egypt-jasica
egypt-jasica
صباح الفل والسعادة على أهل مطبخنا الكرام
تسلم الأيادى يادون (ومبرووووووووك)

ولو سمحتى ممكن اطمع فى طريقة الباباز بس بالصور لو مفيهاش تعب عليكى أنا هستنى الأسبوع القادم يكون الموبايل رجع ماشى سلااااااااااااااااااام
shilla
shilla
don don :
اذا فاض عندك مثلا مكرونة عليها صلصة اعمليها صينية تانية طازة (( صينية المكرونة من البواقى اللى عندك)) لو فاض عندك مكرونة بصلصة طماطم او مكرونة بصلصة الجبنة او مكرونة بالعصاج (حقولك تعمليها تانى صينية مكرونة طازة ازاى ؟؟) المقادير: المكرونة اللى باقية عندك بشاميل 3 بيضات عصاج بصلصة طماطم ملح وفلفل وزرة جوزة الطيب بقسماط ناعم نص معلقة زبدة الطريقة نضرب البيض بالشوكة ونضيفة على البشاميل ونقلبهم نخلط المكرونة بنص مقدار البشاميل ندهن الصينية بالسمنة ونرشها كويس بالبقسماط نضع نص مقدار البشاميل المتبقى فى الصينية ونفرده كويس ثم نضع نص كمية المكرونة ثم نضع العصاج ثم باقى كمية المكرونة ثم البشاميل ثم نرش شوية بقسماط ناعم والزبدة السايحة وندخلها فرن متوسط الحرارة لحد ما تحمر وبالهنا والشفا
اذا فاض عندك مثلا مكرونة عليها صلصة اعمليها صينية تانية طازة (( صينية المكرونة من البواقى...
عزيزتي ....المفروض يكتبوا محررة الماسية
يسلموا ايديكي
بالله عليك علميني حمام بالفريك كيف يتعمل ؟ لانني فى وضع امتحان طبخ مع سلفتي
واريد ان يفتخر بى زوجي علي اني طباخة بريمو

ارجوكككككككككككككككييييييييييييييييييييييييي
اريد طريقة لذيذة مع العلم بان الفريك غير موجود بليبيا فهل استطيع استبدالة ببرغل
واذا كان فى امكانك اريد ان اري صورة له....ما هو الفريك ؟؟؟

ولك جزيل الشكر والتقدير
don
don
لا يمكنك مشاهدة هذا التعليق لانتهاكه شروط الاستخدام.
اهلا يا ام الحص انا رديت عليكى فى الصفحة من يوم ماسئلتينى وبعدين انضمت صفحة النداء للملف بتاعنا وانا توقعت انك مش حتاخدى بالك فارسلتلك كل طلباتك على الخاص من زمان والله عموما دة اللينك اللى فية سؤالك والرد علية صفحة 119 http://forum.hawaaworld.com/showthread.php?t=405263&page=119&pp=10
don
don
السلالام عليكم حبيبتي طيب يادون بس بيني وبينك اعمل ايه بعدين بالخلطه انا معرفش ايه هو البانيه هههههههه
السلالام عليكم حبيبتي طيب يادون بس بيني وبينك اعمل ايه بعدين بالخلطه انا معرفش ايه هو البانيه...
تمام يا منى
om nona بس عيزينك بقى تجربى البانية اللى بالبيض والبقسماط معانا حتلاقى فى تلخيص الملفات فراخ بانية و بفتيك بانية وسمك بانية وارانب بانية كل اللى بيحبوة ممكن تنوعى وتجربى وتعليه لهم واحنا معاكى يا ست الكل
لتانى مرة بقولك حاااااضر يا ايمان حااااضر يا ايمان لولا سلامك سبق كلامك
sasa271974
sasa271974
و انا يا دون نستينى و لا ايه