shipping a package from Egypt to US via egypt post,plz help

ملتقى الأحبة المغتربات

assalmu aleekom sisters

i just wanted to ask about how can any body in egypt send/ship me a package from Egypt to USA via the egyptian post" al bareed al masry" ? and how much does it cost ?

, i'm not asking about FEDEX or TNT because they are expensive

any body has any idea how any body can send me something by a good shipping rate
thank u so much for your help
7
869

يلزم عليك تسجيل الدخول أولًا لكتابة تعليق.

تسجيل دخول

نور عيني جنان
نور عيني جنان
والله ما عندي خلفيه العذر يا عسل
ان شاالله تلقي اللي يفيدك
sunsun_micro
sunsun_micro
gazakee allahu khyran ,may god bless u
sunsun_micro
sunsun_micro
uppppppppppppppppppppp
spanishflower
spanishflower
السلام عليكم

انا بيجيلي طرد من البريد المصري من فرع الرءيسي اللي في رمسيس عند كوبري الليمون في نفس المكان المخصص لوصول لقطارات الزقازبق و المكتب تحت السلم
الحجم 20 كيلو
السعر 300 جنيه الي اليابان مش عارفه امريكا
بس المهم انه يكون من نفس الفرع ده
لاني جربت قبل كده من الفرع اللي في العتبه و كانت التكلفه حوالي 800 جنيه مصري او اكثر
و يوصلي في اسبوعين تقريبا
و مسموح بعلب الجبنه المقفوله و الاجبان عموما مسموحه و اي نواشف يعني برغل فريك و هكذا او ياميش رمضان و الادويه مسموحه بس بكميه قليله و ممكن ملابس او كتب المهم الوزن يكون 20 كيلو
sunsun_micro
sunsun_micro
السلام عليكم انا بيجيلي طرد من البريد المصري من فرع الرءيسي اللي في رمسيس عند كوبري الليمون في نفس المكان المخصص لوصول لقطارات الزقازبق و المكتب تحت السلم الحجم 20 كيلو السعر 300 جنيه الي اليابان مش عارفه امريكا بس المهم انه يكون من نفس الفرع ده لاني جربت قبل كده من الفرع اللي في العتبه و كانت التكلفه حوالي 800 جنيه مصري او اكثر و يوصلي في اسبوعين تقريبا و مسموح بعلب الجبنه المقفوله و الاجبان عموما مسموحه و اي نواشف يعني برغل فريك و هكذا او ياميش رمضان و الادويه مسموحه بس بكميه قليله و ممكن ملابس او كتب المهم الوزن يكون 20 كيلو
السلام عليكم انا بيجيلي طرد من البريد المصري من فرع الرءيسي اللي في رمسيس عند كوبري الليمون في...
wa aleekom al salam ,oh god ranya it has been long time since i talked to you, how are you? and happy ramdan. thank you so much for your answer,gazak allah khyran for answer

,i just was hoping that they can send me some things like gum ,baklava
and dates because dates in here is sooooo soft and is not hard, but more important is the baklava for my husband ,he is just crazy about that egyptian desert :)) and having a big hope on me to get it from twinky,al abd or kweder :(( shofty ya ranya :)) meen betwaham henaa :) ana wala howaa

but do u thing it will last , for two weeks, and how about the cheese , can it last without fridge for that long, also can they send me package less than 6 or 5 kilos !!! or it has to be that much 20 kilos :(thank u again for ur response ya ronaa