renaaa

renaaa @renaaa

عضوة جديدة

بنت خالتي عروسة وتايهاا في التجهيز

العناية بالبشرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة

ازيكم يا بنات وحشتوووووني:42:

بنت خالتي الي هي تبقي اختي عروسة:icon28:
تاااااااااااايها وضايعة وطبعا بما انها اعتمدت عليااااا وانا طبعاااا لسة متجوزتش
لسة سنتن:angry:
اعبال كل البنات الي لسة متجوزوش ياااااااارب:icon28:
المهم هي علشان زي معندناش اخوات فابلنسبة لتجهزات العروسة انا وهي يعني مع بعض افكار اخواتنا في المنتدي قدرنااااا نجهزها تجهيز حلوووو خالص

وانا اخترتلهااا فستان الفرح علي زوقي:42:
ابيض وفية فصوص تركواز صغيرة جدا
وطبعا الحجاب معاه
فستان محجبات
واشترينا جميع الوازم
اول اسألتناااا
هي شعرهاااا عادي يعني مش وحش ومش حلو اوي عادي مموج بسيط
السؤال هي فستانها محجبات تعمل شعرها تفردة يعني يوم فرحهاا ولا لاء
واحنا مش عارفين تفردة ولا تسيبة كدة عادي خصوصا ان شعرها لازم هيتبل وهي بتستحم
دة اول سؤال
تاني سؤال هي مشعرة اوي خصوصا من نص الايد ونص الرجل والمنطقة الحساسة
بخصوص الليزر بقي تعمل الليزر عادي علي كل جسمهااا والبطن والصدر والظهر وكدة
وياتري الليزر هيطلع الشعر تاني ولا لاء
ولو طلع هيطلع بعد اد اية
وتعملة قبل الفرح بكام يوم
وعندها حبوب في الظهر والصدر
وصدرها صغيرررر (نفس مشكلتي):angry2:
وفي وحدة صحبتنا قالتلناا علي انها ممكن تروح لدكتورة والدكتورة دي بتعمل حاجات بتخلي الصدر يكبر
وكمان ببعض الاعشاب
العروسة قمحية لاسمرا ولا بيضااا و العريس مش عايز لون بشرتها يفتح عن كدة هي عاجباة كدة:42:انما هي عايزة تفتح الايد والركب والاكواع والرقبة
وشعرهااا اسود اوووووووووي تفتكرو لون اية في الحنة الي يكون حلو عليها
ولا متعملش حنة خالص ولا تغير لون شعرها خالص

سؤال خاص أهل المنصورة
عايزة كوافيرات بتعمل ميك اب حلووووووو
وبتعمل لفات الطرح حلوة احسن كوافيرات لكدة يعني
غيررررر محمود عبد العزيز
ويارب كل البنات الي هتساعدنا ربنا ينولهم الي فبالهم ويجعلهم من اهل الجنة

اسفةةةةةة طولت عليكم بس احنا محتااارين خالص:26:
6
1K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

جل وخل
جل وخل
انا مو من مصر لكن بجاوبك على اللي اعرف

الفرد معروف انه يتلف الشعر ولو افترضنا انها فردت شعرها لازم بعد فتره يطول الشعر وراح تبان الجذور مكسره

اقصد الشكل بيطلع مبهذل وصديقتك راح تتبهذل زياده لانه صعب تفرده مره ثانيه

اذا كان شعرها ما يحتاج فرد ممكن تسوي جلسات بالزيوت عند مشغل او الاستشوار يكفي اهم شي العنايه قبل الزواج بالشعر لانه ما فيه وقت للاستشوار والتسريحات يعني يا دوب تتسبح وتنشف اما الحناء اذا كانت بتصبغ بعد فتره انا ما انصحها فيها انا احب العروس اللي تصبغ يكون احلى و اذا ما صبغت يوم العرس خليها تصبغ بعد العرس علشان التغير يبان وخليها تشتري اغراض عنايه بالشعر من كريمات مثل ماركة لوريال اما الزيوت لا لان ريحتها صعبه

اما الليزر انا شفت وحده سوته صراحه خيال لكن ما اعتقد انه يمنع الشعر تماما من الظهور خلي صديقتك تتاكد من ان بشرتها ما راح تتحسس من الليزر اذكر بنت سوت ليزر ولما حاولت تشقر احترقت

لكن هو الحل الوحيد للشعر الزائد وهو جلسات انا من راي تبدا قبل الزواج بفتره طويله علشان لو صار احمرار يروح
ووحده اعرفها تقول خالتها سوته في جسمها وارتاحت

اما الاسمرار في الاكواع خلي الدكتوره اللي بتسوي الليزر تعطيها علاج لانها بالاصل دكتوره جلديه او تستعمل الليمون وتفرك فيه وبعدين تغسله وتحط زيت لوز مر لانه اقوى بالتفتيح من اللوز الحلو بس ما تحطه بالوجه لانه يسبب حبوب

اما الرقبه تستعمل الاسكينول ينباع بالصيدليه ولازم تغسله لان بعض الناس يسبب اسمرار

