لؤلؤة الإيمان
هلا حبيبتي والله كسرتي خااطري طييب يالله شدي حيلك وابدي رجيم ورياضه ياقلبي واشتري كتاب 8دقائق من اجل بطن رشيق ب3اسابيع تنزلين من محيط بطنك6.. وانا مع البنات 10 دقايق ترقين وتنزلين الدرج تعاادل ساااعه مشي وماماتي مشاءلله عليها ماتسوي رجيم بس تمشي كثيييييييييييييييييير وشكلها كثيير نحف حتى تقولي لا تسوين رجيم امشي وبس وانا انصحك بالمشي قد ماتقدرين وانتي بمصر يعني تقدرين ياحلوه تطلعين الشارع او مكان مخصص للمشي وتمشين براااحتك حااولي تمشين ساااعه ونص سااعتين وحاولي اكثر شي تركضين رياااااااااااااضة البطن سويها كل ساعتين لمده عشر دقايق رووووعه والدكتوره قالت لي هالطريقه اترقصي انجني نطنطي اخرشي خخخخخخخ والله جد نظفي بيتكم كله رتبيه تحركي لا تجلسين ابد الحركه بركه:) اذا فيه مسبح عندكم قريب رووحي له اسبحي بالمسبح اجلس فيه 4سااعات والله ينحف ويشد وانا انصحك وبقووووووووووووووووووووه بشاهي جامبو ممتااااااااااااااااااااااااز مره بعد كل وجبه اشربيه بالنسبه للرجيم انا رجيمي الي امشي عليه وينحف مره بالشكل اول ماتصحين افطري توست مع جبن ابيض خالي الدسم مع عصير سيزر اناناس وبعده شاهي جامبو وحاولي طبعا يكون الفطور الساعه 8الا9 الصباح احسن والغداء دجاج مشوي او علبة تونه من غير الزيت ومن غير خبز ومع عصير اناناس وبعده شاهي جامبو وخلي الغداء على الساعه 1او2 بالكثير ومن بعده لا تاكلين ولالالا شي بس موياء يعني اضربي عصفورين بحجر من بعد الساعه 6 لا تاكلين شي ابببببد لان هالطريقه تنحف صياام الليل ويفضل لو تنام بدري وتصحين بدري احسن لك ولصحتك وعشان وجههك واهتمي ببشترك ورطبي جسمك يوميا واهتمي بيدك واظافرك وان شاءلله بالشهر والنص لو سويتي الي قلناه لك بأذن الله تنحفين ويتغير شكلك كثييير ونصيحه لا تقيسيين وزنك انسيه بس خلي الشكل عندك اهم وسوي الي قلناه وبلا كسل ياحلوه.. والله يسعدك يارب:)
هلا حبيبتي والله كسرتي خااطري طييب يالله شدي حيلك وابدي رجيم ورياضه ياقلبي واشتري كتاب 8دقائق...
جزاكِ الله خيراً حبيبتى nadaessam

من كلامك شكلك مصرية برده ;)
حلوة اهلى اهلى دى :42:
بجد ضحكتينى جدا
أضحك الله سنك:42: :42:

انا بالفعل كنت عاملة الرجيم الكلاسيكى وكنت ماشية عليه لمدة 3 اسابيع ومكنتش باكل نشويات فى الغدا اصلا
يعنى كنت باكل الفراخ او اللحمة و البيض او السمك المشوى مع السلطة والخضار وبس وكنت منتظمة عليه بس كان عندى يوم فرى كنت ببوظ الدنيا فيه بجد :42:
ونزلت عليه 5 كيلو ونص تقريبا بس مع ان واحدة صاحبتى ماشية عليه ونزلت عليه تقريبا 9 كيلو بس هى كانت ماشية مع دكتورة فيمكن ده اللى فرق لأن الدكتورة كانت بتستخدم جهاز بيساعد على الحرق اسرع
فجالى احباط من التعليقات من اخويا وزوجته خاصة انها عملت رجيم بعدى وبتاكل كل حاجة بس بتخفف ونزلت بسررررررررررررررعة جدا وبان عليها فكل شوية تقولى انا باكل كل حاجة وشوفى جسمى
كنت بقول ما شاء الله طبعا فى نفسى احسن احسدها وانا فرحانة ليها وفى نفس الوقت زعلانة على نفسى عشان نفسى اخس
وعشان ماشفتنيش من فترة بقولها هاه خسيت ولا لأ
بتقولى لأ :(
واخويا يقولى وشك ورقتبك بس :(
فى نفس اليوم دخلت على المطبخ وبوظت الدنيا ونزلت عياط
اتخيلو رجيم 3 اسابيع بحالهم وانا شايفاهم بياكلوا اللى عايزينوا وانا اقول ابدا هكمل رجيمى

