...بنت النور...
...بنت النور...
اول شي عوديه يعرف ان هذا نهار اول ما يطلع الصباح افتحي الستاير خلي الشمس تدخل البيت خلي التلفزيون مشغل اصوات كل شي .. وبالليل العكس كل شي مظلم .. وهدوء وفسخيه حفاظته عشان يصحصح .. حاولي تعلبين معاه اليوم عشان ما ينام .. بالليل حولي تنومينه الوقت الي تبين ترا ينامون حتى لو نايمين طول اليوم عادي .. رضعيه رضعه كامله بالليل وقفلي الانوار عليه وخليه ينام لو صحي لا تطلعينه بره غرفته خليه بالظلام والنور خافت ونوميه ****لله عشر مرات لحد ما يتعود بالصباح بتلقينه شبع من النوم الامس .. بيصحى لك .. حاولي عوديه على النظام بيتعود والله شوي شوي بيبدا حتى من نفسه ينام نفس الوقت كل يوم والله يساعدك ****لله
اول شي عوديه يعرف ان هذا نهار اول ما يطلع الصباح افتحي الستاير خلي الشمس تدخل البيت خلي...
مشكورة اختي ماقصرتي..............

والله حاااااااولت ما فيه فايده ....الله يهديه ويحفظه:04:
lolocaty
lolocaty
حبيبتي انا ولدي عمره سنه ةالى الان ماتعدل نومه
الله يعينا بس
nononn
nononn
سبحان الله اختي كأنك تحكين معاناتي مع بنتي عمرها شهر وعشرين يوم ونفس الشي الصباح نايمه من بعد 11 بالليل يبدأ حقها الصحصحه وحاولت اصحيها بالنهار بس المشكله طفشتني تقعد تبكي ومتنكده وتنكد علي الين اطفش وانومها اللي يعينا الين يكبرون شوي لاني سمعت بعد 6 اشهر يتعدل نومهم
ام مريم 3
ام مريم 3
يا حبيبتى كل الاطفال فى السن ده كده يناموا الصبح ويصحوا بليل انا كنت بعد ابكى من قله النوم لان بنتى كانت تصحخى الساعه 11 بليل وتنام الساعه 1 الضهر وانا اللى كنت بعد بيها طول الوقت ده وكنت مش بعرف انام معها لما تنام علشاناحضر غدا لزوجى لما يرجع من الشغل شفتى الهنا اللى انا كنت فيه بس صدقينى كل ده ربنا بيؤجرنا عليه وكله فدا عيالنا ربنا يخليهم وان شاء الله لما تم 4 شهور النوم هيتظبط
اماني الشرق
اماني الشرق
ياقلبي هذا مولود صغير ماتقدرين تعدلين نومه ممكن ينام في اي لحضة بعد ستة اشهر تقدرين تنظمين نومه والطفل في هذا السن غالبا ماينام في النهار ويحى في الليل انا ولدي كان كذا ولازال الى الان