اي واحدة تريد التغيير تدخل تساعدني

التنظيف والتنظيم

اخواتي الغاليات
اني في صدد تجهيز سلسلة مصورة عن امرأتين
واحدة قمة في الفوضى واخرى قمة في النظافة
واحتاج الى بعض الوصف عن شيء رايتموه في قمة الفوضى حتى يكون تقريري واقعي دون مبالغة
او اي واحدة ارادت التغيير ان تصف حالتها وانا ساطبقها في بيتي واعيد ترتيب الامور بالصور طبعا
وحتى حالة الاولاد فاتمنى التفاعل يا اخوات لاني سانزل التقرير في القريب
وتاكدن اني ساخد اي اقتراح واطبقه في السلسلة لانها ستكون ضخمة تشمل البيت كله وحتى الطعام والملابس
اي ستكون بادن الله اكبر انجاز راح اقوم به مصور واتمنى انه يفيد الكتيرات اللي يردن التغيير
انتظر الردود
150
16K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

حلم ليله صيف
حلم ليله صيف
يشرفني اكون اول من يرد عليك يالغاليه بصراحه تحمست مررره للموضوع احس بيكون شي رائع
ممكن تستفيدين من مواضيع الاخوات مثل موضوع الاخت الغاليه ام فايز لاني احس انه شي واقعي انا اتخيل قبل وبعد

بعد اذنها طبعا

http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=1069442

وبالنسبه لي كانت اللخبطه عندي دائما بطبخ العشاء اذا اذن المغرب دورت بالنت وكتب الطبخ وحوسه واطلب من البقاله الاشياء الناقصه
لكن الحين صرت احدد وش ابسوي كل ايام الاسبوع واجهز مقاديرها وصار العشاء عندي سهل بعد ماكان اصعب وجبه
ربتشر
ربتشر
السلام عليكم
موضوعاتك متميزة ودائما اتابع في صمت بس المرة دى ناوية الرد والمشاركة
اولا انا ام عندي 3 اطفال اللخبطة عندي في اكل الاطفال كل واحدة منهم لها طبيعة مختلفة يعني يوم اقف اعمل لكل واحدة طلب اليوم خلص من غير ترتيب او مذاكرة ولو عملت حاجة واحدة نادرا لو كلهم اكلو منها لازم واحدة تأكل من غير رضا .
ثانيا مش عارفة اوفق بين الترتيب كما ينبغي والاهتمام بنفسي والبنات والاكل لازم واحدة تقع مني او اهتم بحاجة علي حساب التانية ومش عارفة اوصل لكل شيء يرضيني
ثالثا دائما ابحث عن شيء كي استغل به وقت فراغ البنات وكمان هما يستفيدوا من الوقت ده ويتعلموا كيفية تقسيم الوقت والانتفاع بيه
ده جزء من الافكار الموجودة برأسي بدون ترتيب ولو فيه حاجه تانية سوف اكمل
الرحــــيق
الرحــــيق
الله يقويك على الخير
مادري بس المشكلة لما يجي وقت الأفطار المغرب ( الصوم في رمضان او غيرة ) تكثر الفوضى وننسى حاجات مهمه لازم على السفرة هذا غير شكل المطبخ الفوضوي ....
اتمنى تكوني فهمتيني ..
أشكرك على موضوعك
دعاء العمر
دعاء العمر
اولا انا معاكى جدا ومستنيه السلسه بفارغ الصبر طيب اساعدك ازاى هاحكيلك عن واحده قمه فى الفوضى اللى ممكن تتخيليها باختصار للاسف ممكن تكون اسوا ربه منزل فى ترتيب بيتها فى العالم بس افتكر وارجعلك باذن الله
ام دادا ولالا
ام دادا ولالا
يالله حي ام عبد الرحمن لي عودة ان شاء الله