مالقيت لي اسم
مالقيت لي اسم
مرحبا اختي نورا شكلك فهمتيني عندي كم سؤال انا الحين ماني عارفه المنتجات بالضبط لاني لما كنت اسافر كنت اجيب لي واجيب هدايا ماكنت ادري كانت جبت عينات ومااعرف كيف ابتدي او بالاصح ايش الشركات المعروفه عندهم ومميزه وبعدين انا حاولت عن طريق النت بحثت كثير بس مالقيت طلبي او الاشياء اللي انا ذقتها انا كان ودي اني اتواصل مع شركه عندها اكثر من نوع وانسق معها بس مالقيت اذا تعرفين شركات او اشخاص او مواقعهم بالنت ونشوف
انتظر ردك
~ P!NkY RoSe ~
~ P!NkY RoSe ~
طيب لو تقدري تقوليلي أسماء المنتجات أللي عجبتك علشان أقدر أساعدك وأدور على الشركة صاحبة المنتج
في حاجتين كمان كنت عايزة أقولك عليها
أولا لازم تحددي أي طريقة هتستوردي بيها البضاعة بحري ولا جوي و تروحي لجمارك بلدك وتسأليهم ايه الورق المطلوب
لأنه في أوراق كثير بتتطلب منك زي Pill of lading وCOO شهادة المنشأ وورق تاني كثيير وكل ده الشركة بتبعته عن طريق البنك
تاني حاجة لو انتي مش واثقة في الشركة دي أو لضمان وصول المنتج المتفق عليه
لازم تفتحي حاجة في البنك بتاعك تسمى بالـ L/C اعتماد مستندي
ده بمثابة عقد بين بنكين البنك بتاعك وبنك الشركة وطبعا بتكتبي فيه كل شروطك
وفي حاجة كمان لازم تطلبيها وتكتبيها وهي ارفاق شهادة SGS لضمان جودة البضاعة والوزن المتفق عليه
بس دي انتي بتتحمليها
تقريبا 30 أو 40 دولار للطن
ويستحسن انك تحملي شركة استيراد الموضوع ده بس خالي بالك يضحكو عليكي في تخليص البضاعة من الجمرك وتأخدي بالك من الأسعار حين الاتفاق وتسألي الشركة بنفسك يعني متسبيش كل حاجة ليهم

في انتظارك بقى تقوليلي على اسم المنتجات ندور عليها سوا
نجمة بلادي
نجمة بلادي
حبيت انبهك
تتأكدين من كونها خالية من شحوم الخنزير
التوأم فرح
التوأم فرح
اعرف وحدة جابت وكالة لكن مو شوكولاتات
وانا من زمان افكر اجيب وكالة لمنتج تجميلي بالمكياج لكن مو عارفة كيف
راجيه عفو ربها ..
راجيه عفو ربها ..
الله يوفقك فكره مره حلوه خاصه لما تكون الشكولا مثل ماقلتي مميزه ومومتوفره الا عن طريقك