natally
natally
ازيكم جميعا
ازيك يادون عاملة ايه ان شاءالله تكوني بخير بصي ياستي بالنسبة للعزومة انا عندي اثنين
واحددة يوم 25 في الكريسماس ودي هتبقي لاجانب ومش عارفة اعمل فيها ايه
والثانية هتبقي في عيد الميلاد المجيد يعني ف 7 يناير وبرضة مش عارفة اعمل فيها ايه ودي هتبقي مصريين علي اجانب ارجوكي دليني بسرعة اعمل ايه بصراحة عايزة اعمل بوفيه يشرف همتك معايا عايزة كل حاجة بءا من السلطة الي الحلويات

معلهش هتعبك معايا ربنا يخليكي لينا مش انتي الاستاذة بتاعتنا
سلام مؤقت
رواء الاسلام
رواء الاسلام
ERA ERA :
عموما انا جربتها واحنا عملنا اللى علينا والباقى على ربنا ضحينا بالأم والجنين فى سبيل انقاذ الدكتور لا بجد جربتها وطلعت جميلة بس انا عملت غلطاية وعكيت شوية دى لوحدها ودى لوحدها الغلطاية ان الفرن كان مش فاضى لما عملتها وعلشان كده اتركنت يمكن زيادة عن نص ساعة او ساعة الا ربع لحد ما دخلت الفرن وطبعاً كان كل الهوا اللى فيها طاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااار فطلعت بنفس علو العجينة مش زادت خالص وبرغم كده معرفش ازاى كانت هشه خالص واسفنجية العك بقى انى معرفتش ازوقها باية فعملت حلوى الماء بس طبعا فاشلة لانى عملت المقادير مش بالظبط لكن اهى طلعت وبعدين عملت ششوية عادى وشوية ضيفت عليهم كاكاو وسقيت بيهم التورتة وعلشان ازوقها اخدت شوية شوكولاتة خام وسيحتها بحتة سمنة نباتى وحطيت فيها شوية جوز هند مبشور وسيلتها بشوية مية علشان تنفع تتفرد وبس حشيت بيها التورتة وعملت الباقى على الوش وعجبتهم أوى والاهم انها رفعت لبابا السكر بس الحمد لله انا خلصت لهم اللى باقى منها دندونة معلش انا دوشتك بس سؤال اخير بس وهامشى عارفة الحاجة اللى اسمها ودن القطة بتتباع عند سان جورج اللى فى بورسعيد جنب سوفينير اكيد تعرفيه مش كده ؟؟؟؟؟ المهم انا بقى باتعاطى ودن القطة دى ونفسى اعرف بتتعمل ازاى صيامى ياريت لو عندك طريقتها سلام
عموما انا جربتها واحنا عملنا اللى علينا والباقى على ربنا ضحينا بالأم والجنين فى سبيل انقاذ...
ازيك يا نتالي
انا هاساعدك على قدي لحد مادون تيجي
انت ممكن تعملي اكلات كتير اوي
مثلا
ديك رومي محشي في الفرن
لحمة باردة
محشي ورق عنب
كبة
طاجن خضار في الفرن
ممكن تعملي في العزومة المختلطة فخدة ضاني في الفرن مع رز لاخلطة بتكون شيك جدا في العزايم
كفتة داوود باشا
اسكالوب بانيه
صينية بطاطس في الفرن بس تكون متسبكة حلو
و على فكرة الاجانب مش بيحبوا الخضار العايم يعني بيحبوا الحاجات الناشفة اللي ممكن تتاكل بالشوكة
الشوربة ممكن تعملي شوربة الطماطم او شوربة الفراخ بالبروكلي و الكريمة الاتنين شيك اوي في العزومات
السلطات باه
سلطة خضراء و سلطة زبادي و ممكن تعملي سلطة بابا غنوج
الحلويات باه نستنى دندون لان ماليش خبرة فيها
natally
natally
صباح الفل عليكي ياموتي

ازيك عاملة ايه وانتي كمان وحشتينا مووووووووووووووووت
معهلش النت اليومين دول فظيع وتقيل جدا
علي فكرة يادون عايزة اسالك ممكن اعمل كفتة السمك او الجمبري من غير بيض
وياريت لو تديني كام فكرة عن الاكل الصيامي ( يعني بزيت )

ربنا مايحرمنا منك ابدا
natally
natally
الف شكر يامدام وائل متشكرة جدا علي فكرة انا عندي ديك رومي بس خايفة اعمله افشل فيه
فكرت اعمل شيش طاووق ولحمة بفتيك وارز ابيض وشوية سلطات وده بجانب الاكل الصيامي زي السمك والجمبري وكفتة سمك ايه رايكم عايزاكم تشاركوني بارائكم
natally
natally
الف الف الف شكر يارواء الاسلام تعبتك معايا
حقك علي يااختي رواء الاسلام
اختلط علي الامر اصل انا لسة باعثة لمدام وائل علي اكلات السمك ومتشكرة جدا حقك علي اوعي تزعلي مني