هبه عبد العظيم
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
مسللللللللللللللللللمه
ERA
ERA
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
مساء الخييييييييير والفل والجمال على كل الشيفات

كل سنة وانتو طيبين ويارب تكونوا كلكو بخير <<<<<< معلش متأخرة شوية

دندونة مساء الفل ازيك وحشتينى اوى وكلكو وحشتونى

دون بصى بقى يا ستى انا جاية على طمع شوية معلش

عيد ميلاد اختى يوم الاتنين اللى جاى ففكرت اعملها طريقة اللعب والاشكال بالجيلى اللى كانت فى الاجزاء اللى فاتت بس فيه حاجة بقى

الطريقة كان مكتوب فيها 4 اكياس جيلانين بودر انا لما سألت عليه مش لقيت بودر لكن لقيت جيلاتين ورق

المشكلة بقى انا مش عارفة استعمل اد ايه من الجيلاتين الورق وكمان الراجل قاللى انى احله فى ميه ازاى واد ايه ؟؟؟؟؟؟؟ :(
don
don
ام ياسمين يا ام ياسمين انا حطيته وهو مش ماسك على الكول سلو
ازيك يا ايرا وكل سنة وانتى طيبة بمناسبة رمضان وكل سنة واختك طيبة بمناسبة عيد ميلادها وحظك حلو انى داخلة النت صدفة لانى داخلة برضة من الشارع لان النت عندى فاصل المهم بالنسبة للجيلاتين استخدمى الجيلاتين البودرة احسن واريح كتير من الجيلاتين الورق وانا فعلا بقالى فترة مش لاقية الجيلاتين البودرة الاكياس لانه مستورد لكن استخدمى بداله الجيلاتين البودرة اللى بيتباع بالكيلو دة مظبوط ومريح فى الاستخدام وتقريبا الكيلو ب 15 ج هاتى ربع او نص كيلو وخليه عندك فى المطبخ
بالنسبة لطريقة استخدام الجيلاتين البودرة 2 معلقة صغيرة على كوب ماء من الحنفية وقلبية كويس لحد ما يدوب لانك لو استخدمتية على ماء ساخن حيكلكع منك
احنا فى المقدار عندك بنستخدم 4 كوب ماء يبقى حنستخدم 8ملاعق صغيرة من الجيلاتين البودرة
don
don
بصى يا مسلمة انا بصراحة ولا مرة اتعزمت على عقيقة ولا شوفتها وبالنسبة للعقيقة اللى اتعملت لاولادى عملها زوجى فى السعودية مع اصدقاؤة وانا ولا شوفتها ولا دوءتها علشان كدة احنا منتظرين ام ابيها لما تولد لكن عندى طريقة رائعة للارز الاصفر بالزبيب بعملها فى العزايم وبتبقى طعمها خطير وحقولهالك ......
بصى يا سيتى بتعملى الارز عادى زى الارز الابيض
بس بتعملية لازم بزيت زيتون مش بزيت عادى
ولما تيجى تغلى الماء بتاع الارز تروحى حاطة الملح ومعلقة متوسطة كركم
تقلبيهم مع الارز وتكملى الارز عادى خالص
تعملى بقى لحمة معصجة وتضعى فيها الزبيب و لوز محمر او صنوبر محمر وتخليهم مع العصاج لحد ما يستوى يعنى اللحمة والزبيب واللوز كلة مع بعض
وبعد ما تغرفى الارز الاصفر فى السرفيس تروحى حاطة على وش الارز العصاج اللى بالزبيب واللوز بطريقة جميلة ودوقية وقوليلى اية رايك بس لازم بزيت زيتون
وبالهنا والشفا
don
don
حبيبتلى شيرى تسلم الايادى ايوة كدة عايزين نشوفك كل يوم ...
تسلم الايادى يا ام ياسمين واستلمت الخاص ومنتظرة الباقى على مهلك
هبهوبتى اية التوقيعات الخطيرة دىىى ؟؟؟؟؟