nourhane
nourhane
اعتقد ان مفيش حل او بمعنى اخر مفيش فايدة
بضرب مش نافع بهدد مش نافع بمنع الاشياء اللى بيحبها مش نافع جربت كل الطرق وبرضة مش نافع
فخلاص
بضربة علشان افرغ اللى فية وليس للعقاب مهو يا كدة يا اخش المستشفى (المجانين طبعا)
نور× نور
نور× نور
اناكنت دائما اضرب بنتي ولا فيه نتيجه بصراحه الدكتور قالي انتي استفدتي شيء وانتي تضربيها هالمده قلت لاء قال يعني وش تستفيد غير تفريغ طاقه قلت صحيح
وقالي تعودي انك ما تضربيها وغيري طريقتك معاها طنش اذا الوضع يتحمل
وكلميها وتفاهمي معاها
فعلا خفت شطانتها عن اول والحين حتى لماا اقول لها واكرر لها ترى اذا ما تادبتي بضربك صايره اكررها اضايق من نفسي ولا احب اضربها لاني فعلا ما استفيد شيء غير اني اقضي على نفسيتها
الصبر ثم الصبر اختي ومافيه شيء يجي بين يوم وليلة دربي نفسك مره مرتين اسبوع اسبوعين لازم راح يتغير اسلوبك
][§][-~المتغـلية ~-][§][

ابعدي عن الضرب خاصه العنيف
والله محد راح يندم اشد الندم الا الام الي تضربه وتعور ضناها ويكبر ع الالم الجسدي والتخويف

غير ان الشغاله فعلا ً اذ شافتك عادي تضربين حتى لو قلتي لها لا تضربينه بتقول بينها وبين نفسها يعني هي تضربه اذ عصب فيها انا بضربه بدون ماتدري وتبرد على قلبها بعد انتم كلكم بشر والضحيه هالطفل

الي لا هو استفاد من الضرب وعقل ولا انتو ارتحتوا

طيعي شوري وسوي طريقه سوبر نانا اذ غلط الطفل هدديه بالجلوس بمكان معين ممل زاويه مجلس اي مكان حدديه

بنسبه لنا شرينا كرسي الي كله زي الاسفنجك من ستي بلازا او عند ايكيا تلاقين مثله
وعلى طول اذ صمم ع الخطا نقعده ع الكرسي بالبدايه وقفي على راسه لانه ماتعود وبيعاند ويبي يقوم
وخليه ع الكرسي زي المحبوس ويتفرج ع الرايح والجاي ولا يقدر يقوم مدة دقيقتين ونص لان عمره سنتين ونص وبعدين قوميه واجلسي تصيرين بطوله وعيونك بعيونه قولي له ناضرني
وذكريه وش الخطا الي سواه وقولي قول اسف بعدين ضميه وقولي شاطر حبيبي وخلاص اطلقي سراحه

خمس مرات بالكثير اذ شاف نفسه غلط وقلتي هااا ترا بجلسك ع الكرسي لا تسوي كذا
وعاند وكمل الخطاء على طول نفذي تهديدك ولا تخرب كل الخطه

ومن خامس مره زي ماقلت لك بالكثييييير بتلاحضين الفرق باذن الله

منها بردتي قلبك ومنها هو يستفيد وياخذ درس انه اذ اخطا امي بتجلسني هناك غصب وهذا اكره شي عند الاطفال يبون الحركه والفرفره :D

بالتوفيق :26:

..
.