shemo
shemo
اهلا زهرة عندك حق طبعا بس فينا كسولات و منهم انا:44:
يا ريت تقولى اذا اشتريتىجهازمعين نستفيد
فين البنات اوكى اذا لسه موجودين الحل هو اكياس السلطة و و وووووو.......شوية فيتامين و مشى فى المول منغير ماتتوقفى وووووو..........بعدين نكمل :27:
** بنــــت نت **
اخت شيموووو ...

ابغى اسالك عن اقراص التفــــــــــــاااح .. وش فايدتهـــــــــااا .....:26:

سراحه موضوع حلوووو يعطيك العاافيه .....
shemo
shemo
فايدتها ازالة الدهون و تخلى المناطق اللى فيها الدهون تنحف و تنشط الدورةالدموية تمام و تلاقيها فى كل سوبرماكت فى قسم من الصيدلية فيه كل ما يخص الربجيم
ماشى يابنوتة :27:
**بشايـــــــر**
أهلين بنات

صراحة جايين على الجرح أبغاااااا أنحف.....أبغا أنزل 5 كيلو بالطول والعرض...لكن في أفكار تساعد على عدم زيادة الوزن..يعني المحافظة على الوزن زي:

بدل الزيت والزبدة استخدموا مارجرين:

بدل التوست الأبيض...استخدموا الأسمر

استغنول عن المايونيز لما تسووا سندوشتات تونة...اعصرو عليها ليمون كثير وسخني التوست يطلع روووعة

وقت الجوع بلاش كيت كات وشبس وبقية الشلة..جربوا:

من كيلوقز ولها عدة أنواع..بالفراولة والشوكولاتة والتفاح صراحة مرة لذيذة وتشبع والحبة فيها 140 كالوري

أنا أحس لو ابتعدنا عن الفكرة التقليدية للرجيم وشعور الحرمان المرتبط به حننحف..يعني بدل رجيم متواصل اسبوعين وتعب وكره لكل شي..ليش ما نسوي 3 أيام رجيم متزن واليوم الرابع راحة بس بكميات معقولة..عشان الواحد يتشجع ويستمر...وأيام الرجيم بلاش تفاحة ولا زبادي..هذه الأشياء اللي تخليكي ترجعي للأكل أضعاف مضاعفة

يعني كورن فلكس مع حليب خالي الدسم..كلي الكمية اللي تشبعك...الغدا صدر دجاج في الفرن مع بطاطس صغيرة مشوية..تبلوا صدر الدجاج بالخل والليكون وثوم والبهارات اللي تحبوها
وهكذا

يالله أفكاركم ونصايحكم

سلام
shemo
shemo
ممتاز يا بشاير روعةافكارك انا اعمل من فترة حكاية الافطار سيريال من جميع الحبوب و لبن fat free و اذا جعت تفاحة و شوية لوزاو جوزبيساعدوا عل التخسيس و كمان التمر روعة بيشبع و كل السيريال whole grain or weat or flax seed اى نوع سعراته قليلة بالكتر 100 for 3/4 cup
واكياس الخضار الجاهز و اعملى طبق سلطة سريع مع low fat dressing

او اعصرى ليمون و كلى مع توست wheat محمص و كلى الاشياء اللى fat free or reduced fat من جبن و زبادى و crakers
كملوووووا......:27: