ساعدونى فى حل المشكله

ملتقى الإيمان

انا عندى مشكله خايفه ارجع زى زمان انا مش بلبس البس الشرعى لكن انا قررت ان ارتدى البس الشرعى لكن الى حواليا مش كدة واصحابى مش كدة وجبت عبايه طويله ترضى بى لكن لما بشوف اصحابى بهذا البس بحن للبسى القديم واقول ان حوليا مش كدة مع اعيش مع الواقع ولكن لما بفكر مع نفسى اقول الناس مش هتفعنى لما اموت لكن الاحساس دة مش بيدوم عالطول وانا حضرت خطوبه صاحبتى كانت غير شرعيه بس كانت جميله فقولت الناس كلها كدة وانا غيرهم انا خايفة ارجع تانى للبس الغير شرعى وبقول ان الافراح الغير شرعيه بتبقى جميله ولافراح الاسلامية مش بتبقى كدة انا والله عارفة ان بيتبع دين الله لا يضل ولا يشقى بليز ردوا عليا وللاسئله الى انا قولتها
10
680

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

متفائله رغم الهموم
هذا ابتلاء واختبار لقوة ايمانك وتوجهك الحقيقي ........ثقي ان من ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه ...واذا اخترت الطريق الصحيح فاختاري الصحبة الصالحة التي تعينك على الخير واتركي صحبتك القديمة التي تجرك الى الماضي واخطائه ...........وفقك الله ويسر امرك
نفسى البس الننقاب
هذا ابتلاء واختبار لقوة ايمانك وتوجهك الحقيقي ........ثقي ان من ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه ...واذا اخترت الطريق الصحيح فاختاري الصحبة الصالحة التي تعينك على الخير واتركي صحبتك القديمة التي تجرك الى الماضي واخطائه ...........وفقك الله ويسر امرك
هذا ابتلاء واختبار لقوة ايمانك وتوجهك الحقيقي ........ثقي ان من ترك شيئا لله عوضه الله خيرا منه...
اولا احب اشكرك على ردك عليا
لمى3
لمى3
توكلي على الله ولايهك الناس
والجحاب عبااااااااااااااااده واحتسبي الاجر من الله
نفسى البس الننقاب
توكلي على الله ولايهك الناس والجحاب عبااااااااااااااااده واحتسبي الاجر من الله
توكلي على الله ولايهك الناس والجحاب عبااااااااااااااااده واحتسبي الاجر من الله
انتوا لية مش بتردوا عليا هو مفيش حد عاوز يساعدنى خالص ولا اية انا زعلانة منكوا جدا واشكر الى ردتت عليا ويجزيها الجنة انا محتاجة لمساعدتكم وفين الصحبة الصالحة:icon33:
استغفروه
استغفروه
اخت الحبيبة فى هذا العصر المتمسك بدينه كالقابض على الجمر اصبرى يا اختاة و احتسبى فأنك على خير واسال **** لك الثبات والدرجات العلا من الجنة وانت فى بلد مسلم ويوجدعندكم الكثير من المحجبات يوم الحساب لن ينفعوك من تتركين الحجاب من اجلهم عندما تخرج المرءة من بيتها بحجابها الشرعى الكامل كانها فى عبادة الا ان ترجع