القصير ولا الطوووووويل

الأسرة والمجتمع

ازيكمممممم حبايب قلبي:27:
انا عايزه اسئلكم في استشاره زوجيه شكليه(هههههههه كلام كبير );)
الا وهي /
الشعر الطويل احلى ولا القصير؟:2thmup:
يعنى معظم الرجاله بيحبوا الشعر الطويل ولا القصير( كاريه على الموضه ):bkh:
وهل الشعر الطويل بيكون في اول الجواز شكله حلو مثلا مع اللبس
انا مخطوبه وطبعا خطيبي ما شافش شعري( خطوبه بس ) بس بيقولي ما تقصيش شعرك الا لما اشوفه الاول ( بالرغم انه بيحب الشعر القصير ) لكن عايز يشوف الطويل وينقي :10_1_103v( تحت امره انا : قصي اقص طولي اطول حاجه غريبه ) المهم
قلت اسئلكم علشان اعرف ان كان الشعر الطويل بيضيف للعروسه اول جوازها يعني مع قمصان النوم ولا على حسب رغبه الزوج ؟
:heart:
12
4K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

مصرية رقيقة
مصرية رقيقة
ميرسي حبيبة قلبي
وفعلا انا في الكاريه احلى كتيرررررر
بس هو عايز يشوفه الاول قبل ما اقصه .
شكرا حبيبتى على المشاركة الجميله
شروق2005
شروق2005
بصى عزيزتى الشعر الطويل أجمل طبعا و خاصة لو عاملة له ميش او هاى لايت و لكن على حسب ما الناس بيشوفوه عليكى بمعنى ان فى واحدة بيليق معاها الشعر القصير وواحدة بيليق معاها الشعر الطويل وواحدة بيليق معاها الاتنيين فاعملى كذا بروفة على شعرك و شوفى ايه اللى شكلك حلو فيه و اختاريه و على فكرة الرجالة معظمهم بيحبوا الشعر الطويل اتمنى لك التوفيق و مبروك مقدما
شمعة الجلااااس
تخيلي لمل تزوجت كان شعري طويل وقلت يابختي زوجي حينبسط ,,,لكن ولا اثر فيه وفي النهايه قال قصيه انا احب الشعر القصير رحت قصيته كاريه ,,الان لي عشرة سنين متزوجه والحمد لله ,,,خلاني اقصه اكثر وصار يقلي خلي الرقبه تبان فقلت حاضر اظهر وبان عليك الامان :D ...رجال اخر زمن
جراح الامة
جراح الامة
إن الوحدة ماتكتب شي الا يعود لها ولغيرها بالخير لكن إنها أدل على فعل الإثم؟؟؟؟؟؟
فتحمل وزرها يوم القيامة والانسان مايتحمل وزره فكيف يحمل وزر غيره ؟؟؟
هل تعلمين حكم لبس الباروكة؟؟؟؟؟؟
فأنتبهي جزاك الله خير000
ولو بتقولين عشان زوجي بقول لاطاعة لمخلوق في معصية الخالق00

سئلت اللجنة الدائمة للإفتاء ما حكم لبس المرأة ما يسمى بالباروكة لتتزين بها لزوجها ؟

ينبغي لكل من الزوجين أن يتجمل للأخر بما يحببه فيه ويقوي العلاقة بينهما لكن في حدود ما أباحته شريعة الإسلام دون ما حرمته , ولبس الباروكة بدأ في غير المسلمات واشتهرن بلبسه والتزين به حتى صار من سيمتهن فلبس المرأة المسلمة , إياها وتزينها بها ولو لزوجها فيه تشبه بالكافرات وقد نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن ذلك بقوله : ( من تشبه بقوم فهو منهم ) ولأنه في حكم وصل الشعر بل أشد منه , وقد نهى النبي صلى الله عليه وسلم عن ذلك ولن فاعله
ام الحلى كله
ام الحلى كله
اه اه اه اه
على شعري بسم الله عليه كان الى الفخذ يابنات وانا توي عمري صغير 16وعجبه مررررررررررره لاكن اختكم في راسها قاله تبي تقصه غصب وقصيته وندمت رغم انه عاجبه وهو قصير بس دايم يتحسف عليه ياعمري عليه