خلاص بحس ان مفيش امل مني

نزهة المتفائلين

الموضوع باختصاررررررر

اني كنت في دوامة ذنوب وتبت الي الله من المعاصي والكبائر اللي كنت عايشة معاها وفيها

ودلوقتي ليا طلب ملح جدااااا عند خالق الخلق ونفسي اعرف يه الاجابة وكل مدي بحس انها بضيق علياااا اكتر

اعمل ايه ؟؟؟؟؟؟

انا يا بنات نفسي اعرف ربنا راضي عليا ولا لأأأأأأأ

ربنا قبلني ولا لأأأأأأأأأ

يا تري ربنا هايستجيب دعوتي ولو اني مش شا يفة اي بشششارة

ردوا عليا انا حسة ان الدنيا عماله تضيق وتضيق علياااااااااا
19
2K

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

دموع @ دموع
دموع @ دموع
لا اله الا الله
أسوار قوية
أسوار قوية
اختي ثقي بالله ربنا كريم والدعاء لا يرد مادمتي تائبة ولم تخاصمي احد

اختي ربنا حكيم وهو عالم ويعرف متى ينزل المكر وعلى اي مكان ومتى ينزل الفرج وميف ربنا قوي وحليم ورحمن...انتي تثقي يأبوك.؟ لازم تثقي بربنا اكثر

المسألة قناعة...لا تجلسي تقولي ربنا انا تبت انته قبلت...لا تاكدي انه غفور...ربنا يحبك والي يحب ما يكتب حاجة تضر بس فيه اسرار مب لازم تعرفيها او ربي يكشفها لك

الشيطان يوسوس لك ان ربنا طردك ولن يقبلك استعيذي منه
الماس 20010
الماس 20010
اختي ثقي بالله ربنا كريم والدعاء لا يرد مادمتي تائبة ولم تخاصمي احد اختي ربنا حكيم وهو عالم ويعرف متى ينزل المكر وعلى اي مكان ومتى ينزل الفرج وميف ربنا قوي وحليم ورحمن...انتي تثقي يأبوك.؟ لازم تثقي بربنا اكثر المسألة قناعة...لا تجلسي تقولي ربنا انا تبت انته قبلت...لا تاكدي انه غفور...ربنا يحبك والي يحب ما يكتب حاجة تضر بس فيه اسرار مب لازم تعرفيها او ربي يكشفها لك الشيطان يوسوس لك ان ربنا طردك ولن يقبلك استعيذي منه
اختي ثقي بالله ربنا كريم والدعاء لا يرد مادمتي تائبة ولم تخاصمي احد اختي ربنا حكيم وهو عالم...
عزيزتي ما في إنسان معصوم من الخطأ واعلمي إن الله ارحم من امك عليك فكيف لا يغفر لك وهو الغفور الرحيم
اختي عليك بكثرة الإستغفار واكثري من الصلاة والنوافل وقراءة القران والتسبيح
بريق مسلمة
بريق مسلمة
إللي يتوب، ربي يتوب عليه فهو التواب الرحيم سبحانه..
ويبدل السيئات بالحسنات ..
ربي سبحانه رحمته واسعة..
أطبخ بسرعة
أطبخ بسرعة
إللي يتوب، ربي يتوب عليه فهو التواب الرحيم سبحانه.. ويبدل السيئات بالحسنات .. ربي سبحانه رحمته واسعة..
إللي يتوب، ربي يتوب عليه فهو التواب الرحيم سبحانه.. ويبدل السيئات بالحسنات .. ربي سبحانه رحمته...
التوبة تجب ماقبلها -انصحك تبحثي بقوقل عن التوبة وتقرئي بتركيز وممكن تكلمي شيوخ كثير عشان يشرحون لك عن التوبة وفوائدها لانهم اهل علم وكلامهم من القران والسنة بالادلة وبترتاحين
ثانيا مافي انسان معصوم من الخطا ابدااااا -الله يغفر لنا يارب الذنوب دقها وجلها ياكريم
ثالثا -من قال لك ان في انسان بيعرف اذا ربي راضي عليه او لا كلنا نعمل الصالحات ولاندخل الجنة الا برضى الله
اعملي باسباب الرضى والبعد عن سخط الله والزمي الدعاء واحسني الظن بالله
وانتبهي الشيطان يحاول ان يثبطك عن التوبة بقوله الله لن يتوب عليك ولن يرضى عليك
فالله عز وجل قبل توبة قاتل ال100نفس ولكنه لايقبل الشرك وهذا المهمممم
والله يااختي كلنا عندنا من الذنوب مالله به عليم صغيرها وكبيرها وحتى ان لم يتضح لنا ذلك الله يغفر لي ولك وللمسلمين
دعواتك