don
don
السلام عليكم جزاكى الله خيرا تستاهلوا بليون بوسه على الحاجات الحلوه دى طلب لو سمحتم صغير قوى عن طريقه صنع السوبيا و تكون مجربه ياريت انا عمرى ماشربتها لكن جوزى يحبها قوى فاممكن؟؟؟
السلام عليكم جزاكى الله خيرا تستاهلوا بليون بوسه على الحاجات الحلوه دى طلب لو سمحتم صغير قوى عن...

السوبيا

كوب لبن نيدو بودرة ( بدون ماء من العلبة على طول)
كيلو سكر
2 ظرف فانيليا
1/2 كيلو لبن سائل
نقطة واحدة روح جوز الهند
20 كوب ماء
الطربقة :

هاتى اناء كبير زى حلةاللى حنعمل فيها السوبيا
ضغى فيها السكر و بودرة النيدو والفانيليا و افضلى اخلطيهم بمعلقة
او بعصاية كويس قوى قوى على الناشف
(ودى اهم خطوة فى الموضوع كله لمدة 1/4 ساعة ما تقلش ابدا )
ضعى الحليب السائل و نقطة ريحة جوز الهند و قلبى كويس قوىلمدة 5 دقائق
ضيفى الماء كله واخلطى كله مع بعض كويس بالتقليب برضه وبالهنا والشفا
ملحوظة :
ريحة جوز الهند عبارة عنزجاجة صغيرة بتتباع فى السوبر ماركت او محلات الجملة وسعرها جنية و نص بس
ممكنوضع كمية مناسبة للاستخدام فى زجاجة فى الثلاجة و الباقى حطية فى اكياس نايلون فىالفريزر و اسحبى منهم سواء فى رمضان او الايام العادية و طعمها هو هو كانها لسةمعمولة
spanishflower
spanishflower
السلام عليكم جزاكى الله خيرا تستاهلوا بليون بوسه على الحاجات الحلوه دى طلب لو سمحتم صغير قوى عن طريقه صنع السوبيا و تكون مجربه ياريت انا عمرى ماشربتها لكن جوزى يحبها قوى فاممكن؟؟؟
السلام عليكم جزاكى الله خيرا تستاهلوا بليون بوسه على الحاجات الحلوه دى طلب لو سمحتم صغير قوى عن...
ازيك يا دون

انتوا كتبتوا البيتزا قبل كده؟
ممكن اكتبها؟
don
don
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
فينك يا رانيا ؟كنتى فين ؟؟اة يا حبيبتى كتبناها لكن لو شايفة ان بتاعتك حلوة و سهلة نزليها يا حبيبتى وازى جومانجى ؟ منورانا والله يا رانيا ابقى ارمى السلام
هبه عبد العظيم
:icon33:صباح الخير انا دخلت بس اصبح عليكم جميعا وأقول تسلم الأيادى ولو أن محدش معبرنى
:icon33:صباح الخير انا دخلت بس اصبح عليكم جميعا وأقول تسلم الأيادى ولو أن محدش معبرنى
ممكن تفعلى الخاص عشان بصراحه مش عايزه اعبرك عايزه اصاحبك

ممكن؟؟
mooty
mooty
don don :
مساء الخييييييييييييييييييييييير

انا قلت اطب عليكوا واشفكم بتعملوا اية ؟؟

ما شاء الله يا دون الطلب على السوبيا بقى اية.. المفروض اى طلب زيادة بقى بربع جنية ..
هبة كنتى مختفية فييين؟

نورنور : يا ريت تجربيها وتقوليلنا الاخبار...