أحلام عصفور
أحلام عصفور
ميرسي يا دون ميرسي يا موتييييييي انا كده فهمت يبقي انا السمنه كانت قليله في عجينه امبارح :D بس طلع حلو برضه و الله مش عارفه ازاي؟ :D
ميرسي يا دون ميرسي يا موتييييييي انا كده فهمت يبقي انا السمنه كانت قليله في عجينه امبارح :D...
:44: أبله دون سامحين بجد
ده أنا لسه بجري وبقول يالهوي لم أكتب مقادير سد الحنك
ساااااااااااااااااااامحوني
جدا بس بجد مشغوله موت
وخصوصا بخصوص التلخيص
ومدام كلفتموني بمهام أخيرا
فيجبأن تعرفوا لا وجود لأحلام بعد اليوم
بس بجد أنا كنت ناويه أدخل أكتبه ولقيت نودي بتصوت وأبله دون بتنادي عليا الكل عايز بجد سد الحنك
من عنيا بجد

وهأكتبهالكم اليوم ان شاء الله
يعني أنا دايما بعملها
بس بقيلي فتره مبعملهاش فلما حسيت اني نفسي فيها قلت أكتبهالهم
وبعدين لما لقيت أبله دون بتقول مجربه قلت لا يبت ده انتي من زمان يعني مش أوي بس من زمان مبتعملهاش جربيها في أهل البيت الاول وأعطيهم المقادير بالتفصيل
وانشاء الله ستقام الحرب والتجارب النوويه اليوم
وسأعلمكم بالنتائج بعد العصر أو المغرب ان شاء الله
معلش استحملوني شويه :D
don
don
ميرسي يا دون ميرسي يا موتييييييي انا كده فهمت يبقي انا السمنه كانت قليله في عجينه امبارح :D بس طلع حلو برضه و الله مش عارفه ازاي؟ :D
ميرسي يا دون ميرسي يا موتييييييي انا كده فهمت يبقي انا السمنه كانت قليله في عجينه امبارح :D...
الترايفل بالفاكهة

بسكوت سفويار
او – كيك باقى عندك
او – كيكة اسفنجية
فاكهة ( موز – فراولة – برتقال ) او علبة كمبوت
لو حتضعى كمبوت يبقى حنستعمل العصير بتاعها
لو فاكهة بس يبقى عصير فرش برتقال
كستر (زى ما قلناة قبل كدة )
الطريقة

اما تجيبى كاسات او تجيبى طبق زجاجى غويط
ضعى فى القاع بتاعة قطع كيك او بسكوت يا دوب طبقة او راقة
ضعى على الكيك راقة فاكهة مقطعة
ثم ضعى على الفاكهة راقة كيك تانية بس تكون مغطية كل وش الكاس او الطبق
صبى العصير على الكيك لحد ما تلاحظى ان الكيك اتسقى كويس
بعد ما يبرد الكاستر نضع طبقة منه تغطى وش الكاس او الطبق تماما و ظبطية بالمعلقة
ضعى كريم شانتى على وش الطبق ووحدات من الفاكهة المستخدمة فى الطبق
و بالهنا والشفا
don
don
:44: أبله دون سامحين بجد ده أنا لسه بجري وبقول يالهوي لم أكتب مقادير سد الحنك ساااااااااااااااااااامحوني جدا بس بجد مشغوله موت وخصوصا بخصوص التلخيص ومدام كلفتموني بمهام أخيرا فيجبأن تعرفوا لا وجود لأحلام بعد اليوم بس بجد أنا كنت ناويه أدخل أكتبه ولقيت نودي بتصوت وأبله دون بتنادي عليا الكل عايز بجد سد الحنك من عنيا بجد وهأكتبهالكم اليوم ان شاء الله يعني أنا دايما بعملها بس بقيلي فتره مبعملهاش فلما حسيت اني نفسي فيها قلت أكتبهالهم وبعدين لما لقيت أبله دون بتقول مجربه قلت لا يبت ده انتي من زمان يعني مش أوي بس من زمان مبتعملهاش جربيها في أهل البيت الاول وأعطيهم المقادير بالتفصيل وانشاء الله ستقام الحرب والتجارب النوويه اليوم وسأعلمكم بالنتائج بعد العصر أو المغرب ان شاء الله معلش استحملوني شويه :D
:44: أبله دون سامحين بجد ده أنا لسه بجري وبقول يالهوي لم أكتب مقادير سد الحنك...
الترايفل بالجيلى

