ماما نونو
ماما نونو
هلا حبيبتى انا اسويها مثل الكبسه والله تطلع جنان بس ماحط عليها التوابل حقتها احسن لانها مضرة والطريقه افرم البصل التوم واكشنها فى الزيت واحط عليها فلفل رومي وكمان جزرمبشور واقلبها الين ماتذبل بعدين احط طماط مطحون شوية معجون الطماط وحط التوابل حقتى البهارات المشكله طبعا والملح واضيف المويه احط الاندومي واخليها تتسبك والله تطلع خيال انتى جربي وشوفى يارب اكون افدتك
هلا حبيبتى انا اسويها مثل الكبسه والله تطلع جنان بس ماحط عليها التوابل حقتها احسن لانها مضرة...
طريقتك حلوة ولذيذه موووووووووووت ولااااااااااااااااازم اجربها بس سؤال انتي بتحطي التوابل تبعك بس اعتقد التوابل اللي تيجي معاها افضل ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لانها بتعطيها طعم ونكهه مختلفه مرة روبيان مرة خضار مرة دجاج مرة لحم وهكذا انما انتي لوهتحطيها من عندك هتبقا طعم ونكهه واحده بس في الاخر طريقتك حلوي اوي تسلمي يا قمر
ماما نونو
ماما نونو
حبيبتي اهم شئ انك تقللي المويه بتعتها وبعدين بتحطي الزيت بتعها معها وتحطي الشعريه وقبل ماتستوي بشويه تحطي البهارات بتعتها معها علشان متروحش طعمتها وتبقئ ماسخه وبالهنا والشفاء
حبيبتي اهم شئ انك تقللي المويه بتعتها وبعدين بتحطي الزيت بتعها معها وتحطي الشعريه وقبل...
تمام حبيبتي انا فعلا بقلل الميه خالص علشان الطعم يبقي مركز بس تعرفي اللي معجبنيش فيها مش الطعم بل الشكل يعني انا احب يكون فيها الوان وحركات كده فاهماني يعني عاوزلها اضافات كمان علي فكرة اللي بشتريها مش بيجي معاها زيت بيجي بس توابل وشطه والف شكر لمرورك ومساعدتك يا قمر
امــ الورد ــيرة
تمام حبيبتي انا فعلا بقلل الميه خالص علشان الطعم يبقي مركز بس تعرفي اللي معجبنيش فيها مش الطعم بل الشكل يعني انا احب يكون فيها الوان وحركات كده فاهماني يعني عاوزلها اضافات كمان علي فكرة اللي بشتريها مش بيجي معاها زيت بيجي بس توابل وشطه والف شكر لمرورك ومساعدتك يا قمر
تمام حبيبتي انا فعلا بقلل الميه خالص علشان الطعم يبقي مركز بس تعرفي اللي معجبنيش فيها مش الطعم بل...
اشتري الاندومي اللي لون الكيس اخضر غامق مررررررة طعمه طريقتي انا اقطع فلفل حار يعني 6او8 واضعه في القدر مع زيت الاندومي وقليل من الزيت العادي وشوي اضع معجون الطماطم واقلبيهم شوي وبعد ذلك اضع الماء الى ان يغلي وبعدين الاندومي قبل ان ينشف الماء اضع بهارات الاندومي وبالعافيه:26:
الامنيات الثلاثة
هلا أختي
الملفوف هو الكرنب
الاندومي هو نفسه النودلز
البروكلي نبات نفس شكل القرنبيط أو الزهرة بس لونه أخضر
والبنات ما قصروا بالوصفات وممكن اتضيفين الدجاج المسلوق مع نفس الطريقة اللي بالخضار
منوةالخيال
منوةالخيال
اخواتي الاندومي فيها مادة مسرطنه لذلك ينصح بعدم الاكثار منها واجتنابها نهائيا افضل