algaleela
algaleela
ما عاد تتطلع عندي القناة مدري ليش كنت متابعه لها وسويت كذا شي منها الصراحه اشياء لذيذه وسهله وما تاخذ وقت بس للاسف :(
ما عاد تتطلع عندي القناة مدري ليش كنت متابعه لها وسويت كذا شي منها الصراحه اشياء لذيذه وسهله وما...
دعواتك جبت لك الطريقه من الاخت شهيره نفسها..

كاتبتها بمنتدى ثاني ونقلتها مثل ماكتبتها بالظبط واذا اعجبكم صوتوا لها ..
=
=
=
=
=

احلى كوكيز (موضوع الحلقة بتاعتى على فتافيت)
انا جايبلكم انهاردة طريقة الكوكيز , و ده كان موضوع الحلقة بتاعتى على قناة فتافيت و اهلنى ذلك لأن اكون من التوب 22 و لو عجبتكوا ادعمونى بتصويتكم او بالدعاء لى بالخير يالا بينا
150 جرام زبد-1 صفاربيضةو فانيليا- كوب و نصف من الدقيق مضافا له ملعقة صغيرة و نصف من البيكنج باودر- 1 كوب شوكليت شيبس-ربع كوب سكربنى -تلت كوب سكر ابيض بودرة- ذرة ملح
يضرب الزبد مع السكر حتى يصير كالكريمة يضاف صفار البيض و الفانيليا و يضرب المزيج يضاف الدقيق و نصف الشيكولاتة و البيكنج باودرو يعجن - تكور الى حبات بحجم عين الجمل و تغمس بباقى قطع الشيكولاتة و ترص على صاج الفرن المدهون و تبطط باليد قليلا بالتساوى تخبز فى فرن 180 سابق التسخين يبرد على شبكة و يحفظ فى اناء محكم الغلق و الصور جاهزة , الفكرة هنا انك ممكن تضعيه فى اناء او عبوة شيك و تهديه لمن تحبين
راعـيـة الـبـل
شهيره مسجله معنا هنا

وقبل امس شايفتها
زهرة النوير
زهرة النوير
شكرا الف الف الف شكر اختي العزيزه aljaleela

الله يعطيك العافيه يا رب ويوفقك دنيا وآخره على بحثك لي عن الطريقه

مو عارفه اشلون اشكرك جزاك الله كل خير يا رب

والشكر للاخت العزيزه شهيره الله يوفقها في المسابقه يا رب ..

تستاهل كل خير ..الحقيقه انا مو متابعه آخر الأحداث وما ادري اشصار

على المسابقه ؟!
شهيرة داوود
شهيرة داوود
الحمد لله وصلت بس متأخر كتيييييييييييييير,كنت عاملة بحث عن اسمى على جوجل علشان اطمن على الموقع بتاعى على مواقع البحث لقيت اختنا الجميلة بتسأل عليا و بتدعيلى كمان , الحمد لله ان ربنا كرمنى بالخيار الافضل,, المهم يا ستى علشان خاطر عيونك هنزل الموضوع كله على حواء...
الله يخليكى و بشكرك كتيييير على الدعوات الجميلة.
زهرة النوير
زهرة النوير
ما قصرت الغاليه شهيره ..

وأحببت ألأن أضع طريقتها في الموضوع لتعم الفائده ..

وهذا رابط الموضوع ..

http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?p=26491347#post26491347

جزاك الله كل خير يا شهيره ..

اسمك جميل يا زهرة.. الكوكيز بتاع حلقتى ستار شيف على فتافيت...منى لك و شكرا ليكى على الدعوة الحلوة..
يالا بينا...
150 جرام زبد-1 صفاربيضةو فانيليا- كوب و نصف من الدقيق مضافا له ملعقة صغيرة و نصف من البيكنج باودر- 1 كوب شوكليت شيبس-ربع كوب سكربنى -تلت كوب سكر ابيض بودرة- ذرة ملح
يضرب الزبد مع السكر حتى يصير كالكريمة يضاف صفار البيض و الفانيليا و يضرب المزيج يضاف الدقيق و نصف الشيكولاتة و البيكنج باودرو يعجن - تكور الى حبات بحجم عين الجمل و تغمس بباقى قطع الشيكولاتة و ترص على صاج الفرن المدهون و تبطط باليد قليلا بالتساوى تخبز فى فرن 180 سابق التسخين يبرد على شبكة و يحفظ فى اناء محكم الغلق و الصور جاهزة , الفكرة هنا انك ممكن تضعيه فى اناء او عبوة شيك و تهديه لمن تحبين.

و كل مرة و انتوا طيبين!!!