اما الصدر الصغير انا سمعت ان زيت الحلبه يكبره اذا دلكت فيه الصدر وفيه تمارين بس ما اعرفها

لكن لا تستعمل اعشاب
اميرة المصرية
لالالالالا خليها تنسي موضوع الفرد طالما شعرها مش وحش اوى خليها يوم الفرح تعمله

استشوار وطبعا يوم الصبحية هيتبل تعمله استشوار في البيت وخلاص

الفرد بيوقع الشعر بطريقة رهيبة

وممكن بقي تبدأ تعمل حمامات كريم لشعرها بصفة مستمرة علشان يكون طرى ويبقي احلى

هيا لو بتفكر تعمل ليزر يبقي تبدأ من دلوقتى لانه حسب الشعر عندها وهيحتاج اكتر من جلسة

لو عندها حبوب في الظهر والصدر خليها تستعمل صابونة طبية للأستحمام وممكن تستعمل

كريم بانوكسيل 5 الكريم ده للحبوب انا بستعلمه وهوه عجبنى اوى

لو هيا لونها قمحى يبقي اللون الاسود للشعر هيكون تحفة عليها ان شاء الله

بالنسبة لكوافيرة اانا اعرف واحدة بتعمل شغل حلو اوى وبتيجي البيت

ممكن ابعت لك صور للشغل بتاعها

اتمنى اكون قدرت افيدك

ولو هيا لغت فكرة الليزر يبقي البديل لما تنزع الشعر لاى منطقة على طول تحط عليها زيت

زيتون اصلي او كريم السعد وده عن تجربة شخصية منى أولا الكلام ده هيقلل لها الشعر اللى

هيظهر بعد كده والشعر هيخد مدة اطول على مل هيطلع اساسا
renaaa
renaaa
لالالالالا خليها تنسي موضوع الفرد طالما شعرها مش وحش اوى خليها يوم الفرح تعمله استشوار وطبعا يوم الصبحية هيتبل تعمله استشوار في البيت وخلاص الفرد بيوقع الشعر بطريقة رهيبة وممكن بقي تبدأ تعمل حمامات كريم لشعرها بصفة مستمرة علشان يكون طرى ويبقي احلى هيا لو بتفكر تعمل ليزر يبقي تبدأ من دلوقتى لانه حسب الشعر عندها وهيحتاج اكتر من جلسة لو عندها حبوب في الظهر والصدر خليها تستعمل صابونة طبية للأستحمام وممكن تستعمل كريم بانوكسيل 5 الكريم ده للحبوب انا بستعلمه وهوه عجبنى اوى لو هيا لونها قمحى يبقي اللون الاسود للشعر هيكون تحفة عليها ان شاء الله بالنسبة لكوافيرة اانا اعرف واحدة بتعمل شغل حلو اوى وبتيجي البيت ممكن ابعت لك صور للشغل بتاعها اتمنى اكون قدرت افيدك ولو هيا لغت فكرة الليزر يبقي البديل لما تنزع الشعر لاى منطقة على طول تحط عليها زيت زيتون اصلي او كريم السعد وده عن تجربة شخصية منى أولا الكلام ده هيقلل لها الشعر اللى هيظهر بعد كده والشعر هيخد مدة اطول على مل هيطلع اساسا
لالالالالا خليها تنسي موضوع الفرد طالما شعرها مش وحش اوى خليها يوم الفرح تعمله استشوار وطبعا...
:icon28::icon28:
اولا اشكر جل وخل
وأميرة مصرية

جل وخل بتقولي متستعملش اعشاب طبيعة لية في تكبير الصدر:)

اميرة مصرية ياريت تبعتيلي صور ميك اب البنت الي بتتكلمي عنها
وياهل تري الليزر مبيطلعش الشعر تااااااااااني وكم تكلفتة بلمصري
وانتي متأكدة من موضوع زيت الزيتون بعد الحلاوة لة مفعول
وشكراااااااا ليكم تاني ربنا يوفقكم يارب:42:
جل وخل
جل وخل
renaaa renaaa :
:icon28::icon28: اولا اشكر جل وخل وأميرة مصرية جل وخل بتقولي متستعملش اعشاب طبيعة لية في تكبير الصدر:) اميرة مصرية ياريت تبعتيلي صور ميك اب البنت الي بتتكلمي عنها وياهل تري الليزر مبيطلعش الشعر تااااااااااني وكم تكلفتة بلمصري وانتي متأكدة من موضوع زيت الزيتون بعد الحلاوة لة مفعول وشكراااااااا ليكم تاني ربنا يوفقكم يارب:42:
:icon28::icon28: اولا اشكر جل وخل وأميرة مصرية جل وخل بتقولي متستعملش اعشاب طبيعة لية في...
يا هلا فيكي يا اختي

انا مانصح بالاعشاب ولا الكريمات لانه ما ثبت نجاحها بالعكس احسها تخوف

اللي مشهور بين الناس زيت الحلبه
توتانا938
توتانا938
:)

اتوقع لو الموضوع بركن تجهيز العروس بتلاقيفائده اكبر