بسكوت سفويار
او – كيك باقى عندك
او – كيكة اسفنجية
2 كوب جيلى
كريم شانتى
مربى
الطريقة
نضع فى قاع الطبق طبقة من الكيك
ثم نضع على هدة الطبقة طبقة من المربى
ثم نضع على المربى طبقة من الكريمة
ثم نضع طبقة من الكيك تغطى الطبق
نصب الجيلى عليهم تماما وندخلة الثلاجة لحد الجيلى ما يجمد
ولما يجمد تزوقية بوردات الكريمة وبالهنا والشفا
عاشقة زوجهاوابنها
don don :
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
بسم الله الرحمن الرحيم :) الجزء الثانى :)
يا مساء الورد الى فى الجناين كلها على احلى واجمل شيف فى الدنيا عامله ايه اخبارك ايه انا نفسى اعمل حاجه كمان قوليلى اعمل ايه بقى يا لا انا حاسه ان نفسى اتفتحت والتوست يا دون ما تنسيش ها
انا سمعت عن حجر البيتزا فين ده وشكله ايه
كنت قريت عن استخدامه وهل البيتزا بتتحط عليه مباشرة والا فى صنيه وينفع لكل انواع المعجنات والا ايه والطوب البديل ليه بيتباع فين الى هو الطوب بتاع الافران وليكى كل تحياتى ومنوره يا عم :27:
don
don
:44: أبله دون سامحين بجد ده أنا لسه بجري وبقول يالهوي لم أكتب مقادير سد الحنك ساااااااااااااااااااامحوني جدا بس بجد مشغوله موت وخصوصا بخصوص التلخيص ومدام كلفتموني بمهام أخيرا فيجبأن تعرفوا لا وجود لأحلام بعد اليوم بس بجد أنا كنت ناويه أدخل أكتبه ولقيت نودي بتصوت وأبله دون بتنادي عليا الكل عايز بجد سد الحنك من عنيا بجد وهأكتبهالكم اليوم ان شاء الله يعني أنا دايما بعملها بس بقيلي فتره مبعملهاش فلما حسيت اني نفسي فيها قلت أكتبهالهم وبعدين لما لقيت أبله دون بتقول مجربه قلت لا يبت ده انتي من زمان يعني مش أوي بس من زمان مبتعملهاش جربيها في أهل البيت الاول وأعطيهم المقادير بالتفصيل وانشاء الله ستقام الحرب والتجارب النوويه اليوم وسأعلمكم بالنتائج بعد العصر أو المغرب ان شاء الله معلش استحملوني شويه :D
:44: أبله دون سامحين بجد ده أنا لسه بجري وبقول يالهوي لم أكتب مقادير سد الحنك...
الترايفل بالجيلى والكاستر

بسكوت سفويار
او – كيك باقى عندك
او – كيكة اسفنجية
2كوب جيلى اصفر او اخضر
كستربارد
كريم شانتى
الطريقة
نضع فى قاع الطبق راقة من الكيكة
نصب نص كمية الجيلى وهو سخن على الكيكة وندخلة الثلاجة لحد ما يجمد
لما يجمد نطلعة ونصب علية نص كمية الجيلى التانية بس المرة دى حيكون الجيلى بارد
وندخلة الثلاجة لحد ما يجمد