انا الحمد لله مش بيبان عليا التخن لكن المشكلة فى بطني اوى لأن عضمى مش عريض لكن برده كل واحدة نفسها تكون حلوة فى عيون نفسها وفى عيون زوجها طبعا

للأسف انا مينفعش معايا النزول والطلوع والمشى خارج البيت خالص بسبب ظروف خاصة انا مش بخرج من البيت خالص غير يوم الجمعة فقط:(
أسألكم الدعاء
فانا بمشى فى البيت رايحة جاية لمدة ساعة كل يوم وبعدين بلعب رياضة البطن كنت نزلتها من فترة من على المنتدى

هدعى طبعاً لخطيبك حتى لو مخستشى :)

اللهم آميــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن

جزاكِ الله خيراً مرة ثانية :39:

ادعيلى بقى انا ابتديت من امبارح الريجم الامريكى اللى بيخسس 7 كيلو فى اسبوع
وربنا يستر
بعد ما اخلص الاسبوع هكمل الرجيم الكلاسيك تانى لأنه كان مريحنى بصراحة وباكل براحتى
لؤلؤة الإيمان
جزاكِ الله خيراً حبيبتى nadaessam من كلامك شكلك مصرية برده ;) حلوة اهلى اهلى دى :42: بجد ضحكتينى جدا أضحك الله سنك:42: :42: انا بالفعل كنت عاملة الرجيم الكلاسيكى وكنت ماشية عليه لمدة 3 اسابيع ومكنتش باكل نشويات فى الغدا اصلا يعنى كنت باكل الفراخ او اللحمة و البيض او السمك المشوى مع السلطة والخضار وبس وكنت منتظمة عليه بس كان عندى يوم فرى كنت ببوظ الدنيا فيه بجد :42: ونزلت عليه 5 كيلو ونص تقريبا بس مع ان واحدة صاحبتى ماشية عليه ونزلت عليه تقريبا 9 كيلو بس هى كانت ماشية مع دكتورة فيمكن ده اللى فرق لأن الدكتورة كانت بتستخدم جهاز بيساعد على الحرق اسرع فجالى احباط من التعليقات من اخويا وزوجته خاصة انها عملت رجيم بعدى وبتاكل كل حاجة بس بتخفف ونزلت بسررررررررررررررعة جدا وبان عليها فكل شوية تقولى انا باكل كل حاجة وشوفى جسمى كنت بقول ما شاء الله طبعا فى نفسى احسن احسدها وانا فرحانة ليها وفى نفس الوقت زعلانة على نفسى عشان نفسى اخس وعشان ماشفتنيش من فترة بقولها هاه خسيت ولا لأ بتقولى لأ :( واخويا يقولى وشك ورقتبك بس :( فى نفس اليوم دخلت على المطبخ وبوظت الدنيا ونزلت عياط اتخيلو رجيم 3 اسابيع بحالهم وانا شايفاهم بياكلوا اللى عايزينوا وانا اقول ابدا هكمل رجيمى انا الحمد لله مش بيبان عليا التخن لكن المشكلة فى بطني اوى لأن عضمى مش عريض لكن برده كل واحدة نفسها تكون حلوة فى عيون نفسها وفى عيون زوجها طبعا للأسف انا مينفعش معايا النزول والطلوع والمشى خارج البيت خالص بسبب ظروف خاصة انا مش بخرج من البيت خالص غير يوم الجمعة فقط:( أسألكم الدعاء فانا بمشى فى البيت رايحة جاية لمدة ساعة كل يوم وبعدين بلعب رياضة البطن كنت نزلتها من فترة من على المنتدى هدعى طبعاً لخطيبك حتى لو مخستشى :) اللهم آميــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــن جزاكِ الله خيراً مرة ثانية :39: ادعيلى بقى انا ابتديت من امبارح الريجم الامريكى اللى بيخسس 7 كيلو فى اسبوع وربنا يستر بعد ما اخلص الاسبوع هكمل الرجيم الكلاسيك تانى لأنه كان مريحنى بصراحة وباكل براحتى
جزاكِ الله خيراً حبيبتى nadaessam من كلامك شكلك مصرية برده ;) حلوة اهلى اهلى دى :42: بجد...
ربنا يكرمك على الدعاء يا رب أختى جرح 2
ربنا ما يخلى اى حد مجروح يا رب
اللهم آميـــــــــــن

