نور_ العيون
نور_ العيون
مرحبا اختي انا قريب اجي على بوستن بس فعلا السكن دوخننننننننننا كله غالي وانا احاول اشوف سكن فيه عوايل عربية حتى الواحد يحس بالاطمئنان شوية احنا المفروض نسكن في احد هالمناطق :Allston- Newton - Brookline- Bringhton لانها قريبة من مقر دراسة زوجي ومحتارة ماني عارفة وين احسن مكان من هالاماكن دورت فيهم كلهم بالانترنت بس مالقيت سكن كويس اتمننننننى اعرف وين المكان اللي الناس تسكن فيه :44: غير كذا اختي مدري اذا تعرفين حضانات او اذا في ناس يمسكوا اطفال بس يكونوا ثقة يعني مجربتهم او سامعة عنهم اما بالنسبة للدراسة خلييييييييييها على ربك من جد متطلبات بوستن مرة صعبة لذلك بديت استبعد الدراسة والظاهر اني برجع للغة من اول وجديد مع اني مليت من المعهد بس مالي الا هو الله يعين
مرحبا اختي انا قريب اجي على بوستن بس فعلا السكن دوخننننننننننا كله غالي وانا احاول اشوف سكن...
السلام عليكم أختى
انا بس عندى استفسارين
قوليلى مكان دراسة زوجك بالظبط وهل هاستخدموا المواصلات العامه ولا سياره خاصه لان الموضوع بيفرق ؟
انتى عارفه احنا عملنا زيكوا كده بالظبط ندور على النت واحنا فى بلدنا قبل ما نيجى بس اما زرجى وصل هنا الموضوع اختلف تماما لان الحكم على الواقع مختلف تماما يعنى النت وانتى بعيده كده بيكون بيخدع بعض الشىء وكمان الحكم على قرب المكان مش بالمسافه على الخريطه ولكن بسهولة الوصول
وانا موجوده ولو عايزه تراسلينى على الخاص انا ما عنديش اى مانع
نور_ العيون
نور_ العيون
السلام عليكم أختى انا بس عندى استفسارين قوليلى مكان دراسة زوجك بالظبط وهل هاستخدموا المواصلات العامه ولا سياره خاصه لان الموضوع بيفرق ؟ انتى عارفه احنا عملنا زيكوا كده بالظبط ندور على النت واحنا فى بلدنا قبل ما نيجى بس اما زرجى وصل هنا الموضوع اختلف تماما لان الحكم على الواقع مختلف تماما يعنى النت وانتى بعيده كده بيكون بيخدع بعض الشىء وكمان الحكم على قرب المكان مش بالمسافه على الخريطه ولكن بسهولة الوصول وانا موجوده ولو عايزه تراسلينى على الخاص انا ما عنديش اى مانع
السلام عليكم أختى انا بس عندى استفسارين قوليلى مكان دراسة زوجك بالظبط وهل هاستخدموا المواصلات...
للرفع
نياره22
نياره22
سلام حلوااااااااااااااااااااااااااااات امس كنت ااحكي ذاء الشي على كثر العرب اللي فيها لاانهم نااااااااااادرين في المنتدى
انااااااااا من سكان مدفرد تبعد عن بوسطن 10 بالسياره لاكن مع الزحمه 30احيانا دقايق طبعا
اي خدمه انا حاظره بس الاجار مثلا في كوينزي ومدفرد وبوسطن ارخص من الاماكن الثانيه خاصه وسط البلد
يعني من 1300 الى 2000 للاجار 2 بدروم
اذا تاخرت ماردت عليكم راسلوني على الخاص لاني مااافتح كثير الموضوع اللي فتحتهمن قبل
نياره22
نياره22
السلام عليكم أخواتى العزيزات
انا متغربه جديد فى امريكا مع زوجى فى بعثه دراسيه فى ولاية Massachustes وحابه اتعرف على اخوات مقيمات فى نفس الولايه عشان اقدر استفيد من خبرتهم فى الغربه وقضاء وقت الفراغ انا مستنيه ردودكو
السلام عليكم
[/QUO

لالالا
لاتبالين كوينزي كلها عرب انا اعرف عمارتين عندكم فيه ااكثر من 15 سعودي
بالنسبه لوقت الفراغ راح تقضيه *****االله بسهوله
OuT of ReAcH
OuT of ReAcH
السلام عليكم اخواتي العزيزات ..
أنا جايه بوستن قريب وعندي كم سؤال ..
ابي اعرف من وين ممكن نشتري اللحم والدجاج الحلال ؟؟
وكمان انا يمكن اولد في بوستن واحتمال كبير تكون قيصرية :(
تعرفون وحده امينه من اي جنسية (الافضل عربيه ومسلمه) ممكن تجي بنظام الساعه او اليوم
علشان تساعدني في تنظيف البيت والطبخ على الاقل اول اسبوعين بعد الولادة