don
don
صباح الخيرات يا جماعة انا عملت امبارح الكريب افطر بية هو طعمة حلو بس كنت حاسة انى بالكل عجين يعنى طعم العجينة باين فى لية كدة؟؟ والتلخيص يا جماعة انا تعبت من كتر النقل واللة ما تيلا يا موتى هانم
صباح الخيرات يا جماعة انا عملت امبارح الكريب افطر بية هو طعمة حلو بس كنت حاسة انى بالكل عجين...
عجة الفول المدمس ( طبق ينفع للسحور )

4 بيضات
بصلة صغيرة مبشورة
مثلا كوب فول مدمس
معلقة صغيرة زيت
معلقة صغيرة بقدونس مفروم
ملح – فلفل – كمون
الطريقة
شيلى القشرة بتاعة الفول واهرسية كويس بالشوكة او صفية
حمرى البصلة فى الزيت
اضربى البيض بالشوكة كويس وعلية الملح والفلفل والكمون
و البصلة المحمرة والبقدونس وضعى عليهم الفول المصفى
نضع معلقة زيت فى المقلاية ونضع فيها الخليط كله ونستنى لحد ما القاع يمسك وبعدين نقلبها على الوش التانى
لحد ما يمسك وتستوى نقلب العجة فى طبق التقديم
وبالف هنا وشفا وكل عام وانتم بخير
ronii
ronii
صباح الخيرات يا جماعة انا عملت امبارح الكريب افطر بية هو طعمة حلو بس كنت حاسة انى بالكل عجين يعنى طعم العجينة باين فى لية كدة؟؟ والتلخيص يا جماعة انا تعبت من كتر النقل واللة ما تيلا يا موتى هانم
صباح الخيرات يا جماعة انا عملت امبارح الكريب افطر بية هو طعمة حلو بس كنت حاسة انى بالكل عجين...
GOOOOOOOOOOOOD MORNINGGGGGGGGGGG
ازيكوا يا بنات
ال parsly هو البقدونس

mooty el Cordon blue اللي بعملة هواه جواة جبنة سلايسيس و لحمه باردة او سلامي وحعملة soon في الfile بتاعي
اللى بتحطيها جواة (الزبد والجبنة والبقدونس والتوم) علي ما اعرف انو الاكييف
mooty
mooty
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
دوووووووووووون عا تبعتيلى الملف ازاى ..

ميرو:الكريب لازن يكون رقييق زى اللى فى الصورة بالظبط انتى ما شوفتيهاش ولا اية؟؟؟

حاضر ها احاول اخلصة بسرعة اصل المشكلة ان كل ما اجى اخلصى يا اما اضيف علية حاجات جديدة
وبحاول اجمع صور لطق الاكلات يعنى عاوزاة يبقى بالصور كمان دة اللى ماخرة..

ronii
ميرسى على معلوماتك، بس بالنسبة لنا الكوردن بلو هو صدور الفراخ وحشية اى حاجة جوة لعمومية يعنى ..
علشان ندى مساحة للناس يحشوة اى حاجة هما عاوزنها ..
احنا بندى البدائيات فقط..ما ينفعش نكلم مبتدأتبكلام profissionalيعنى فى الاول بس...

عامة شكرا على معلوماتك القيمة ..
وها اتستناة فى ملفك ان شاء الله..
ronii
ronii
mooty
تمام يا جميلة
دة احنا الprofissionals و اللي ابدعنا الprofissionals :p
looooooooooooooooooool
Noody30
Noody30
don don :
تسلم الايادي يا دون على الاكلات الحلوة و خصوصا طرق الديك الرومي لانها فعلا مطلوبة في العزومات و كل سنة و انتم طيبين رمضان على الابواب

تسلم ايديكي على التلخيص و تعبك فيه يا مووتي، جزاكي الله خيرا