقى فى رب الأسباب وان لم يكن لديك أسباب سيأتى الرزق من حيث لا تحتسبى
لن أطيل عليكن أكثر من ذلك أسألكم الدعاء لى ولجنينى الجديد ولزوجى
ربنا لا تؤاخذنا ان نسينا أو أخطأنا
ربنا ولا تحمل علينا اصراً كما حملته على اللذين من قبلنا
51
3K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

معمول سنكرس
معمول سنكرس
الله يثبته لك ويتمم لك على خير وتفرحون فيه يارب وجعله من عباده الصالحين كلامك ريحني كثيرواكيد بيريح غيري
ومشكورة على نقل تجربتك
الريموت
الريموت
الف مبرووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووك
%قطه علي نار%
%قطه علي نار%
مبرررررررررررررررروك مليون مبرووووووووووووووووووووووووووك
ربنا يتمم عليكي علي خير ربنا يثبت حملك ويفرحك أنتي وزوجك بالمولود القمر اللي جاي
الدرعانة
الدرعانة
الف مبروووووووووووووك والله يتمم لك على خير يارب ويارب أرزقني وكل المحرومات يارب
حروف القصيد &&
حروف القصيد &&
الف مبروووووووووووووك والله يتمم لك على خير يارب ويارب أرزقني وكل المحرومات يارب
الف مبروك اختي الله يتمم عليك بخير ان شاءالله
والله سبحانة القادر على على كل شئ