tasape7
tasape7
مشكورة حبيبتي عالريجيم الملح مسمووح ؟؟ الشاي او النسكافيه من غير حليب مسموح؟؟ سكر الريجيم مسموح؟؟ الخضروات المسلوقة مثل ايش بالضبط يعني الفاصوليا الخضراء والسبانخ والجزر والبروكلي والقرنبيط مثلا؟؟ بالنسبة ليوم الفاكهه فاكهه نوع واحد ولا ممكن اكل انواع بنفس اليوم عدا الممنوعات طبعا الزبادي مقصود فيه الروب صح؟؟ينفع لكل الاوزان حتى اللي بالستينات؟؟ بتعبك معي ومشكووووووووووورة مرة ثانية عالريجيم يا قلبي
مشكورة حبيبتي عالريجيم الملح مسمووح ؟؟ الشاي او النسكافيه من غير حليب مسموح؟؟ سكر الريجيم...
مسموح بأقل كميه من الملح ...........

فى كل الايام مسموح بالشاى والنسكافيه بسكر الرجيم

ممنوع خالص السكر الطبيعى فى الاسبوع ده

بالظبط دى الخضروات ويفضل بدون جزر او واحده صغيره فقط

وكمان مسموح بالكوسه والكرنب وواحده طماطم او اثنين والكرفس والبقدونس

يعنى خضروات الرجيم

لالالالالالالالالالا

نوع واحد فقط طول اليوم

مثلا لو تفاح يكون اليوم كله تفاح فقط

او برتقال نفس الشئ

ويفضل فى الفاكهه التفاح او البرتقال

اه الزبادى هو الروب ويكون خالى الدسم

بالنسبه للاوزان انا مش عارفه

ولو هتجربيه قبلى قوليلى على النتايج
:) :)

مشتاقة للاهل

مشكوره حبيبتى ...... تسلمى
نيرمين محمد
نيرمين محمد
هلا نرمين انا عامله دلوقتى رجيم الزبادى والفاكهه والخضار وان شاء الله لما اكمل فيه شويه هاخد يوم فرى وبعدين هعمل ده انا مش عارفه هخلص التانى امتى عشان هو باقى فيه حوالى 10 ايام لكن بصراحه انا زهقت منه جدا فا ممكن اوقفه فى اى يوم وبعده الفرى وبعده ده ان شاء الله وهوزن قبله وبعده عشان اشوف هينزل اد ايه فى الاسبوع
هلا نرمين انا عامله دلوقتى رجيم الزبادى والفاكهه والخضار وان شاء الله لما اكمل فيه شويه هاخد...
ربنا يوفقك وعرفيني النتيجة ايه وعامة انااحتمال برضو ابدا فيه الاسبوع الجاي ان شاء الله والله المستعان
tasape7
tasape7
خلاص نبقى نحدد يوم ونبتدى فيه مع بعض

عشان الكيميائى محتاج تشجيع
tasape7
tasape7
وان شاء الله لما نبتدى فيه نبقى نتابع هنا فى الموضوع ده
sarah2004
sarah2004
تسلمين عالرد يا قلبي مشكووووووورة فديتج بس دووورت كثير ما لقيت زبادي خالي الدسم فيه اقل شي 0,5 بالميه هذا قليل الدسم ينفع؟؟