rroby
rroby
انا اعرف واحدة صاحبتى ابنها حصل معاه كدة اول ما بدأ يمشي

و وصل لدرجة انه بعد ما اتعلم المشي رجع تانى يقع و ميقدرش يمشي بسبب ميل قدمه و هو بيمشي

و راحد لاخصائي علاج طبيعى كبير ف القاهرة لبسه حذاء خاص و داوم معاه على الجلسات و الحمد لله بعد كام شهر بقى طبيعى جدا جدا و مفهوش حاجة

طبعا ممكن بنتك ميكونش فيها حاجة غلط

لااااااااااااااازم تعرضيها على اخصائي علاج طبيعى او اخصائي عظام و هو اللى يحدد اذا كانت طبيعية و لا لا

لان صاحبتى دى لما عرضته على طبيب الاطفال العادى قالها انه طبيعى جدا و مقدرش يفهم انه محتاج علاج

و الف سلامة عليها
ام الاصيلين
ام الاصيلين
اختي لا يخا في انا بنتي كذا ولدرجة انها لما كان عمرها 3سنوات كانت رجلها اليمين تعكس اليسار وتطيح المهم اخذتها المستشفى وشافها استتشاري وقال لا تخافين عالاغلب هذا وراثي وكنا زمان نعطي اللي بحالتها جزمه طبيه اكرمك الله... بس بعدين اكتشفوا ان الطفال اللي لبسو الجزمه او مالبسوها النتيجه وحده وان لما يصير عمرها 8 سنوات بيختفي كل شي تدريجيا وسبب هذا دوران زايد للداخل في مفصل الحوض ...يعني لا تقلقي عمر بنتي الحين 6سنوات والحمد لله ما بها شي ..وللعلم اللي عنه خلع ممكن مايمشي اصلا ارجو ان كلامي يفيدك تقبلي مروري
اليدي حواء
اليدي حواء
ياحياتي على شان تطمنين وديها لدكتور مايكلف شئ ويريح بالك

وبعدين يااختي ياطوق احمر لا تلبسينه الجزمة بالمقلوب انا كذا كانت بنتي وقلت للدكتور ابا البسها الجزم مقلوبه فقالي لا ولا تفكرين تسوين كذا
شيهانه على يدصقار
يعطيكن الف عاااااافيه

كل من ردت علي ويجزاكم خيييييييير يااااااااااااااااااااارب
رمانه حلوه
رمانه حلوه
وديهادكتور وريحي قلبك الله يخليهالك يارب