omhabeba2000
omhabeba2000
استااااااااااااااااذه يا دون بس عايزه اسال عن السماق نحطه مع الخلطه ولا نرشه فى الاخرعلى السندويتش
اينا
اذيك واذى عمر وعلى عايزه اقولك البسبوسه بتنشف اذا كان الشربات معقود جدا احنا بنغليه 5دقائق وبيكون سايل جدا مش تقيل زى شربات الكنافه كمان حاجه وهى البسبوسه بتكون عجينه غير لينه زى الكيك لدرجه انك بتخبطى الصينيه علشان العجينه تتساوى فيها ومعلش كلنا ياما بوظنا لحد ما ظبطت معانا
don
don
don don :
امين يارب العالمين .من عنيا يا ام باسل كل الحكاية ان انا بكتب هنا و بكتب هناك و بعملهم التلخيص و كمان متطلبات البيت و بعمل لا ولادى ملخصات و ابحاث مطلوبة دة فقط السبب و ليس تقصير على فكرة ابعتيلى على الخاص كل طلبك بالنسبة للاولاد
امين يارب العالمين .من عنيا يا ام باسل كل الحكاية ان انا بكتب هنا و بكتب هناك و بعملهم التلخيص و...
ام حبيبة المقادير كلها ماعدا الفراخ طبعا بتتحط مع بعض و تضرب معبعض مرة واحدة بما فيهم السماق كمان يعنى ((( علبة ذبادى_بصلة متوسطة _ طماطماية متوسطة _2 ملعقة خل _1/2 ملعقة سماق _ 1/2 ملعقة كارى _ عصير 1/2 ليمونة _ 2 فص ثوم _ 1/2 ملعقة تابل شاورما )))كلة مع بعض تمام ؟؟؟؟؟؟؟
don
don
don أيوى يا عم على الأسرار اللى بتطلع بصعوبة بس يا ترى نفس الطريقة مع اللحم للشاورمة و لا دى للفراخ بس و على فكرة انا مرتاحة جدا لطرقك و لأنها مفصلة جدا و فعلا للمبتدءات و يا دون فين الفاهيتا ؟ و يا ريت البيكاتا لو مفيهاش تعب فى أى وقت مش ضرورى انهارده و يا شيف دون وصلتك رسالتى ؟ و لا لأة ؟ عايزة أعرف الرد
don أيوى يا عم على الأسرار اللى بتطلع بصعوبة بس يا ترى نفس الطريقة مع اللحم للشاورمة و لا دى...
نفس الطريقه .بس لما بعملها باللحمة ساعات بطلع عن القاعدة المألوفة من باب التغيير و ادهن العيش بالطحينة و اضع ورقتين ثلاثة بقدونس مفرومين . جربى و زوقى و امشى على اللى حبتى طعمه اكتر .
don
don
don أيوى يا عم على الأسرار اللى بتطلع بصعوبة بس يا ترى نفس الطريقة مع اللحم للشاورمة و لا دى للفراخ بس و على فكرة انا مرتاحة جدا لطرقك و لأنها مفصلة جدا و فعلا للمبتدءات و يا دون فين الفاهيتا ؟ و يا ريت البيكاتا لو مفيهاش تعب فى أى وقت مش ضرورى انهارده و يا شيف دون وصلتك رسالتى ؟ و لا لأة ؟ عايزة أعرف الرد
don أيوى يا عم على الأسرار اللى بتطلع بصعوبة بس يا ترى نفس الطريقة مع اللحم للشاورمة و لا دى...
والله انا بكتب لكم الحاجة من اول السلم و بالراحة ولانى ببقى عارفة اية اللى بيبقى صعب فى الاول . وهذا هو غرضى من الموضوع لكن فى حاجات من اللى انا كتباها فى بيتى ببقى ضيفة لها حاجات مش كتباها لكم لان دى جت بعدين بعد ما اتعلمت و اتمكنت و انا متاكدة انك حتمشى على طريقتى فى الاول لكن بعد كدة حتلاقى نفسك بتغيرى فى الطريقة بتمكن و بجراءة . انا مرة قعدت افكر و اسئل نفسى اية الحاجات العبيطة اللى انا بكتبها دى؟الحاجات دى ما تعملش عزايم و لا تملى سفرة و كنت حفتح.... لكن رجعت و قلت نطلع السلم من اوله و بعدين ندخل عالمحمر و المشمر و برضة نعمل اكلة حلوة و ماتوءفكيش كتير فى المطبخ :)
waswosa
waswosa
شاطرة يا don أهو انت كده داخلة معانا Step by Step بعد كده ابقى اعملى ملف للمحترفات بدل من ملف المبتدءات بعد ما نتجوز بس اى آكلة مش تعجب الرجالة بتوعنا هنقولهم عليكى بس يادون لو عندك حاجة طورتيها ممكن برضه تقولى عليها علشان نحاول بعد كده نطور لوحدينا من الخبرة مردتيش على رشالتى فى الخاص