خيالات حالمة
خيالات حالمة
انا كنت اسوى كذا ذا حسيت اى ممكن اخبص
بس من فتره تركت الحلف لسببين
1\ تعظيم لاسم الله فلا احلف الا لاسباب مهمه وقويه

2\ اقتنعت باهميه الى انا قاعده اسويه
التخفيف والرياضه ماهى تعذيب او حرمان
لا هى اشياء ضروريه اولا لاسباب صحيه
وثانيا لاسباب جماليه
بعدين اسلوب لتخفيف مافيه حرمان
اكل الى نفسى فيه بس بكميات قليله
يعنى الطعم بيتغير لواكلت لقمه وحده عن لو اكلت عشر لقمات
ايش استفيد لما اعبى بطنى وارهقه
بكثرت الماكل والمشارب؟؟
بعدين مافيه حلول سحريه
تخلص من السمنه والترهل بوقت قصير
لازم احط ببالى ان نزول الوزن يبيله وقت علشان يجيب نتيجه
لو نزلت كل اسبوع كيلو خير ونعمه اهم شى انه ينزل
حتى لو مانزل على الميزان بس حسيت بفرق فى البس
بعد خير ونعمه
ومايمنع انى خفف اكلى انى اكافئ نفسى كل فتره وفتره
بشى شهى اكون حارمه نفسى منه من مده اكله حلوه حتى لوكانت دسمه -حلى -ايس كريم
بالنسبه للرياضه انا امشى خمس ايام يعنى معطيه نفسى اجازه يومين فى الاسبوع
حتى ماامل واترك المشى

كثرت كلام بس احس انى كذا عزيمتى واصرارى اكثر من لما كنت احلف
ام الاحمدين
ام الاحمدين
انا كنت اسوى كذا ذا حسيت اى ممكن اخبص بس من فتره تركت الحلف لسببين 1\ تعظيم لاسم الله فلا احلف الا لاسباب مهمه وقويه 2\ اقتنعت باهميه الى انا قاعده اسويه التخفيف والرياضه ماهى تعذيب او حرمان لا هى اشياء ضروريه اولا لاسباب صحيه وثانيا لاسباب جماليه بعدين اسلوب لتخفيف مافيه حرمان اكل الى نفسى فيه بس بكميات قليله يعنى الطعم بيتغير لواكلت لقمه وحده عن لو اكلت عشر لقمات ايش استفيد لما اعبى بطنى وارهقه بكثرت الماكل والمشارب؟؟ بعدين مافيه حلول سحريه تخلص من السمنه والترهل بوقت قصير لازم احط ببالى ان نزول الوزن يبيله وقت علشان يجيب نتيجه لو نزلت كل اسبوع كيلو خير ونعمه اهم شى انه ينزل حتى لو مانزل على الميزان بس حسيت بفرق فى البس بعد خير ونعمه ومايمنع انى خفف اكلى انى اكافئ نفسى كل فتره وفتره بشى شهى اكون حارمه نفسى منه من مده اكله حلوه حتى لوكانت دسمه -حلى -ايس كريم بالنسبه للرياضه انا امشى خمس ايام يعنى معطيه نفسى اجازه يومين فى الاسبوع حتى ماامل واترك المشى كثرت كلام بس احس انى كذا عزيمتى واصرارى اكثر من لما كنت احلف
انا كنت اسوى كذا ذا حسيت اى ممكن اخبص بس من فتره تركت الحلف لسببين 1\ تعظيم لاسم الله فلا احلف...
كلامك كله صحيح اختي وكنت بقول كل الي بتقوليه ومقتعه بيه ثلاث الاف في الميه وعلشان كده انا عامله تخفيف مش رجيم محددقبل ما تضعف ارادتي

بس حبيت اعرف هل انا اذا حلفت عشان ما خبص قللت من تعظيم ربي سبحانه وتعالى
ولا اني اجاهد بكل الطرق في سبيل اني احصل على هدفي الي هو انقاص وزني وربح صحتي مش سبب قوي يعني هدف يستاهل=== الناس سافرت وتركت اولادها ومشاغلها عشان السبب دا===

