hebatallah
hebatallah
أنا اتعلمت اعملها فى المنزل لعلاج الصداع النصفى والترهل اللى بعد الولاده وكنت بحط عسل ابيض على مكان الحجامه وكانت بتاخد اسبوع فقط أو عشرة أيام.
meme_mhr
meme_mhr
حبيبتي خلي تجرب فازلين مع ماء الصبار مفيد جدا للجروح ويخلي اثرها خفيف (تجيبي الصبار السميك وخلي بالك من الاشواك حاولي تستعملي قفاز قماش واذا مموجود امسكيه بقطعة قماش سميكة شوية وشقيه من الجانب يعني اشطريه نصين بالعرض وبعدين بملعقة نزلي المي او الصمغ الموجود في الداخل وامزجيه مع الفازلين او اي كريم مرطب تفظليه وان شاء الله يختفي بالتدريج)
فتاة الأزهار2
فتاة الأزهار2
حبيبتي خلي تجرب فازلين مع ماء الصبار مفيد جدا للجروح ويخلي اثرها خفيف (تجيبي الصبار السميك وخلي بالك من الاشواك حاولي تستعملي قفاز قماش واذا مموجود امسكيه بقطعة قماش سميكة شوية وشقيه من الجانب يعني اشطريه نصين بالعرض وبعدين بملعقة نزلي المي او الصمغ الموجود في الداخل وامزجيه مع الفازلين او اي كريم مرطب تفظليه وان شاء الله يختفي بالتدريج)
حبيبتي خلي تجرب فازلين مع ماء الصبار مفيد جدا للجروح ويخلي اثرها خفيف (تجيبي الصبار السميك وخلي...
الله يجزاكم الجنه جميعا ماتوقعت هالتفاعل الراااااااااااااااااائع:)

دعاء - امل الله يرفع قدركم:)

دانه راح اخليها تجربها ويارب تفيدها الف شكر لك:)

دلوعه لاتحبطيني الاثار في كذا مكان في جسمها وزواجها قريب مره صعبه جسمها يفضل مشوه ان شاء الله نلاقي حل ربي كريم:)

جوريه4 -hebatallah عزيزاتي الحجامه لها خمس شهور موجديده وللآن آثارها باقيه واتمرت على العسل فتره وماعملها شي الغلط في اللي عملت الحجامه مره سوتها عميقه الله يسامحها
meme_mhr الله يجزاك الجنة بس من وين اجيب الصبار.؟
فتاة الأزهار2
فتاة الأزهار2
للرفع
tina12
tina12
انا سويت حجامه قبل كده في مركز خاص وعطوني ورقه مكتوب فيها انه عشان الخدوش ما تخلي آثار أدهنها صباح ومساء بزيت زيتون وفعلا سويت كدا والخدوش الحمد لله ما تركت أي آثار. بس أنا من أول يوم للحجامة استخدمت الزيت.