don
don
don don :
ام على بأسهل الطرق حنحط الاول كمية حليب يا دوب تغطى الوش فقط ونتركها نص ساعة لحد ما تشربها تماما كدة باينة انها بعد النص ساعة شربت كل الحليب اللى كان محطوط الان تضعى باقى كمية الحليب كلها على ام على انا هنا محطتش القشطة طبقة كاملة لو تلاحظوا انى يا دوب حطيت قطع صغيرة من القشطة متفرقة
ام على بأسهل الطرق حنحط الاول كمية حليب يا دوب تغطى الوش فقط ونتركها نص ساعة...
صينية المكرونة بالحليب
كيس مكرونة قلم
3 لتر حليب
5 معالق كبيرة نشا
كوب سكر
4 معالق كبيرة سمنة
فانيليا
جوز هند
مكسرات
الطريقة
نسلق المكرونة عادى بس متحطيش ملح فى الماء
خدى من الحليب كوب ودوبى فية النشا
اغلى الحليب ودوبى فية السكر
ثم ضعى علية كوب الحليب اللى بالنشا
وقلبيهم كويس
ثم نضع المكرونة فى الحليب والفانيليا والسمنة
وقلبيهم ثم ضعى المكسرات وجوز الهند
ادهنى صينية كبيرة بالسمن وبعدين
صبى بقى الخليط فى الصينية
ودخليها الفرن بس خليه حامى لحد ما يجمد الحليب
ويحمر الوش نطلعها من الفرن وبتتاكل ساخنة او باردة
وبالهنا والشفا
don
don
don don :
ام على بأسهل الطرق حنحط الاول كمية حليب يا دوب تغطى الوش فقط ونتركها نص ساعة لحد ما تشربها تماما كدة باينة انها بعد النص ساعة شربت كل الحليب اللى كان محطوط الان تضعى باقى كمية الحليب كلها على ام على انا هنا محطتش القشطة طبقة كاملة لو تلاحظوا انى يا دوب حطيت قطع صغيرة من القشطة متفرقة
ام على بأسهل الطرق حنحط الاول كمية حليب يا دوب تغطى الوش فقط ونتركها نص ساعة...
Enna
Enna
صباح الفل والياسمين اللهم اجعله لنا صباح خير واشراق

ازيك يا دندون وصباح الفل على كل حبيباتي :bkh:

دندون:الحمد لله انا طباخه ماهره الحمد لله بسلق بيض كويس وبقشره وبقطعه يعني ده برضه محتاج فن كبير والله ايه رايك!!!

دندون حبيبتي ولادي احياننا لما يكون الماتش في النادي بتاع بباهم بيروحوا مع صاحب بباهم وطبعا بباهم يشفهم احياننا يزعق واحياننا لا والحمد الله واحياننا لما فرقه بباه بتبقى وحشه الحمد لله الولاد متربيين بيهاجموا بباهم وفرقته مع الجمهور لو جيه في جون والله حاجه
ولادي مجنين شويه ومتعصبين وطول اليوم حوار وخناق عن غلطت بباهم في انه نزل فلان او غير فلان فا بيتنهي اليوم على حرب(كوتشيهات ماركه أديداس) والحمد لله بكون انا في المطبخ بسلق البيض كويس
المهم بقه :angry:

اولا الحمد لله البسبوسه نايله اعجاب الجميع وثانيا باذن الله في انتظار اجيب فريك عشان اعمل طاجن الحمام بالفريك عشان الكابتن بيموت فيه
بس المفاجاه الي انا شيفاها وارجوكم يا جماعه هي المكرونه دي يا دون هي العزيزة بتاعت فشور والعبد؟؟؟؟؟ لاني بصراحه برضه لازم كل سنه اجيب للكابتن 4 كيلو منها بس التانيه يا دون بتبقى مضروبه في بعض بس من فوق متحمرة وشها ومن تحت متماسكه بس الراجل قالي دي مكرونه ممكن تقوليلي ازاي

انا والله بعمل ام علي حلوة بس بعملها بالجلاش :(

صباح الفل على رانيا ومسلمه ومصراويه و لافي انجل ومي والعروسات الحلوين الجداد والقدام :icon28:
وموتي المشغوله وشيرين يا ستي خلاص مش عوزين شغالات بس تعالي واحنا هنروقوكي :11retcher يا شبه

واخبار يا مون 33 انتي فين وحشانه و اهلا بيكي يا روح حمود :27:

صباح الياســـــــــــــــــــــــــــــــــــــــمين على ام ياسمين
انا اسفه يا ست الكل حقك على راسي

اينا ام عمر وعلي
egypt-jasica
egypt-jasica
ياصباح المكرونه وعزيزة اللذيذة
أزيك يادندون
صباح الفل يا إينا ياللى بتنسينى ماشى ياعم ماشى

بصى بقى الحقيقه ده طريقه عزيزه وأنا كنت واخداها من واحد فى دمياط حلوانى بيعملها على طول بس المكرونة بيكسرها وبيسلقها شوية ولما بيحط عليها المهلبيه وجوز الهند بيسبها فى الثلاجة من 3-4 ساعات وبعد كده بيخرجها يحطها فى الفرن لحد ما وشها يتحمر ولا أدرى ما هى الأسباب للثلاجة ثم الفرن
بس الحقيقه أنا وماما بنموت فيها ومبحبش أنا حد يفكرنى بالحاجات ده اللهم أغذيك يا ش!!!!!!!!!!!!!!!

صباح الفل ياسمسمه وربنا يجعلها شقة قدمها خير وسعد بأذن الله وأزى ياسمينه

رونا
إيرا
موتى
هبه
احلام
ام العلاء
ام الهنا
مسلمه
بتول صحيح انتى فين مش باينه ليه
مدام وائل
وكل حبايبى يارب مكونش نسيت ولا واحدة منهم يارب صباحكم زى الفل