أختى ليان@@
مش عارفة كتاب 8دقائق من اجل بطن رشيق موجودة عندنا فى مصر ولا لأ
لو حد من مصراشتراه يا ريت يقولى منين عشان اجيبه
انا من القاهرة
ومش عارفة بصراحة شاى الجامبو
اول مرة اسمع عنه
هحاول اسأل إن شاء الله
بيتباع فين طيب؟

انا هزود ان شاء الله المشى يبقى ساعتين فى اليوم
ساعة الصبح وساعة بليل
وبرده هحاول عمل موضوع كل ساعتين عشر دقايق تمرينات البطن
شكلى مش هلحق اعقد وبدل ما هياخدنى ماشية على رجلى هياخدنى على كرسى متحرك:42:

وبالنسبة للمشي زى ما قلت ل nadaessam مينفعش انزل
الحمد لله

فهحاول فعلا ازود المجهود اللى بعمله فى الشقة وكل يوم اهدها واعملها تانى :09:

ادعولى لأن خطيبى كان زعلان عشان بعمل الرجيم ومش عايزنى اعمله عشان ماما اشتكنى ليه فهو زعل منى :icon33: وطلب منى ابطله بس انا مرضتيش
ما كله ليه :(
هو بيقول اهم حاجة صحتى مش مهم تخينة ولا رفيعة
بس انا نفسى اكون حلوة عشان الكلمتين دول زادنى اصرار انى لازم اخس

ادعوووووووووووووووووووووووولى

هتوزن يوم الجمعة وهشوف الرجيم الامريكى اثر فيا ولا لأ

الله المستعان

جزاكم الله خيراً جميعاً

ومعلش اتأخرت فى الرد مكنتش متوقعة ان حد هيرد عليا
اميرةنجد
اميرةنجد
الله يوفقك ياختي..يااااااااااااااااااااااااااارب.
nadaessam
nadaessam
ربنا يكرمك ويعزك يا قمر أمييييين

وطمنينا عليكى:42:
sirene
sirene
حبيبتي الحل سهل انا مثلك سمنتي تتركز في بطني وجوانب بطني وخصر 0
بحيت يسمن جوانب بطني وتتدلى وتظهر بارزة فوق خصري
وخصوصا بعد الولادة وبعملية قيصرية اكل ومرعى وقلة حركة بحكم انا الجهد صعب على العملية
المهم زوجي يضحك دائما من شكلي اخبرتني حماتي عن عشبة والله روعة هي المريمية ونحن في المغرب نسميها السالمية تضعي القليل في الشاي وتشربيه والله التحول ظاهر تحسي بطنك قلت ومع النداومة ستختفي انشاء الله
وانا ايضا قرات لاحدى الاخواتت ان شفطك لبطنك يعني دائما انت شافطاه تساعد عضلات البطن على ان تشتد ولا تبقى مرتخية والحمد لله
ايضا جربت الكمون +نعناع+شاي+زنجبيل وصفة ايضا رهيبة
المهم هده الاشياء الثلات تبعتها والحمد لله نتيجة روعة تخيلي كنت البس مقاس44 اصبحت 38 الحمد لله
ويمكنك ان تتبعي ريجيم اندومي بالشطة بنحف بسرعة انا متبعاه هدا الوقت
طولت عليك سامحيني انشاء الله تصبحي كما تحلمين

اللهم صلي على حبيبك محمد

يابنات صلو عليه