أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته جميعا
وحشتوني كلكم من غير اسامي لأن بجد الكل واحشني جدا
أبله دون جزاكي الله خيرا على شوربه الجنبري عملتها وطلعت تحفه بجد
تسلم ايدك
بس بدل الزعتر حطيت كمون
بجد كانت خرافه
على كل أنا برضوا منتظره الموعد الي هتتقابلوافيه
مع اني مأظنش هأدخل غير نادرا لأني في المدينه والفرصه ده لا تعوض ربنا يبلغنا رمضان ويتقبله مننا ونحن في خير حال جميعا يارب
رواء الاسلام
رواء الاسلام
don don :
ملحوظة للبنات اللى ميعرفوش القرصة دى مشهورة جدا وخصوصا فى بورسعيد وبيبقى لونها اخضر مصفر بالسمسم واللى عاوزة تدوقها الاول حتلاقيها فى مصر عند محل فشور اللى فى جامعة الدول العربية او اللى فى بورسعيد طبعا
ملحوظة للبنات اللى ميعرفوش القرصة دى مشهورة جدا وخصوصا فى بورسعيد وبيبقى لونها اخضر مصفر بالسمسم...
هبه عبد العظيم
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
مفيش فايده فياااااااااااا

ان شاء الله افتح 30 موضوع اول حاجه افتحها واقعد فيها مطبخك يا حبيبتى ربنا ما يحرمنا منك ابدااااااااااااا والف شكر على المكاييل مش عارفه بقى انتى حطيتيهم هناك ولا لا اما اروح كده اشوف

برمى التماسى على كل الحباااااااااااااااايب والقريب والى غااااااااايب والى بيشربها ساده مالوش مكان هناااااااااااا ولا جوه قلبناااااااااا
ghidaa
ghidaa
don don :
ملحوظة للبنات اللى ميعرفوش القرصة دى مشهورة جدا وخصوصا فى بورسعيد وبيبقى لونها اخضر مصفر بالسمسم واللى عاوزة تدوقها الاول حتلاقيها فى مصر عند محل فشور اللى فى جامعة الدول العربية او اللى فى بورسعيد طبعا
ملحوظة للبنات اللى ميعرفوش القرصة دى مشهورة جدا وخصوصا فى بورسعيد وبيبقى لونها اخضر مصفر بالسمسم...
كل سنة و انتم طيبين
ازيك يا دون
بصي يا دون انا كنت في اجازة و رجعت بعد المدارس و انتي عارفة اللخمة :icon33:
ب
س دايما اخد بصة عليكم ما شاء الله
ازيكم كلكم
mona_abdelaziz
mona_abdelaziz
don don :
( الجزء الخامس )
( الجزء الخامس )
مساء الفل عليكو جميعا يا قمرات
مش عارفة المطبخ فاضى ليه محدش هنا .... يا اخونا ... طيب ماشى مشغولين اوكى منا داخلة فى معاد غالبا تلاقيكو بتحضروا العشا ... مش كده
نودى حبيبتى انتى ومسلمة بصوا انا كمان بقى انضم لكم انا عملت ايس كريم بتاع دريم اوك بس ملحوظتى عليه كانت حاجتين اولا انه فعلا رغم انى عملته باللبن بس طعمه مكنش زى الجاهز بس مكنش بيشد زى الموتزريلا ولا حاجة كان عامل زى كوباية لبن لما تجمدوها فى الفريزر يعنى مش زى بتاع بره خالص
تانى ملحوظة بقى دى اقتصادية
انا جبت علبه البودر بتاعها ب2 جنيه اوك جبت 2 علبه ب 4 جنيه
وعملت العلبتين 4 كوب متوسط مش راضية عن طعمه بينما ممكن نشترى 4 علب من كيمو ب 4 جنيه المتوسطين يعنى وطعمهم حلو طبعا ...
ازى الصحة بقى
لقيت ان بره الجاهز مهما كان غالى فهو اوفر فى المجهود والسعر واول ما نشتريه ناكله

هاه يا دندون ايه رايك