don
don
nohaa nohaa :
هاعمل كفتة رز ومعاها رز وكويس قوي كده دون بالمناسبه عندي سؤال في محشي البدنجان او الكوسه اما باسويهم مهما اسوي فيهم بلاقي الحبه اللي فوق من الرز بتاع البدنجانه مستوي كويس ومن جوه مستوي بس مش قوي في ناس قالولي بينغزو البدنجان او الكوسه بالشوكه من علشان الرز يشرب من الشوربه ويستوي انتو بتعملو كده ولا في حل احسن(حد فهم حاجه)
هاعمل كفتة رز ومعاها رز وكويس قوي كده دون بالمناسبه عندي سؤال في محشي البدنجان او الكوسه اما...
لالالالا طبعا يا نهى حقولك السبب الاول انك بتكونى زاغمة البزنجان قوى بالحشو ولزلك ما بتدخلش الشوربة كويس جواها احسن حاجة تعمليها زى انا ما بعمل انك بعد ما ترصصى المحشى فى الحلة تاخدى بالمعلقة من الشوربة وتحطى جوة كل محشيايا يعنى تجيبى المعلقة اللى بناكبل بيها وتمليها شوربة وتفضيها جوة الكوسة او الفلفل او البزنجان وهكزا فى المحشى كلة المعلقة دى بتخلى كل صابع ياخد حقة من الداخل من الشوربة .....جربى وحتشوفى
don
don
شكرا يا ام ياسمين منحرمش منك حروح اشوفه
اظن يا لاروز حيبطلوا يقولولك على اى حاجة بيحبوها وحتكرهيهم فى الكوسة انا عارفة
هااااااااااااااة شكلوكو كدة عارفين سر ال5 ايام ؟؟شيفاكم ما بتطقصوش
nohaa
nohaa
ميرسي يادون هاجرب واقولك بس العزومه الجايه ان شاء الله:)
ronii
ronii
nohaa nohaa :
هاعمل كفتة رز ومعاها رز وكويس قوي كده دون بالمناسبه عندي سؤال في محشي البدنجان او الكوسه اما باسويهم مهما اسوي فيهم بلاقي الحبه اللي فوق من الرز بتاع البدنجانه مستوي كويس ومن جوه مستوي بس مش قوي في ناس قالولي بينغزو البدنجان او الكوسه بالشوكه من علشان الرز يشرب من الشوربه ويستوي انتو بتعملو كده ولا في حل احسن(حد فهم حاجه)
هاعمل كفتة رز ومعاها رز وكويس قوي كده دون بالمناسبه عندي سؤال في محشي البدنجان او الكوسه اما...
يااااا هبة كنتي اغمزية بشاندوتش لحمة و 2 ورق عنب علشان يقولك علي طووول
دة كلام و النبي؟ :(
don
don
nohaa nohaa :
سلطة الكوسة بالزبادى

كيلو كوسة مسلوقة
2 كوب زبادى
4 فصوص ثوم مهروسين
معلقة كبيرة زيت زيتون
ملح و فلفل
معلقة كبيرة بقدونس مفروم
الطريقة
اضربى الكوسة المسلوقة فى الخلاط
ضعى الثوم و الملح والفلفل على الزبادى وقلبيهم تقليبة
ثم ضعى عليهم الكوسة المهروسة واخلطيهم ببعض كويس
ضعيهم فى طبق التقديم وضعى على الوش