هبه عبد العظيم
Stuffed Apple

تفاحه - 1 ملعقه مائده من زبده الفول السودانى - 1 ملعقه مائده من السيريال - 1 ملعقه مائده زبيب

افتحى فى التفاحه (قوريها يعنى) مسافه 4 سم تقريبا اخلطى كل المكونات واحشى بيها التفاحه غلفيها بالبلاستيك (الاسترتش) ودخليها الثلاجه لحين تقديمها

بالصحه والعافيه
هبه عبد العظيم
لوليا كده انا خلصت اكلاتك راجعى ورايا الله يخليكى للان دماغى مش مظبوطه من الانفلونزا عموما انا اتشكيت تانى على كل اللينكات

عقبال ما دون تجيب لينكاتها هبتدى بهمس
هبه عبد العظيم
Simply Lasagna

حوالى 750 جرام لحم مفروم - 2/1 2 كوب موتزريلا - 15 اونصه جبنه ريكوتا - 2/1 كوب بارميزيان - 4/1 كوب بقدونس - بيضه مضروبه - 1 برطمان صلصه اسباجتى - 1 كوب ماء- 12 شريحه لازانيا

سخنى الفرن لدرجه 375 درجه ضعى اللحم المفروم على النار حتى يصير بنى فى نفس الوقت اخلطى الجبن على بعض مع البقدونس والبضه واخلطيهم كويس - واحجزى 4/1 كوب من البارميزيان- و 4/1 1 كوب موتزريلا
بعد اللحم ما ينضج ضيفى صلصه الاسباجتى ضعى فى البرطمان ماء ومصمصيه وحطيه مره تانيه على الصوص لازم يكون عندك فى النهايه حوالى 5 اكواب من الصلصه

فى طاجن الفرن هنضع حوالى كوب من الصوص السابق تجهيزه وبعدين نضع 3 طبقات من نودلز الازانيا 3/1 خليط الجبن وكوب من خليط اللحم كررى السابق مرتين كمان ثم رشى الباقى من الجبن البارميزيان والموتزريلا على الوش ضعى على الوجه فويل مدهون بقليل من الزيت ودخليه فرن حار حوالى 45 دقيقه ثم انزعى الفويل وانضجيه 15 دقيقه كمان

التعليقات على الاكله
انها اكثر من رائعه

وهى اختيار رائع فعلا يا همسه الروح

اذا قدرت اترجم تانى اليوم ان شاء الله هترجم اذا لا سامحونى واشوفكم بكره
لوليا
لوليا
تسلمى يا قلبى والله يعطيكى العافية يا رب انا معاكى ومتابعة باقى وصفات الاخوات
لوليا
لوليا
حبيبتى هبة ودون والخبيرات عندى مشكلة مع الكريما شانتيه وهى اننى لا اعرف التزيين بها وعندى القمع حق التزيين لكن ما يزبط معى بيطلع سائل مرة او جامد ، يعنى سؤالى كيف لازم يكون قوامه جاد من البراد عند التزيين او بعد الخفق مباشرة وكم يستمر الخفق
بليز لا تردونى