جويرية الاسلام
السلام عليكم امي العزيزة شكلمة من خبرتي انا لاني كنت زي بنت حضرتك بالنسبة لحجاب بنت حضرتك انا كنت دايما احب اهتم بشعري جداااااااااااا ومش بحب اطلع مغطياه ابداااااااا وكانوا اهلي بيفكروني دايما انه ان الاوان لكن ماكنتش عندي لسة نية ويوم وماحبيت اجرب عشان ارضيهم حسيت ان شكلي مش حلو بيه لانه مش من قلبي وم عن اقتناع مع العلم ايضا اني ماكنتش بعمل غير ان لبسي يكون ساتر وكمان بصوم وبصلي وكانوا اهلي مش عاوزين يضغطوا علية ومرة واحدة لاقوني اتحجبت والحمد لله شكلي بيه كويس اصبري عليها شوية وهيا من نفسها هاتيجيلك تقولك عاوزة اتتحجب...
%طوق الياسمين%
اختي العزيزه
هل فكرتي ان تلبي لها طلبا او تقدمي لها هديه قيمه بمناسبه الحجاب؟
هل فكرتي ان تشجعيها اذا ارتدت الحجاب بعمل حفله صغيره بمناسبه ارتدائها للحجاب؟؟
جربي ان تكتبي لها رساله فيها كلمات من الحب والحنان بينها نصيحه من القلب تبين خوفك
وحبك لها وتبيني فيها نعيم الجنه .......!!!
بعض الافكار التي اتمنى ان تنفعك.....
شكلمة
شكلمة
الاخت طوق الياسمين
شكرا لك سوف أجرب موضوع الهدية ممكن ينفع فعلا معاها
الاخت جويرية الاسلام
ماشاء الله عليكى ربنا يكملك بعقلك
الاخت الدلع كله
والله انا فعلا محددة زى ما بيقولوا موعد نهائى لو لم ينفع عندها السياسة سوف يكون الغصب وهو الصيف القادم
الاخت MORE
فعلا الصحبة هى الاهم حولها فى المدرسة مجموعة من البنات الله يهدى ؟؟؟؟؟ اهلهم
الاخت أم أبيها
أنا بعمل زى ما بتقولى تمام عندها كل شئ تلعب بيه هنا فى البيت ميكياج وسيشوار
لكن الظاهر ساعات السياسة مع العقول الصغيرة التى لا تعى الموضوع لا تنفع
الاخت نفح الاريج
فعلا مليون مرة الصحبة لان لا يعقل ان تكون فى حالة من غسيل المخ كل يوم لمدة 7 ساعات وبعد ذلك لا يكون له تأثير
الاخت الواثقة من نفسها
للاسف مصر ليس بها هيئة وان شاء الله يكون ولكن لو ركزتى مع توقيعى فانى عايشة ما بين مصر والسعودية
الاخت فانيليا
انا لى فترة وانا هذا الموضوع هو ما يشغلنى الاجبار فى السن هذا خطر حيث يزرع الكره لما اجبر عليه والله كنت اعرف بنات اجبروا على الحجاب كان يلبسوه فقط امام اهلهم وعندما يكونوا بعيدا عنهم يخلعوا الحجاب
الاخت أم عمر
شكلمة
شكلمة
السلام عليكم يابنات
انا سوف اعمل صلاة الاستخارة واشوف ماذا افعل هل اجبرها ام اتركها
شاكرة لكم
فله ووناسه
فله ووناسه
الله يهديها انشاء الله

ادعى لها بالهدايه