سعوديه الاصل
سعوديه الاصل
موووفقه
متجر ( انا سكر )
ارامكس حلوة لكن غاااااااااااالية

انا كل خسايري عالشحن احيانا اطلع بخسارة من الشحن والحمدلله

وكمان ارامكس ماتشحن لا عطورات ولا زيوت ولا اطعمة ولا اجهزة فيها بطاريات والله اعلم

بالنسبة لامازون حاولي يكون من نفس البائع عشان مايكلف عليك الشحن

بداياتي وصلني كفر جوال قيمته 5 ريال والشحن 65 ريال :(

يله كلها تجارب

وموفقه حبيبتي
أمل عمري
أمل عمري
اختي انا ابحث عن افضل شركه تشحن لي زيوت وسعرها مناسب
انا فكرتي اشتري الاغراض وقت التخفيضات وحتى لو انشحنت بمبلغ اقدر ابيعها بسعر ازيد عليه نسبه ربح بسيطه المهم اطلع قيمه المنتج والشحن
ليمونه كستنائيه
رفع
Joomee
Joomee
قبل ما تفتحيلك حساب في اي شركة شحن اقري ايش الممنوعات الاول لأنو غالبا الزيوت و المواد الغذائية و المكملات الغذائية  و الادوية والسوائل ممنوع شحنها ،،
بس بالنسبالي افضل شركتين ورلدشيب و اراميكس عن طريق موقعهم الفرعي شوب اند شيب وكل وحدة فيهم فيها مميزات حلوة بس لازم من النقص ولله الكمال سبحانو ،،
مميزات الورلدشيب: سعر الاشتراك حوالي 90 ريال مدى الحياة + خاصية تجميع الشحنات + وجود كوبونات تخفيض + فتح صندوق بريد امريكي فقط ،، اما عيبه انو ياخد بالوزن الحجمي يعني لو فكرتي انك تشتري شي كبير في الحجم او له طول حتطلعلك القيمة اعلى بكتير.
مميزات شوب اند شيب من اراميكس: سعر الاشتراك 175 ويال مدى الحياة + فتح صناديق بريد في امريكا وبريطانيا و الصين و الامارات + سعر شحن الباوند بي 65 ريال وكل باون يزيد تزودي عليه 35 ريال ،، اما عيوبه انو مافيه خاصية تجميع شحنات + لازم ياخدو ضريبة على الشحنة ،،
عاد يبالك تفكير عميق قبل ما تبدأي بأي مشروع لأنو صراحة قيمة اي شي في امازون حتى لو كان بي دولار لازم يزيد عشان قيمة الشحن و التاكس و الهاندلينق ،، ومعلومة تانية عن الباي بال صراحة موقع امازون معتمد ومافيه اي تلاعب و ما يحتاجلو باي بال ، الباي بال اتوجد كنوع من التأمين على فلوسك وتحتاجيه اكتر في المواقع الصينية او الغير معروفة واي سؤال انا حاضرة والله يرزقك و يرزقنا من فضله بإذن الله ،،

ودمتي بخيرر ،،