spanishflower
spanishflower
ازيك يا دوندون
عايزه سؤال علي الساليزون
انا جبت طريقته من الملف بتاعك
ممكن اعمله بالزيت بدل السمنه و لا ايه؟
ghidaa
ghidaa
don don :
البيتزا ( سريعة بدون تخمير) 2 ونص كوب دقيق + 1 كوب حليب دافىء + 5 معالق كبيرة زيت ورشة ملح ملعقة كبيرة خميرة فورية+ ملعقة سكر صغيرة+ بيضة+ رشة زعتر للوجة: صلصة - فلفل اخضر مقطع قطع صغيرة – سوسيس – بسطرمة تونة – زيتون اسود واخضر (اى اضافات ) الطريقة نضع جميع المقادير فى العجانة ونضربهم حتكون العجينة مفرولة اضع الحليب شوية شوية والعجانة شغاله لحد ما تلاقى العجينة اتلمت واتكورت وتركت جناب العجانة خالص نرش الرخامة بالدقيق ونبدء فى فرد العجينة بالنشابة ونضعها فى الصينية ونخرم العجينة با لشوكة نفردالصلصة على العجينة ثم نرش رشة جبنة صغيرة ثم نضع الاضافات حسب الرغبة ثم نرش طبقة الجبنة المبشورة ثم نرش نقطتين بالظبط زيت ندخلها الفرن متوسط لحد ما الجبنة تسيح وتطلعيها يادوب لونها يبقى فاتح علشان مالتنشفش منك وبالهنا والشفا اذا كنتى عايزة البيتسا (مارجريتا) بدون اى اضافات يبقى حتكتفى فقط بالصلصة وعليها الجبنة المبشورة
البيتزا ( سريعة بدون تخمير) 2 ونص كوب دقيق + 1 كوب حليب دافىء + 5 معالق كبيرة زيت ورشة...
ازيكم يا بنات :)
دون صور البيتزا و البقسماط ما نزلت عندي :(
don
don
حبيبة قلبي دندون أنا و الله ما أنا عارفة أقول إيه على شعورك النبيل و كلامك الجميل يا عسل الله يخليكي و يبارك فيكي و يديم محبته علينا .. آمين و تسلم إيديك يا قمر على البقسماط اللذيذ و آديني جيت و جبت معي الشاي
حبيبة قلبي دندون أنا و الله ما أنا عارفة أقول إيه على شعورك النبيل و كلامك الجميل يا عسل الله...
البتسا
ghidaa
ghidaa
thank u don
don
don
حبيبة قلبي دندون أنا و الله ما أنا عارفة أقول إيه على شعورك النبيل و كلامك الجميل يا عسل الله يخليكي و يبارك فيكي و يديم محبته علينا .. آمين و تسلم إيديك يا قمر على البقسماط اللذيذ و آديني جيت و جبت معي الشاي
حبيبة قلبي دندون أنا و الله ما أنا عارفة أقول إيه على شعورك النبيل و كلامك الجميل يا عسل الله...
اهلا اهلا اهلا منمن وبتول ورانيا وغيداء Essence
مساء الفل عليكم جميعا اظن الجو ثلج وفعلا كوباية الشاى بتاعة ام العلاء جاية فى وقتها .وحشتووووووووووووونى كلكم