don
don
don don :
دة الكارى وبيبقى مع العلبة كتيب صغير قوى فية 5 او 6 اكلات بالكارى جميله حبقى اكتبهم لكم على طول دة كيس شوربة ماجى ودى الاكياس اللى بتبقى داخل الكيس الخارجى
دة الكارى وبيبقى مع العلبة كتيب صغير قوى فية 5 او 6 اكلات بالكارى جميله حبقى اكتبهم لكم على...
مش انا بقولكم مش حنام النهاردة
بصى يا اماريج لينك ماجى دة رائع فية وصفات كتيرة من حليب جوز الهند وكان فية برضه بتاع نستله حشوفهولك لان ماشاءالله اكلاته كتيرة وشكلها حلوة ومظبوطة

وصفات بحليب جوز الهند
أم العلاء
أم العلاء
صباح الفل عليكم جميعا مبرووووك يا أم يا سمينا وعقبالى يارب ويجى عندى بكره وعلى فكرة طريقه البفتيك دى حلوه اوى .. ولما بكون عامله رجيم باجرب كمان بنفس البفتيك بعد ما يطلع من الخليط بتاعه اقطعه بالسكينه شرائح رفيعه واعمله فى طاسه تيفال وقبل ما يخلص بثوانى اضع شويه خل صغيرين وملح بيكون طعمه ذى الشوارما وريحتها برضو اما اللب والمكسرات مقدرش اقولك غير قاومى على اد ما تقدرى
صباح الفل عليكم جميعا مبرووووك يا أم يا سمينا وعقبالى يارب ويجى عندى بكره وعلى فكرة طريقه...
ما شاء الله و لا قوة إلا بالله ...اللهم لا حسد
مجهود جبار ... الله يعطيكي العافية و يجازيكي كل خير حبيبتي don
Enna
Enna
صباح الخير عليكم كلكم يا جماعه الخير والسلام عليكم ورحمه الله وبركاته اخباركم ايه

كلكم كلكم اخبركم ايه
الحمد لله رب العالمين الماتش امبارح عدى بسلام الحمد لله وشكرا لكل الي دعالي وربنا يخليكي لينا يا دندونه روحي
انا كنت بسالك يا حبيبتي عن الاكلات الي عملتيها في اللينك ده الجديده هل بتضفيها في حته والله ازاي ندور على الاكلات الجديده والحلويات بطريقه سهله لما نعوذها

وثانيا فعلا انا عندي الكاري والبهارات احلوة ديه بس بصراحه انا الكاري مبستعملوش معرفش اساسا بيستعمل في ايه؟
اما بقه لبن جوزة الهند بصراحه بعمل بيه عصير رهيب

اولا عصير الجوز هند بالاناناس

انا بجيب علبه عصير انناس لاكنور او اي نوع زي بلوبيرد موجود عندكم في مصر ممتاز وبحط العلبه كلها اونصفها في الخلاط او اي مضرب بيعمل الميلك شيك وبعدين بحط 5 معالق او حسب الرغبه لبن جوز الهند واحط حوالي نصف كوبايه حليب واضربه بدون اي سكر لو حابه تضيفي حطي عسل وتضربيه كويس جدا وتصبيه في لحظتها ويكون مثلج بيبقى رهيب والله
وطبعا انا لما بكون مستعجله بحط عصير لكن لو عادي هاتي واحده انناس واضربيها مع اللبن الحليب وجوز الهند بقولكم يا جماعه رائع او اي فواكه زي الفراوله او الموز وبيرفع من قيمته الغذائيه جدا اما في الطبخ بصراحه معرفوش استخدام

وشكرا ليكم ولا تنسونا من فضل الدعاء
اختكم اينا
mooty
mooty
اية يا دوندون الحلااااااااوة دى ,,

تسلم ايدك حبيبتى ,,
egypt-jasica
egypt-jasica
صباح الخير عليكم جميعاً

وحشتونى كلكم

ايه يا دينا لما تنامى الساعة 6 تصحى الساعه كام يامام ارحمى نفسك شويه
وبعدين لو سمحتى لما تكتبى نوع قولى نجيبه منين علشان تبقى شاطره

وبعدين اقلولكم شفولى حل للتوتر علشان مااكولش الحاجات ده حد قال انى باكله مع الرجيم طيب طيب

مدام وائل مبروك الصفحة الجديدة وانشاء الله ادخل هناك

موتى يالا الهمه والنشاط عايزين كل الأكلات انا كان بودى اساعدك بس لاعندى كاميرا ولا بعرف احمل صور هى هى

اينا الحمد لله على الماتش وعقبال كل مره وتسلم ايديك على العصير