أم ياسين
أم ياسين
انا كوكى دول مقاطعاهم مرة اشتريت صدور بانية كوكى الجاهزة للقلى اللى كانوا بيجيبوا اعلانها كتير وكان بينزل عليها عروض فى السوبرماركت لقيت حتة جلد تخينة صحيحة فى وسط قطعة البانية تقريبا هما بيجيبوا بواق الفراخ والجلد والدهن يفرموه ويشكلوه على هيئة بانية وانا اللى فاكراه لحم صافى فخدوا بالكم يا جماعة لو هاتشتروا من عندهم اشتروا فراخ صحية او اوراك تبقى عارفة اللحم من الجلد فين بلاش الحاجات المجهزة بتاعتهم
انا كوكى دول مقاطعاهم مرة اشتريت صدور بانية كوكى الجاهزة للقلى اللى كانوا بيجيبوا اعلانها كتير...
أنا فعلاً يا روشانا مبشتريش منتجاتهم النص مقليه لا هما ولا غيرهم و خصوصا الفراخ يا جماعه خدوا بالكم منها قوى
لكن الفراخ الطازه بتاعتهم تحفه و نضيفه زى الفل .
لوزة_لوزة
لوزة_لوزة
don don :
اهيه يا منى احسن ما كل شوية حد من الولاد يركن المقشه جنب الحيطة وتروح واقعه وتلاقى كل شوية حد عمال يتكعبل فيها :hahaha:
اهيه يا منى احسن ما كل شوية حد من الولاد يركن المقشه جنب الحيطة وتروح واقعه...
انا اشتريت منها يا دون

فعلا تحفة و شكلها شيك جدا

انا بموت في مركاتو كل جمعة اروح اشوف ايه الجديد هناك

و اشتريت من هناك برضو مطبقية بلاستيك احطها جنب الحوض عشان اصفي عليها الحلل هي مساحتها مش كبيرة بس الشكل العام اشيك من اني افرد فوطه و ارض عليها الحلل

و اشتريت من هناك برضو عمود كده يتثبت في الحائط و يتفتح يعني يكون زي حرف L

المشكلة اني اول ما اتجوزت جوزي بيحط القمصان المكوية علي كراسي السفرة

و طبعا المنظر صعب اوي:eek:

ف لقيت التعليقة دي في مركاتو هي بلاستيك بس قوي اوي و بتتحمل

بيتعلق عليها الشماعات و حطيتها في غرفة النوم و هي مش طويلة

و لما بيكون في ضيوف بدخل القمصان الدولاب و ارفع الزراع بتعها و لا اكن في حاجة :p

و كانت ب 39 ج تقريبا بس انا شيراها من هناك من فترة

هصورها لكم

و اشتريت من مركاتو برضو الصنية دي

مش فاكرة صناعه ايه بس دي كانت بحوالي 130 جنيه وفي منها اشكال مختلفة

الايطالي الاصلي برضو موجوده هناك و اغلي طبعا و خالتي اشترت منها

بس للاسف الاصلي مش بتدي نتيجة الخطوط بتاعت الشوي

المهم الطاسة رائعة فعلا و بشوي عليها اللحم و بحط فيها الفراخ و هي ذراعها خشب و بيتفك منها

فبيشل الذراع و ادخلها الفرن

بصراحة انا كسبتها لما اشترتها

انا عارفة السوق اللي ورا المنهل لانه جنب بيت الزوجية لكن و لا مرة رحته

اكيد هفكر اورحه

في سوبر ماركت في العمارة اللي جنب بنك مصر في شارع الطيران اسمه ديانا

انا بشتري من عنده كل الجبن هو بيبعها ارخص من بره لانهم عندهم المصنع الخاص بيهم و هو تبع بتاع الالبان اللي اسمه الخديو جنب السوبر ماركت في شارع جانبي

الجبنة الرومي عنده حلوة جدا الربع ب 9ج

و بشتري من عنده الجبنة الريكفور مش المثلثات الجاهزة لاء بتكون مدورة كبيرة و هو بيقطع منها

تحفة بجد

و البسطرمة عنده حلوة اوي

المحل تحت الشغل عندي و بشتري منه احتياجاتي

و في محل اسمه زبدية في نفي نفس عمارة لاكازتيا اللي ورا جنينه مول اللبن عنده تحفة و الزبادي تحفة

