()()s00s00()()

()()s00s00()() @s00s00_1

عضوة فعالة

ساعدوني يامهرات في الطبخ

اطباق عالم حواء

ماعليش كاتبه يامهرات ههههههههههههههههههه والله من الربكه شايله هم واكتب بسرعه ياماهرات

انا عندي فطور :angry:ودي اسوي لازانيا عادي استخدم الباشميل الجاهزه والا لازم اسويه الجاهزه اللي تجي بعلبة قزاز وعليها صورة لازانيا وش احسن لاتتركوني ...:44:ماعندي احد غير الله ثم انتم:(

وهذي لكل وحده ترد علي :26:
7
602

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

memo_1409ahmad
memo_1409ahmad
ياحبيبتي ليتني اعرف وأدلك(ماعمري سويت اللازانيا)
بس انا لما اسوي مكرونه بالباشميل أسوي الباشميل بنفسي افضل

رفع لعيونك

ميمو
**العنـــود**
**العنـــود**
هلا...الباشميل ماياخذ وقت حبيبتي واطعم من الجاهز...اعطيك طريقتي السريه اللي اسويها على طول
حطي 3 ملاعق زبد في جدر وعليهم كوبين حليب وماجي وفلفل ابيض وفلفل اسود ناعم وذوبي 3 ملاعق نشا في شوي حليب وضيفيهم وحركي لين يغلظ معاك القوام حسب القوام اللي تحبيه تقدرين تخففين النشا وتقدرين تزيدين الكميه حسب المقدار اللي بتسوينه
Soha kabil
Soha kabil
حبيبتي، بتسلقي وحدات اللزانيا متل ما تسلقي المكرونه. و بتكوني محضرة البشاميل متل ما الاخت الفاضله كاتبه، و كمان بتجيبي برطمان صلصة المكرونة الجاهزه و بسخنيه علي النار و بتضيفي له اللحم المفروم و شويه زعتر بري ناشف و فلفل أسود . و كمان بمقلايه تانيه بتحمري بصلة صغيرة مقطعه صغير و بس تطري تضيفي ليها سبانخ مفرومه و ملح و فلفل حتي تنضج
بتجيبي صحن بايركس و بتحطي شويه من خليط اللحم بالصلصة في القاع و بترصي عليه طبقة من اللزانيا و بعدين بتحطي خليط السبانخ و بعدين طبقه من اللزانيا و بعدين خليط اللحم ( بتسيبي منه حوالي كوب للوجه ) ،
و بعدين طبقة تانيه من اللزانيا و عليها حوالي كوب جبنة مبشورة و تغطي الوجه بباقي خليط اللحم و سويها في فرن متوسط حوالي 1/2 ساعه و ألف هنا و شفي
هاي أسهل طريقة للزانيا علي الطريقة الإيطاليه .. أنا ديماً بعملها و بتنجح و بتنال الاعجاب .. ****لله تعجبك .
شيهانه®
شيهانه®
()()s00s00()()
()()s00s00()()
الله يجزاكم الف خير يالغوالي الله يكتب لكم الاجر