hamdy916
hamdy916
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بحبكم فى الله فعلا وربنا اعلم بدعيلكم اد ايه ربنا يبارك فيكم ويحفظكم انا متاعبكم على طول بصى مشاركتى قليله لانى معلوماتى بالنسبه لمعلومتكم صفر على الشمال بس كنت بعيد قراءه الملف بحضر فيه دكتوراه بقى فلقيت اخت من اسكندريه كانت بتسال على على محل بيبع مستلزمات الحلويات فى اسكندريه ففى واحد فى المنشيه وفى واحد اقرب فى منطقه باكوس قريبه جدا من محطه ترام باكوس بيبع جميع مستلزمات الحلويات ولالادوات اللى بنتستخدمها فقلت يمكن يكون اقرب من المنشيه واقولت افيدكم
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بحبكم فى الله فعلا وربنا اعلم بدعيلكم اد ايه ربنا يبارك فيكم ...
ازيكم يا بنات عاملين ايه

كنت عايزه اسالكم على حاجه فى المطبخ انا قاعده على طول عند ماما علشان كده مش شاطره اوى فى اصول الطبخ بصوا انا لما بكون فى بيتى بطبخ بزيت + سمنه بس ماما بتقولى السمنه دى مقرفه ومطببخيش غير السمن البلدى

روحت جبت علبه السمنه البلدى الخضره دى اللى اسمها البقره الحلوب مش عارفه الاكل مش عاجبنى خالص بيها مش عارفه ليه يمكن اتعوت على الزيت ولا ايه بس وانا عند ماما بطبخ بالسمن البلدى انا مش عارفه استعمل ايه

وكمان انا اسمع عن الزبده الزبده دى عباره عن ايه وايه احسن نوع فيها وانا بلاحظ انا الشيفات فى التليفزيون بطبخوا بالذبده انتم ايه رايكم انا مش عارفه الفرق بين الزبده والسمنه
salad
salad
دى اول مشاركه ليا معاكم يا ريت تقبلونى

انا عندى مكنسه سيمنز البرميل للاسف كيس الاتربه ورق وهو دلوقتى اتقطع وانا مش عارفه اشتريه منين حتى مش عارفه توكيل سيمنز فين يا ريت اللى تعرف اى معلومه تفدنى لانى محتاسه ومش معقوله هشترى مكنسه غيرها
ROSHANA
ROSHANA
السلام عليكم ورحمه الله بارك الله فيكم جميعا استفدت كتييييييييييييير منكم وخصوصا ابله دون جزاها خير يارب حبيت اقولكم معلومه مهمه جداجدا للى بيحب يروح ماركاتو واللهى لينا واحدة قريبتنا دكتورة كانت فى ماركاتو قريب خالص وشافت حاجه مؤرفه جدا شافت عند المخبوزات كذا صرصار ماشي جوا فى فاترينه العرض بتاعه المخبوزات وكمان ريحه مبيد قويه انا حبيت افيدكم وبس احبكم فى الله
السلام عليكم ورحمه الله بارك الله فيكم جميعا استفدت كتييييييييييييير منكم وخصوصا ابله دون جزاها...
وانا شوفت مرة برضه صرصار فى تلاجة الجبنة عند ابو ذكرى عباس العقاد

:(

وكان فى فيديو على اليو تيوب فى كارفور بس مش مصر عمان يمكن فى فااااااااااااار بيجرى والناس بتتفرج علية وتصوره بالموبيلات

هو تقريبا كل السوبر ماركت الواجهة بتاعتها بس اللى نضيف لكن اللى وراها والمخزن اللى شايلين فيه الحاجات الله اعلم باللى فيه
ROSHANA
ROSHANA
بنوتاتى الحلوين معلومة صغيرة إن شاء الله تكون مفيدة ليكم عارفين "محل شعبان " بتاع بواقى التصدير اللى فى الهرم بشرى جميلة فتح فرع هنا فى مدينة نصر لما نكون جاين من مكرم عبيد من ناحية التوحيد و النور بعد محل الخباز ندخل اول يمين فى يمين تانى هنلاقى المحل على طول بعد عمارتين تلاتة قدام فرن بانينو و صفة من ناحية تانية لما نكون ماشيين فى مصطفى النحاس نوصل لحد ماكدونالدز و ندخل الشارع ده هنلاقى المحل قدام شوية على الشمال يلا يا روشى عنيا ليكى يا قمر :39::27:
بنوتاتى الحلوين معلومة صغيرة إن شاء الله تكون مفيدة ليكم عارفين "محل شعبان " بتاع بواقى...
:( شوفتة من كذا يوم يا منى والله بس انا ظروفى اليومين دول ما يعلم بيها الا ربنا الحمد لله على كل شيئ وجت يمنى كملتها تعبانة وسخنة من يوم الخميس وخدت مضاد حيوى ولسة بتسخن ربنا يشفيها :(

المحلات اللى بتحكى عليها دى بشوفها من العربية لو تصدقى بقالى اكتر من 3 شهور مادخلتش محل (طبعا دى غريبة عليا جدا مش لازم عشان اشترى بس انا نفسيا بتحسن لما بتفرج على المحلات)حتى السوق مابقتش اروح كل اسبوع زى ما متعودة ربنا ييسر الحال للجميع يا رب

وفى محل كمان بواقى تصدير شكلة كويس شوفتة وانا معدية عارفة فين

فين سوبر ماركت ثروت عارفاه بعد مكرم على مصطفى النحاس ادخلى الشارع اللى قبلة على طول هاتلاقى المحل واخد ناصية على ايدك الشمال شكلة كبير وظريف

حاطاه فى اللستة برضة لما ربنا يكرم
ROSHANA
ROSHANA
عايزة اعرف يا بنات اشتري منين المنفحة حد يعرف ؟؟؟ عايزة اعمل جبنة ضروري
عايزة اعرف يا بنات اشتري منين المنفحة حد يعرف ؟؟؟ عايزة اعمل جبنة ضروري
اسمع انها فى الصيدليات يا لوزة انا كمان عايزة ابقى اجيبها لو جبتيها قوليلى منين
وموصية مامتى تسألى ناس من بتوع وزارة الزراعة لو جابتلى هاقولك برضه