Amena

Amena @amena

عضوة نشيطة

فكره للتجمع فى رمضان

ملتقى الأحبة المغتربات

السلام عليكم جميعا ...........

كل سنه وانتم جميعا بخير ........ اظن مافى شك ان احلى تجمع ولقائات هو اللى بيبقى فى اكرم شهر فى السنه

رمضان المبارك وانا عندى فكره وهى ان كل الاخوات والبنات اللى الظروف جعلتهم فى مدينه واحده وللاسف مايعرفوش

بعض اظن ان مافيش احلى من انهم يتجمعوا مع بعض على افطار او سهره مسائيه بعد الاقطار وكل واحده تجيب صنف

من اكله شهيره فى بلدها ويتعرفوا على بعض فى هذا التجمع لاننا محتاجين هذا الاحساس فى غربتنا ومااحلاه بالاخص

فى شهر رمضان اعاده الله على الجميع بالخير . وانا بما انى من ساكنى ترونتو بادعوا بهذا التجمع وباابتدى بنفسى

ومن عندى صنفين مش صنف واحد . يالا مين يبتدىىىىىىىى
6
756

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

Amena
Amena
السلام عليكم ........... جميعا

ماشاء الله عليكم واضح ان الفكره لا تعجب احد بس ردوا عليه حتى لو بالرفض . عموما ماتزعلوش انا اللى حااعمل كل

الاصناف بس بشرط ( كلها حاتبقى من بلدىىىىىى ) ياللا ماعلهش لعل المانع حير و .........كل عام وانتم بخير
mona1988
mona1988
اختي الله يسعدك ضحكتيني الفكره حلوه مين ما بحب اللمه وخصوصا برمضان بس الدنيا مشاغل والمسافات بعيده بس عندنا شغله كتير حلوه برمضان بالمدينه لانا ساكنه فيها كل ليله عائلات بيطبخوا لمسجد واذا بتحبي تاخذي عائلتك وتفطري معهم والافطار بكون للعزاب والطلاب وفي ليالي بكون الدعوه مفتوحه للجميع وطبعا اذا كان الدور بالطبيخ على احد من اصحابك بيعزمك على الافطار بالمسجد فيكي تقولي هيك بنقضي رمضان
ds
ds
رمضان كريم اختى...ياريتنى جنبك فكرتك حلوه بس انا فى هاملتون.ان شاء الله بنات تورنتو يتفاعلوا معك.:26:
Amena
Amena
السلام عليكم

الله يجبر بخاطرك ويكرمك يامنى1988وانت ياds بحق هذا الشهر الكريم انكم جاوبتونى ورديتم على (وكل سنه وانتم طيبين وبخير يارب )
em mohamed
em mohamed
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

وكل عام والجميع بخير أن شاء الله ينعاد عليكم بالصحه والخير يا رب

أمينه فكرة التجمع حلوه بس تطبيقها صعب أشوى بليالى رمضان ...
يعنى تعرفى بعد المغرب ما فيه وقت يادوبك الصلاه وتحضير الواجبات المدرسيه مع الاولاد ومراجعة دروسهم وبعدها يجى البيت والاولاد يعنى ما حنلاقى وقت للطلعه
وكمان أزواجنا بيرجعوا من اعمالهم متأخر ومحتاجين لنا ......
فشو رأيك تكون اللمه بعد رمضان يعنى بايام العيد أن شاء الله

أنا بأذن الله جاهزه لو عملتوها بأيام العيد
ومنى أنا كل شيئ حلو ومالح وحتى أختاروا المكان وأنا بحجزه (صاله)
فرصه أعمل العقيقه ونتشرف بالتعرف على الوجوه الطيبه ...

بانتظار تجاوب البنات