و سوبر ماركت الراية في طريقي و انا مروحه هروح ابص عليه

لو افتكرت حاجة اكتبها
لوزة_لوزة
لوزة_لوزة
هيوشا الدكاترة اللى انا عارفاهم كويسين فى رابعة دكاترة الباطنة أحمد فوزى ,,,,, عاصم السباعى العظام سامى كمال وفى دكتور تانى عيادتة فى اول عباس العقاد بس مش فاكرة اسمة لو عايزة دكتور امراض صدرية وحساسية انا عارفة دكتور ممتاز وبتعامل فى الدقى ممكن ابتعلك عنوانة وتيلفوناتة على الخاص لو عايزة دكتور جراح بردو الدكتور اللى اعرفة و بثق فية جدا (احمد بدران ) بس بردوا للأسف فى الدقى بس امين جدا و بيراعى ربنا انا بئ اللى عايزة اسم دكتور او دكتورة امراض نساء يكون كويسين وياريت فى مدينة نصر
هيوشا الدكاترة اللى انا عارفاهم كويسين فى رابعة دكاترة الباطنة أحمد فوزى ,,,,, عاصم...
انا اعرف دكتور امراض نسا تحفة

جربته صديقي كانت عندها مشاكل في الحمل و ربنا كرمها و ولدت عنده مرتين

و اختي ولدت عنده بتها الثانية و قالت تحفة

و هو متدين جدا جدا

ما شاء الله عليه

اسمه عصام خاطر و عيادته في ميدان هليوبوليس

ممكن اديكي ارقام تليفوناته و عنوانه لو عايزة

جربيه علي ضمانتي الشخصية
لوزة_لوزة
لوزة_لوزة
ايوة لقيت حاجه اعرف ارد عليها يا دينا بصى هاتى اى نوع حمام كريم بس اختارى يكون ريحته حلوة انا شخصيا بجيب بايوبوينت اللى بجنين القمح مش اللى بالمشمش عشان معجبنيش ريحة اللى بالمشمش وخدى معلقتين كبار منه او على حسب طول الشعر وكثافته وعليهم معلقة حنة بودرة عادية ومعلقة زبادى او لبن لو معندكيش ونقطتين من اى نوع زيت عندك زيت زتون زيت لوز او جوز هند اللى موجود واخلطيهم بالمعلقة وحطيهم على الشعر كانك بتعملى حمام كريم عادى جدا بس متقعديش تحت السيشوار عشان الحنة متنشفش وبعد نص ساعة اشطفى شعرك بالمية بس كانك بتشطفيه من حمام الكريم بيديله لمعه حلوة جدا وضى حلو ومع الاستعمال كل اسبوع مرة بيديله ضى حمار حلو من الحنة يبقى انتى كده خدتى فوايد الحنة والكريم سوا من ما تعملى لبخات ولا تقعدى بالساعات انا قريتها من بنت هنا فى المنتدى من فترة وجربتها وعجبتنى لانها سهلة ومفيده حاجة كمان معلومة للكل حمام االزيت بيحط على فرة الراس وبيدلك ومش بيحط على الشعر نفسه لانه بيغذى البصيلات لكن حمام الكريم بيتحط على الشعر نفسه عشان يطريه وابعدى عن فروة الراس عشان المواد الكيماوية متجيش عليها ومهما شطفتيه بيفضل رواسب فى المسام بتسدها فمش بتخلى الشعر يتنفس واحنا مش ناقصين ماهو طول النهار اصلا تحت الطرحة مكتوم
ايوة لقيت حاجه اعرف ارد عليها يا دينا بصى هاتى اى نوع حمام كريم بس اختارى يكون ريحته حلوة انا...
فكرة حلوة جدا

اجربها
لوزة_لوزة
لوزة_لوزة
انا عايزة حد يساعدني

عايزة اشتري الكاستر شوجر

مش عارفة اشريه من فين ؟

و بعدين كل اروح درب البرابرة نفسي بتتسد من اللي موجودين في المحل

المعاملة بتاعتهم مش حلوة

حتي مش بحب اسال ايه المنتجات اللي بيبعوها

و طلب مرة من صاحب المحل انهم يعملو مطبوعات فيها المنتجات بتاعتهم

هيكون اسهل كتير