egypt-jasica
egypt-jasica
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
نهى نسيت اسألك ايه الماش بوتيتو ده

هال انتى بتهلى زى القمر كل سنة وانتى طيبه
أم أبيها74
أم أبيها74
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
كل سنة وانتم طيبين

رمضان كريم

معلش اصلي مأجزة ومشغولة في البيت قوي

هارجع لكم بعد شوية
أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
مهلبية بالبلح 15 بلحة حمراء 4 كوب حليب 6 معالق كبيرة سكر فانيليا – مكسرات الطريقة نسلق البلح كويس ونفرمه ندوب النشا فى شوية حليب بارد نضع باقى مقدار الحليب على النار لحد مايغلى نضع علية مقدار النشا مع التقليب المستمر السريع مع اضافة السكر والفانيليا ويضاف البلح المفروم ونقلب تقليبة لحد ما يتوزع البلح كويس هى المهلبيه تغرف المهلبية فى الكاسات ويرش على الوجة المكسرات المفرومة او القرفة وبالهنا والشفا
مهلبية بالبلح 15 بلحة حمراء 4 كوب حليب 6 معالق كبيرة سكر فانيليا – مكسرات الطريقة نسلق...
ابله دون يجزاكي الله خيرا
بس مش متعودين منك على أكلات مش مفهومه
كميه النشادر قد ايه؟؟
وتتحط فكميه حليب قد ايه
ومقدار سلق البلح قد ايه؟؟
ونوفرم البلح في المفرمه بعد السلق طيب ده مفهومه الحمد لله أرجوكي كملي الباقي أنا عارفه اني مش هلاقي حد دلوقتي لأني داخله قبل الفطار بس لو شوفتي مشاركتي ياريت تردي عليا .. وجزاك الله خيرا وتقبل منا ومنكم الصيام والقيام واطعام الطعام
رواء الاسلام
رواء الاسلام
mooty mooty :
على فكرة يا بنات انا امبارح جربت صوابع الجلاش بالكنافة طلعت تحففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففففة ... الف الف شكر يا دوندون
على فكرة يا بنات انا امبارح جربت صوابع الجلاش بالكنافة طلعت...
ازيك يا دندون عاملة ايه و ازيكم جميعا
دينا انا عندي عزومة ان شاء الله يوم الاثنين و كنت عايزة اقولك انا هاعمل ايه علشان لو فيه حاجة ناقصة تقوليلي
القايمة كالتالي

لبن بالتمر و قمر الدين
شوربة فراخ بالبروكلي و الكريمة
فراخ محشية في الفرن
محشي ورق عنب
خضار في الفرن
يمكن اعمل جلاش بالجبنة لسة ده حسب الوقت
سلطة خضراء

الحلو
فاكهة
و كيك

يا ريت لو عندك نعديل تقوليلي و شكرا مقدما
ERA
ERA
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
دون ميرسى يا حبيبتى على الرد السريع بس معلش غتاتة انا مش لقيت الجيلاتين البودر واضطريت انى اشترى الجيلاتين الورق :icon33: :icon33: استعمل منه اد ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟

معلش اصلى اخوكم مزنووووووووق :icon33: :icon33: :icon33:

ام ياسمين ازيك يا قمر وازى ياسمين اخبارها ايه ؟؟

ام ابيها ربنا معاكى ويقويكى يا حبيبتى معلش هاااااااانت وتسلمى الحمولة اللى معاكى باذن ربنا هايبقى بيبى زى العسل ويفرحك ويفرح والده ربنا معاكى وابقى طمنينا عليكى دايما

كل البنوتات والمدامات العسولات ازيكو عاملين ايه :)

نودى ومووتى وهبهوبة ورواء ورونى ونها والكلللللللللللللللللللل معلش لو نسيت حد Excuse me