وكمان انا ذكرت في الملاحظه ان الى ناويه تجرب تخلي كل يوم بيومه عشان ما تجهد روحها اذا ماقدرت تتحكم في نفسها وكمان تخلي فرصه للطوارىء

انتي قلتي

ومايمنع انى خفف اكلى انى اكافئ نفسى كل فتره وفتره
بشى شهى اكون حارمه نفسى منه من مده اكله حلوه حتى لوكانت دسمه -حلى -ايس كريم

اقولك انا كنت عامله تخفيف لأكثر من ثلاث شهور والاراده عال العال بس اول ما كافئت نفسي كفيت الاراده على وجها لغاية ما لقيت الحل دا

وبعدين انا ما اشترطت على كل من تدخل الموضوع انها لازم ولا بد تجرب
وفي الخير بقول متزعليش مني ومتخديهاش بصفه شخصيه انا بس بشرح وجهة نضري للموضوع وخلينا نقول

اختلاف الرأي لا يفسد للود قضيه

:26: :26: :26:
ام الاحمدين
ام الاحمدين
كلامك كله صحيح اختي وكنت بقول كل الي بتقوليه ومقتعه بيه ثلاث الاف في الميه وعلشان كده انا عامله تخفيف مش رجيم محددقبل ما تضعف ارادتي بس حبيت اعرف هل انا اذا حلفت عشان ما خبص قللت من تعظيم ربي سبحانه وتعالى ولا اني اجاهد بكل الطرق في سبيل اني احصل على هدفي الي هو انقاص وزني وربح صحتي مش سبب قوي يعني هدف يستاهل=== الناس سافرت وتركت اولادها ومشاغلها عشان السبب دا=== وكمان انا ذكرت في الملاحظه ان الى ناويه تجرب تخلي كل يوم بيومه عشان ما تجهد روحها اذا ماقدرت تتحكم في نفسها وكمان تخلي فرصه للطوارىء انتي قلتي ومايمنع انى خفف اكلى انى اكافئ نفسى كل فتره وفتره بشى شهى اكون حارمه نفسى منه من مده اكله حلوه حتى لوكانت دسمه -حلى -ايس كريم اقولك انا كنت عامله تخفيف لأكثر من ثلاث شهور والاراده عال العال بس اول ما كافئت نفسي كفيت الاراده على وجها لغاية ما لقيت الحل دا وبعدين انا ما اشترطت على كل من تدخل الموضوع انها لازم ولا بد تجرب وفي الخير بقول متزعليش مني ومتخديهاش بصفه شخصيه انا بس بشرح وجهة نضري للموضوع وخلينا نقول اختلاف الرأي لا يفسد للود قضيه :26: :26: :26:
كلامك كله صحيح اختي وكنت بقول كل الي بتقوليه ومقتعه بيه ثلاث الاف في الميه وعلشان كده انا...
بنات انا هكمل موضوعي من حين لاخر ببعض الاقوال لكي نشحن الهمم وننتصر على ضعف الاراده وكمان زيادة الوزن
اول الاقوال

لا تحقيق للطموحات من غير معاناه.

كل وحده لازم تعرف ايه هو طموحها وحلمها في الحياه وتناضل مشانه وما تيأس من أول الطريق

وعشان اكمل لازم تشجعوني بردودكم الحلوه:26:
بنوته في القلب
بنات انا هكمل موضوعي من حين لاخر ببعض الاقوال لكي نشحن الهمم وننتصر على ضعف الاراده وكمان زيادة الوزن اول الاقوال لا تحقيق للطموحات من غير معاناه. كل وحده لازم تعرف ايه هو طموحها وحلمها في الحياه وتناضل مشانه وما تيأس من أول الطريق وعشان اكمل لازم تشجعوني بردودكم الحلوه:26:
بنات انا هكمل موضوعي من حين لاخر ببعض الاقوال لكي نشحن الهمم وننتصر على ضعف الاراده وكمان زيادة...
انا بعد إذا ماريد أكل شوكولاته
أحلف .. ومايمنعني عنها غير الحلفان
ابتسامة يأس
ابتسامة يأس
الله يوفقك يااارب