don
don
don don :
ملف الآكلات المصرية الشامل (الجزء الثالث)للمبتدآت الحلوات
طيب واضح ان كلكم اجازة انا حشوف اللى ورايا وكل شوية حدخل ابص على الصفحة وحسيب نفسى اون لاين
natally
natally
don don :
بسكوت دقيق الزرة 1/2 كوب زبد 2 بيضة كوب سكر بودرة وشيلى منه معلقة كبيرة 2 معلقة كبيرة دقيق 2 معلقة كبيرة دقيق زرة معلقة صغيرة قرفة معلقة صغيرة بيكنج بودر 1 ونص كوب بندق مفرومشيكولاتة سايحة (حسب الرغبة) الطريقة نضرب الزبدة كويس وبعدين نضع عليها السكر ونضرب لحد ما يبيضوا وينعموا ثم نضع البيض و القرفة والبندق ونضرب كويس نضع الدقيق +دقيق الزرة + البيكنج بودر على المقدار ونخلط كله مع بعض لحد ما حتتكون عندك عجينة سهل تشكيلها شكليهاعلى هيئة دوائر صغيرة ادهنى صاج او صينية الفرن ورصصى فيها وحدات البسكوت دخلية فرن متوسط الحرارة لمدة ربع ساعة تقريبا ولما يستوى طلعية من الفرن وسيبيه لما يبرد .ممكن صب شيكولاتة سايحة على الوش على هيئة خطوط او على نص البسكوتة و بالهنا والشفا
بسكوت دقيق الزرة 1/2 كوب زبد 2 بيضة كوب سكر بودرة وشيلى منه معلقة كبيرة 2 معلقة كبيرة دقيق 2...
دندونة ياجميلة الف شكر ليكي
كتر خيرك وصلتني الرسالة علي الخاص
don
don
don don :
صباح الخيريا نتالى العفو على اية ؟
يا نودى هيا موتى مجتش النهاردة ؟؟؟
la rosa
la rosa
don don :
صباح الخير يا دون
ممكن تقوليلى الكبسه ازاى وايه احسن ماركة رز بسماتى؟ وهو لازم رز بسماتى ولا ممكن رز عادى؟ واعمل معاها ايه اصلى انهارده صايمة وجعانه وانتى جيتى على الوجيعه وعماله تقولى اكل وحاجات هناك
أحلام عصفور
أحلام عصفور
don don :
صينية الفراخ بالكاتشب فرخة حوالى كيلو ونص 3 بصلات متوسطة شرائح 4 معالق كبيرة كاتشب نص ليمونة كبيرة معلقة خل – ملح – فلفل – زيت – بهارات – فصين ثوم الطريقة نغسل الفرخة و نقطعها من ضهرها بالطول بالسكينة ندعك الفرخة بالملح والفلفل والبهارات والثوم والليمون والخل ونتركها ساعة فى التتبيلة بعد ساعة نشيلها من التتبيلة وندهنها بالكاتشب بالفرشاة كويس ندهن صينية بالزيت ونضع فيها الفرخة ونضع عليها معلقة زيت ونغطيها بورقة فويل وندخلها فرن متوسط الحرارة لحد ما تستوى وبعدين نشيل الورقة ونخليها تحمر و بالهنا والشفا
صينية الفراخ بالكاتشب فرخة حوالى كيلو ونص 3 بصلات متوسطة شرائح 4 معالق كبيرة كاتشب نص ليمونة...
طيب أنا كنت عايزه أقول معلومه لا أدري هل تعرفونها أم لا
المهم ممكن أصحاب التلخيص يستفيدوا منها جدا
هيه كيف تبحث عن كلمه معينه في صفحه
أو لو كنت مثلا على الورد يعني 121 صفحه وتريد البحث عن كلمه في كل هذه الصفحات العرييييضه
فالنصيحه
إضغطوا Ctrl+f
وإكتبوا الكلمه المراد البحث عنها
ودوسوا بحث
وهوه يجيب كل الأماكن المتواجد فيها هذه الكلمه
أتمنى إني أكون أفدتكم
أبله دون ممكن أرسل الملخص لحد ولا بلاش؟؟