wa7da_cool
wa7da_cool
ونااااااااااااااااااااااااااااااااسة:D
بنات انا صار لي شهرين بمنتريال ,و على بالي ماعندنا الا سنت كاثرينز
مشكورين و الله لاني بديت ازهق من اتون سنتر و سنت كاثرينز
* بكرى احلى *
* بكرى احلى *
واحده كول
اش جابك على مونتريال؟؟؟؟
انت بتورنتو صح او لا؟
اذا مش غلطانه بس تكلمت معك السنه الماضيه عن المؤتمر و انت كنت هناك
و انت اخر سنه مدرسه و كنت مشغوله بالدراسه

صح او انا غلطانه و اتكلم عن عضوه ثانيه؟
بس اظن انها انت
يعني نقلتي مع الاهل لمونتريال او اجازه؟؟
em mohamed
em mohamed
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

أنا رحت الصيف اللى فات لمونتريال
وأحلى ما فيها الجزيره اللى فيها مدينة الملاهى ينبسطوا فيها الاولاد
بس مش عارفه احس انها فوضى وينقصها النظام مو زى انتاريو
يعنى فى مدينة الملاهى هنا احتياطات السلامه عندهم مهمه ويربطوا الاولاد اكويس ويقيسوا طولهم قبل كل لعبه بس بمونتريال ولا يهمهم كل الاولاد على بعض وهم وحظهم فى السلامه
كمان بالشارع عبوسين وحتى كبار السن مو مثل زى اللى فى انتاريو يحبوا يضحكوا للاطفال ويدردشوا معاهم
احسهم جافين فى التعامل

أحنا لما روحنا ما نعرف ملمدينه ولا مطاعمهم وسألت البنات هنا على الاماكن السياحيه وحكولى بس ما دلونى على المطاعم واحنا كنا ناويين نسكن بفندق زى السويت صغير وفيه مطبخ وانا اطبخ بس ما حصلنا الا فى كوليتى اللى جنب المطار كان وقت روحتنا لونق ويك اند وكل شيئ محجوز
و جربنا اكثر من مطعم عربى نسيت اسمائهم بس مو ذيك النظافه واحس انى اقرف بعد كل وجبه اكلها وصرنا نروح نشترى من الكوسكو دجاج مشوى ونشترى خضار وفواكه وجبن ومعلبات ونرجع الفندق ناكلها المهم متت من الجوع عندهم

بس كانت رحله حلوه والمدينه جميله ورحنا مونتريال القديمه وركبنا الحنطور وركبنا بالسفينه ولفت بينا فى النهر تقريبا ساعتين
وتمشينا بالشوارع وشفنا كونكريدا يا دموعه وصورنا قدام ماجيل واذكر جنبها فيه شارع كله ملاهى ما أدرى هو نفسه اللى تحكوا عليه والا لا بس اسماء المحلات والدعايات بالنيون تخجل والمشكله الاولاد يعرفوا يقروا صرت انا وابوهم نحكوا فى اى كلام علشان ينتبهوا علينا وما يقروا المكتوب

بس اجمالا كانت رحله حلوه

فيه منطقه زرتها من اربع سنين قبل مونتريال بالجبل اسمها جبل ترمبلنت اتجنن انصحكم تزوروها يا بنات
حاجه روعه ومناطق تهبل خضره وماء وسط الجبال وعاملين فنادق متكامله نظام شقق وكل شيئ يخطر على بالك تلقيه بالشقه ونظيفه وفخمه .

وهذا موقعهم بالنت
http://www.tremblant.ca/index.htm
* بكرى احلى *
* بكرى احلى *
ايه ااكد على كلام ام محمد ان ترانبلا كثيررررر حلوه
بس اظن انها غاليه :)
wa7da_cool
wa7da_cool
اهلين دموعة شخبارك؟؟؟؟ ايه انا نفس وحدة كوول من العام *ماحد غيري:D*
انا كنت بمسيساجا بس الحين نقلت لمنتريال....انا بجامعة McGill
لو تعرفي سكن البنات؟؟ انا هناك!!! تعالي زورينا........على فكرة انا الحين بمسيساجا جيت لحفلة التخرج..و بكرا برد لمنتريال :27: