رغد الحياة
رغد الحياة
السلام عليكم ..
جيت اخذ بريك من الدراسه قلت ادردش معكم شوية :)

بصراحه مواقف كتير صارت معي مابدي اقول اني حسيت حلي بميت رجال لأنه مهما كان بيضلني انثى ضعيفه مهما كنت قويه او استقويت بس خلينا نقول انه حسيت اني فعلا قويه ولله الحمد ..

مرة في الثانوي في الكافتيريا اشتريت سلطه وكان مكتوب عليه قاردن سالد يعني سلطه عاديه ..
المهم لما فتحتها شفت فيها بيكن بيتس bacon bitsاللي هي هذي وهي خنزير .. وهي بالعالده بتكون في سلطة السيزر ومو في سلطة القاردن

المهم انا انزعجت انهم مو كتابين على الستيكرز االلي كان ملزوق على الصحن فرحت لعند الكاشير وقلت لها ليش مالكم كاتبين عليه انه فيه خنزير؟؟
فردت علي ..اسفه مافيني رجع لك فلوسك
قلت لها انا سؤالي محدد ليش مالكم كاتبين على الستكرز المعلومات الصح
رجعت وقالت لي احنا هون مابنرجع فلوس!
طالعت فيها وعدت السؤال مرة تانيه وقلت لها ماسألتك عن الفلوس لانه ماهمتني وعدت عليها سؤالي ..
فقالت عادي اصلا لو البيتس واضحين ايش انتي ماتشوفي!! بعدين ماراح تموتي لو اكلتي شوية بيكين بيتس!!
بعدها انا عطيتها نظرة اظنها ماراح تنساها طول عمرها .. وطلعت لبره ..

كتبت تقرير عن اللي سوته واللي قالته بلضبط ووقعته وخليت زميلاتي اللي كانو معاي يوقعوه كمان وكانو حوالي خمسه
سلمت التقرير للمديرة وقلت لهم لو ما اعتذرتو مني الموضوع راح يكبر ويطلع من حدود المدرسة .. وقلت للمديره انا مستحيل استمر في مدرسه ما احترمت اقل حقوقي كمسلمه ..لمديرة اعتذرت لي وقالت لي انه راح تتصرف ..

من بعد هداك اليوم ماعدت شفت هديك الكاشير بحياتي كلها ..
حسيت اني اخدت حقي بالقانون وبالهدوء وعلمتها انه المسلمين مو هينين عشان تمسحي فيهم الارض امتى مابدك ..
:)
متل هالقصص عندي كتيييييييير بس هي اللي خطرت في بالي حاليا :)
الهنديه
الهنديه
يوم زوجي يسوي عمليه جراحيه .. و للاسف كانت وقت احداث سبتمر فا كان المسوؤليه مضاعفه .. هذا غير الخوف الي كنت احسه لاني ما كنت اعرف ايش ممكن تكون ردت فعله الامريكان تجاهنا
صفاء8383
صفاء8383
طول عمري وانا شايلة مسؤولية وهم انا اسوي كل شي زوجي سوى عملية وطاح في الفراش 3 شهور والله انه انهد حيلي كل شي كنت اسوي ما احد ساعدني حتى كنا في فترة بناء البيت وطبعا اختكم مع العمال والمقاول واجيب الطلبات الناقصة وكل شي وزوجي دائما مشغول ومسافر واذا اعتمد عليه لا بناكل ولا بنشرب
L20
L20
بصوا يا بنات انا حاكتب موقف حصل لى حسيت فيه انى شاطرة يمكن البنات يتشجعوا ويحكوا همه كمان كنا فى العيد بنقضى اول يوم فى مكان زى الملاهى فى امريكا وبعدين كان فى العاب للاولاد وقفنا فى اللاين لان ابنى كا ن عاوز يركب العربيات الصغيرة. بعد كدة كان ابنى مش عارف يسوق لان مش طايل البدال بتاع البنزين" ربنا يحميه لسة صغير " و قعدت انادى على الراجل المسئول عمل نفسه مش سامعنى والله اعلم! خدتها فى نفسى وسكت:D المهم فى الآخر لقاه مش عارف يسوق راح ركبنى معاه على مضض :( و بعد شوية ابنى حب يركب تانى اضطريت اروح ما هو يوم عيد عاوزاه يتبسط و كان مع صحابه المرة دى ابنى ركب العربية لوحده وبعدين لقى نفسه مش عارف يسوق قام من العربية علشان يقعد مع صاحبه فى عربية تانية فى الوقت دة الراجل كان بدأ يشغل العربيات من غير ما ياخد باله ان ابنى بيتحرك بينهم:icon33: المهم قعد يزعق لابنى ويقوله كدة غلط ما ينفعش ومسكه من هدومه طلعه برة انا اتنرفزت منه لما مسكه من هدومه لانه طفل ما يفهمش كان الاولى ان هو ياخد باله المهم صممت ان ابنى يركب وقلت له مش الفروض تعمل كدة دة طفل ما يعرفش و بعدين كان عاوز يدخل واحد تانى بدل ابنى اتغظت اكتر وقلت له لا دة دوره هو اللى حيركب و اضطر فعلا يركبه وانا عارفة ان الموضوع بسيط بس دى كانت اول مرة اتخانق بالانجليزى :) و حسيت بعدها انى محرجة شوية لان صوتى علا شوية بس انا اتعصبت لما جر ابنى وطلعه برة وابنى اتكسف وكان حيعيط . بس خدت حقى من الراجل دة اللى كان مش طايقنى علشان محجبة . ها ! لو ما حكيتوش حاحكى لكم انا تانى.. انا مستنية هههههههههههههههههههههه
بصوا يا بنات انا حاكتب موقف حصل لى حسيت فيه انى شاطرة يمكن البنات يتشجعوا ويحكوا همه كمان كنا فى...
الغربه تخلي البنت غصبا عليها رجال حتى لو مو الأفعال مجرد تحمل هذي الغربه امر صعب لا تتحمله البنت بمشاعرها واحاسيسها وقلبها الا اذا اخذت من طباع الرجل ..
مشاعـر دافئه
مشاعـر دافئه
من جيت امريكا :(
حاسه ان البيت كله على راسي وانا الي اسوي كل شي

الغربه كربه