الشبلية
الشبلية
ودي استخدمها بس خايفه
قطار الشوق
قطار الشوق
انا استخدمتها من غير استشارة طبية 500 جرام 3 مرات باليوم بعد الاكل مباشرة ما سوي غثيان والحمد لله اخدتها شهرين ونحفت مع التخفيف والرياضة 15 كيلو والتبويض صار احسن كتييييييير
اوم عبيد@
اوم عبيد@
انا استخدمتها من غير استشارة طبية 500 جرام 3 مرات باليوم بعد الاكل مباشرة ما سوي غثيان والحمد لله اخدتها شهرين ونحفت مع التخفيف والرياضة 15 كيلو والتبويض صار احسن كتييييييير
انا استخدمتها من غير استشارة طبية 500 جرام 3 مرات باليوم بعد الاكل مباشرة ما سوي غثيان والحمد لله...
هلا حبيبتي انا صرفها لي الدكتور وقال حبتين بالنهار وحبتين بالليل وجيراني يقولون لي وش فييك نحفانه ولي الحين شهر نص من اخذتها واحس بآآلام وقت التبويض والله يكتب لي ويكتب لكم ياااارب
فلسطين الجريحة
انا باخدا من شهرين بشرب مرتين باليوم بعد الاكل وانا وصفلي ياها الطبيب لحتى تتنشط المبايض ويساعد عالحمل ولحتى ينزل وزني شوي..ادعولي اجيب اخ او اخت لبنتي

الله يرزقنا واياكي الذريةالصالحة السليمة المعافاة
اشتقت اليك
اشتقت اليك
بصى يا أختى...أنا باخد سيدوفاج 850 مرتين يوميا....بناء على وصفة طبيبى....و هى لعلاج التكيس...و هى ليست تخفض الوزن و إنما قد تساعد عليه لأنها تقلل الشهية بعض الشئ...و خفض الوزن مع علاج التكيس لا يقل أهمية عن العلاج....

و هذه الحبوب قد تسبب بعض الغتيان و غيره من هذه الأعراض إلا إنها تتوقف بعد التعود على هذا الدواء...و اللى تلاقى نفسها تعبانة ممكن تبدا بقرص واحد فى الأول و بعد كجده تزود الجرعة لقرصين يوميا...

و بالنسبة للاستمرار عليه...فكان راي طبيبى و اللى أنا بامشى عليه دلوقتى..هو إن هذا الدواء يجب الاستمرار عليه حتى حدوث الحمل..و مش بس كده...ده المفروض نستمر عليه فى الحمل على الأقل لحد ما يظهر نبض للجنين...لأنه بيقلل من احتمالات حدوث الإجهاض...

الخلاصة..إننا مش المفروض نوقف الدواء ده لا فى وقت البريود و لا وقت تبويض و لا غيره....و أخيرا قرأت مؤخرا فى دراسة عن هذا العقار إن مفيش خوف منه على مستوي السكر فى الدم...نمعنى إن لو مستوي السكر عالى هينزله..و لو طبيعى هيحافظ عليه...و ده معناه إننا منخفش من هذا الدواء حتى لو مستوي السكر طبيعى فى الدم...

أتمنى أكون أفدتك