شموووسه

شموووسه @shmooosh

عضوة جديدة

الطريقه الصحيحه لإستشوار الشعر .

العناية بالشعر

السلام عليكم يابنات المنتدى الرائع
ابعلمكم عن الطريقه الي اكتشفتها بنفسي والله انها اكثر من رائعه ونتيجتها كنه الكوفيرة :23:

انا شعري مو ناعم مره ولا خشن يعني عادي المهم انا كنت بعد ما اشتشور يكون منتفش شوي جربت احط زيت اللوز الحلو او كريستال بس يطلع ملبد شوي
المهم كنت معزومه ومثل كل مره مكياجي حلو بس شعري ما اضبطه مره لكن هذي المره وفقني ربي لهذي الطريقه:27:
شكلي طولت عليكم

بعد ما طلعت متحممه حطيت منشفه ثانيه وجلست احط مكياج يعني بعد ثلث ساعه بديت استشور لكن المهم المهم المهم اني خليت السرعه حقت الاستشوار منخفضه low وزي العاده تقسمين شعرك وفعلا كانت المفاجئه طلع شعري ماشاء الله روعه :42: والله ان اللي في العزيمه لاحظو

اتمنى انكم تجربونها وتردون علي
تكفون تكفون لا تفشلوني:(
16
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

القريرة
القريرة
السلام عليكم اختى الحبيبه

اشكرك جدا على هذه الطريقه انا فعلا لاحظت ان الشعر لو الواحده سشورته بعد الحمام على طول مش بيطلع حلو لازم تستنى شويه انا عن نفسى بعد ما بطلع من الحمام استنى شويه وبعدين اسرح شعرى كله لوره وبعدين امشى عليه بالفرشه بتاعة التمليس عرفها واسيبه تقريبا ساعه اوعلى حسب ممكن يكون وريه حاجات اعملها وبعدين اسشوره واللى بلاحظه ان لما اسيب شعرى الجذور بتنشف لوحدها ولانى ماشيه عليها بالفرشه بتكون مفروده وكمان لما اعمل بالسشوار مش بعمل الجذور فبكده مش بضر شعرى يا دوب بعمل شعرى من ربع الشعره تقريبا وكمان بيبقى مندى شويه وبيتعمل معايا على طول وصدقينى مش بيستغرق منى لاوقت ولامجهود يعنى بالكتير جدا تلت ساعه وبكون مخلصه شعرى والنتيجه صدقينى بتكون حلوه جدا

وعموما ربنا يسهل وممكن اعمل طريقتك وان شاء الله اقولك على النتيجه

ومره تانيه اشكرك:26:
القريرة
سعــ أم ــــود
أنا لاحظت إنه لمن شعري يكون طويل يطلع أحلى لمن أستنى شوي قبل لا أستشوره
أما لمن يكون قصير يطلع أحلى لمن أستشوره على طوووووووووول :26:
بسومه
بسومه
يعطيك العافية على هذي الطريقة

وان شاء الله اعتمدها في استشوار شعري

:27:
لمووسه