Joomee
Joomee
Joomee Joomee :
قبل ما تفتحيلك حساب في اي شركة شحن اقري ايش الممنوعات الاول لأنو غالبا الزيوت و المواد الغذائية و المكملات الغذائية  و الادوية والسوائل ممنوع شحنها ،، بس بالنسبالي افضل شركتين ورلدشيب و اراميكس عن طريق موقعهم الفرعي شوب اند شيب وكل وحدة فيهم فيها مميزات حلوة بس لازم من النقص ولله الكمال سبحانو ،، مميزات الورلدشيب: سعر الاشتراك حوالي 90 ريال مدى الحياة + خاصية تجميع الشحنات + وجود كوبونات تخفيض + فتح صندوق بريد امريكي فقط ،، اما عيبه انو ياخد بالوزن الحجمي يعني لو فكرتي انك تشتري شي كبير في الحجم او له طول حتطلعلك القيمة اعلى بكتير. مميزات شوب اند شيب من اراميكس: سعر الاشتراك 175 ويال مدى الحياة + فتح صناديق بريد في امريكا وبريطانيا و الصين و الامارات + سعر شحن الباوند بي 65 ريال وكل باون يزيد تزودي عليه 35 ريال ،، اما عيوبه انو مافيه خاصية تجميع شحنات + لازم ياخدو ضريبة على الشحنة ،، عاد يبالك تفكير عميق قبل ما تبدأي بأي مشروع لأنو صراحة قيمة اي شي في امازون حتى لو كان بي دولار لازم يزيد عشان قيمة الشحن و التاكس و الهاندلينق ،، ومعلومة تانية عن الباي بال صراحة موقع امازون معتمد ومافيه اي تلاعب و ما يحتاجلو باي بال ، الباي بال اتوجد كنوع من التأمين على فلوسك وتحتاجيه اكتر في المواقع الصينية او الغير معروفة واي سؤال انا حاضرة والله يرزقك و يرزقنا من فضله بإذن الله ،، ودمتي بخيرر ،،
قبل ما تفتحيلك حساب في اي شركة شحن اقري ايش الممنوعات الاول لأنو غالبا الزيوت و المواد الغذائية و...
ايوا معليش نسيت ما اقولك انو اكتر الشحنات اللي توصل عن طريق دي اتش ال هيا اللي لازم تتجمرك ،، اما في ارامكس ازا زادت الشحنة اكتر من 36 كيلو لازم يجمركوها و عاد الله يعين لازم تسوي تخليص جمركي بنفسك او تستعيني بي مخلص جمركي عليها ،، وترى شوفيلك موقع تاني غير امازون لأنو امازون اغلبيتها اغراض شخصية
أمل عمري
أمل عمري
Joomee Joomee :
ايوا معليش نسيت ما اقولك انو اكتر الشحنات اللي توصل عن طريق دي اتش ال هيا اللي لازم تتجمرك ،، اما في ارامكس ازا زادت الشحنة اكتر من 36 كيلو لازم يجمركوها و عاد الله يعين لازم تسوي تخليص جمركي بنفسك او تستعيني بي مخلص جمركي عليها ،، وترى شوفيلك موقع تاني غير امازون لأنو امازون اغلبيتها اغراض شخصية
ايوا معليش نسيت ما اقولك انو اكتر الشحنات اللي توصل عن طريق دي اتش ال هيا اللي لازم تتجمرك ،، اما...
اشكرك للتوضيح :smile:

ناا كنت طالبه زيت وطلع الشحن كيلو ونص دفعت 100 ريال

وافكر اجيب مجموعه واتاجر فيها بس ان شاء الله ماتوقف في الجمارك المره الجايه
تسابيح محمد
تسابيح محمد
السلام عليكم ارجوكم اذا اردتم مساعدتي انا عايزة اتواصل مع شركة عطور و مصنع عطور تكون تنتج العطور المقلدة شبه الاصلي و يجب ان تكون بمصر لامكانية توفير الربح نظرا لفارق العملة ارجوكمب نات ساعدوني
سهام الطيووبه
سهام الطيووبه
الي تبغى انا تخت امرها اجمعلها كل الطبب واشحنه
راجيه عفو ربها ..
راجيه عفو ربها ..
الله يوفقك يارب اتوقع فيه شركات شحن اقل بس ممكن تستفسرين اكثر من البنات مثلا اللي عايشين برى كيف يشحنو مستلزماتهم